Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
jag vill köpa, men dom är alltid så långt borta ifrån mej..tyvärr


Na na-na na-nah-na!

Screenshot_20201222-185749.png

Jag hade mindre än 1 timma till Forshaga idag - men jag avstod.

Hädelse, jag vet.
Men, jag anför två skäl.

1. Chris Rea på heavy rotation.

2. Jag måste bygga något entresolaktigt dit jag kan bära upp dom mindre hojarna.
Det blir fan skador när man försöker stapla nyförvärven upp ovanpå det man inte hunnit få undan ännu...
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
nä man ska vara snabb på dessa.
tyvärr tror jag att många av dessa blir itu skruvade, men aldrig ihop skruvade igen
det även mitt dilemma, har ju redan så mycket skit i garaget så det knappt plats till mer
+ det koster tid o pengar att renovera dom
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Ducati 750 Pantah café racer https://www.blocket.se/vi/94434856.htm

View attachment 457741

Riktigt cool, skulle kunna vara en bra utfyllnad i hallen, eftersom jag har en öppen planlösning.
Rolig att titta på :)

Även depåstödet är snyggt...

hade gjort sig bra på ett museum.

Snygg? Fin finish, ja. Fin färgsättning. Känns genomarbetad och påkostad.

Nej nej nej!



Men, linjerna! Tanken! Kutsen! Lampan som står rätt upp!
Inte i min smak ... Jag köper den inte.


Just det! :krama



Jag vet var det skär sig för mig. Det är när man klistrar epitetet "café racer" på något som inte är och aldrig nånsin kan bli en café racer.
Damn! Originalet, utgångsmaterialet ligger ju närmare det klassiska caféidealet än detta monstret(!)

Bates(kopia?) allra högst upp, dubbla veteranhorn och spetsmutter på kronan.

View attachment 457768
View attachment 457769

Café?
Racer..?

Jodå, jag ser. Det har gått otroligt mycket arbete in i hojen.
Undrar vem som randat den? Det är inte första gången denna någon suttit med penseln.
Men, var caféracers randade? Då, när det begav sig?
Visst, utgångsmaterialet var det så klart. Men det skalades bort i största möjliga mån.
Ända in till tanken, typ. Det som satt där fick sitta kvar, men det lades inte till något.

Och det här:

View attachment 457771

Det är inte randning. Det är pin striping, den amerikanska formen med ornamentik.
Det kommer från det tidiga 50-talets kustomscen, på bilar, och letade sig över till amerikanska choppers när det blev omodernt på bilar.

Det kan vara snyggt när det är gjort med återhållsamhet, i rätt sammanhang, det är en konstform, det kräver ett mycket speciellt handlag, det kräver mängder med träning.

Men, det är inte café.



Byt etikett så går man fri och kan göra som man vill.
Men det blir svårare att ta betalt...

Kalla det för "ombygge", kustom, tolkning eller vad tusan som helst.
"Inspirerad av Picasso" kanske? Den kubistiska perioden...

Men framförallt - när man ger sig sig på att bygga på en Pantah, så bör man börja med att ställa sig frågan:

Vad skulle Taglioni tycka?
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nej nej nej!






Just det! :krama



Jag vet var det skär sig för mig. Det är när man klistrar epitetet "café racer" på något som inte är och aldrig nånsin kan bli en café racer.
Damn! Originalet, utgångsmaterialet ligger ju närmare det klassiska caféidealet än detta monstret(!)

Bates(kopia?) allra högst upp, dubbla veteranhorn och spetsmutter på kronan.

View attachment 457768
View attachment 457769

Café?
Racer..?

Jodå, jag ser. Det har gått otroligt mycket arbete in i hojen.
Undrar vem som randat den? Det är inte första gången denna någon suttit med penseln.
Men, var caféracers randade? Då, när det begav sig?
Visst, utgångsmaterialet var det så klart. Men det skalades bort i största möjliga mån.
Ända in till tanken, typ. Det som satt där fick sitta kvar, men det lades inte till något.

Och det här:

View attachment 457771

Det är inte randning. Det är pin striping, den amerikanska formen med ornamentik.
Det kommer från det tidiga 50-talets kustomscen, på bilar, och letade sig över till amerikanska choppers när det blev omodernt på bilar.

Det kan vara snyggt när det är gjort med återhållsamhet, i rätt sammanhang, det är en konstform, det kräver ett mycket speciellt handlag, det kräver mängder med träning.

Men, det är inte café.



Byt etikett så går man fri och kan göra som man vill.
Men det blir svårare att ta betalt...

Kalla det för "ombygge", kustom, tolkning eller vad tusan som helst.
"Inspirerad av Picasso" kanske? Den kubistiska perioden...

Men framförallt - när man ger sig sig på att bygga på en Pantah, så bör man börja med att ställa sig frågan:

Vad skulle Taglioni tycka?

Och IGEN!!! Vi är helt överens!!!:krama:krama:krama
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top