Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fast hur många tester finns det med en Kinesisk luftkyld V-Twin.... nä just det.... :crash

Näe, det förstås, men det är ju inte motorsidan som är fel, det är generatorsidan...

Men en kinesisk V-twin på 6000 varv med lämpligt avstämda resonanskammare (ljudförstärkare) kopplat till en Generator garanterar ju att man får hela naturcampingen själv.

Det finns ju ingentin som slår det sköna ljudet av elverk på en naturcamping när man ska sova, man kan drömma att man står i en depå någonstans...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hej på er.
Eftersom vi ädå diskuterar politik, med elbilar mm i tråden, så kan jag besudla den med en annan tanke.
Känns ju märkligt allt detta sågande och byggande.
Om man börjar att bygga om någonting så tänker jag att man har en tanke om hur det färdiga resultatet ska se ut, och även varför man gör det.:va
Det kan ju bli ett konstverk, eller någonting som förbättrar körbarheten.
Själv är jag helt befriad från fördomar, för jag har ingen aning om vilka viktiga parametrar som gör att en hoj är en cafe racer, eller en flat track, eller vad tusan nu dom kan benämnas som.
Alla byggen som defineras som detta i min korta karriär, är helt oanvändbara där jag bor.
Utan stänkskärmar, fotpinnar som gör att man tar bort handlingsfriheten, noll fjädringsväg, och en körställning som känns…..obekväm.
En del kan jag tycka är snygga, men lite regn, eller bara tanken på hur vägarna ser ut, gör att dom inte känns så tilltalande.
Därför ser jag alla dessa mer som konstverk än bruksföremål.
Men det kanske är annorlunda för många andra, så ingen fördömning i det, men som sagt var ser jag det mer som konst.
Och då funderar jag på varför man säljer någonting som man inte slutfört, som att sälja tavlan som man inte målade klart?
Det är ju sällan ett bruksföremål som jag ser det, mer en konstart.
Nåja…mest filosoferande från jultomten. :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hej på er.
Eftersom vi ädå diskuterar politik, med elbilar mm i tråden, så kan jag besudla den med en annan tanke.
Känns ju märkligt allt detta sågande och byggande.
Om man börjar att bygga om någonting så tänker jag att man har en tanke om hur det färdiga resultatet ska se ut, och även varför man gör det.:va
Det kan ju bli ett konstverk, eller någonting som förbättrar körbarheten.
Själv är jag helt befriad från fördomar, för jag har ingen aning om vilka viktiga parametrar som gör att en hoj är en cafe racer, eller en flat track, eller vad tusan nu dom kan benämnas som.
Alla byggen som defineras som detta i min korta karriär, är helt oanvändbara där jag bor.
Utan stänkskärmar, fotpinnar som gör att man tar bort handlingsfriheten, noll fjädringsväg, och en körställning som känns…..obekväm.
En del kan jag tycka är snygga, men lite regn, eller bara tanken på hur vägarna ser ut, gör att dom inte känns så tilltalande.
Därför ser jag alla dessa mer som konstverk än bruksföremål.
Men det kanske är annorlunda för många andra, så ingen fördömning i det, men som sagt var ser jag det mer som konst.
Och då funderar jag på varför man säljer någonting som man inte slutfört, som att sälja tavlan som man inte målade klart?
Det är ju sällan ett bruksföremål som jag ser det, mer en konstart.
Nåja…mest filosoferande från jultomten. :)

Caféracers är i allra högsta grad körbara bruksobjekt, eller var, nuförtiden är det allt sönderkapat gammalt skräp man hittar på blocket i okörbart skick.

Jag vet inte vad du menar med fotpinnar som tar bort handlingsfriheten, det är högst normala fotpinnar, möjligen tillbakaflyttade, men det är ju inte ovanligt på andra hojtyper heller.
Visst, det är inte fotpinnar man kan ståköra på, men det är det många hojar som har.
Fjädringsvägen är fullt tillräckligt för vad hojtypen är tänkt till, körställning är objektivt, men det var ju tänkt att vara sportigt, och många sportiga hojar är ju smått obekväma i stadstrafik.

Skärmar må vara, men jag känner jättemånga som aldrig tar ut sina motorcyklar ur garaget om det regnar, själv kör jag i alla väder, även om jag föredrar solsken framför snöfall och 1dm slask, mest för att förgasarna fryser ihop så lätt och man får stå och vänta på att motorvärmen ska tina dom, men jag har gjort det med, och då är det ju så klart bra med skärmar...

Det finns massor med Caféracers med skärmar dessutom, det är helt enkelt en smaksak.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Näe, det förstås, men det är ju inte motorsidan som är fel, det är generatorsidan...

Men en kinesisk V-twin på 6000 varv med lämpligt avstämda resonanskammare (ljudförstärkare) kopplat till en Generator garanterar ju att man får hela naturcampingen själv.

Det finns ju ingentin som slår det sköna ljudet av elverk på en naturcamping när man ska sova, man kan drömma att man står i en depå någonstans...

https://youtu.be/qqsdSJXuwp4
Påtal om att dra med sig en generator, kolla från 16.30 in i detta klipp om nu inte orkar se hela
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

Det kan ju inte vara raketforskning att få liv i en encylindrig tvåtaktare. Lite grejer på Ebay för ett par tusen så kommer den rulla. Borde gå åt rätt snabbt.

Den här däremot lär ligga kvar ett tag. Lite fel prissatt, om man säger...
29.000kr för en Suzuki GT 125 X4 1983


https://www.tradera.com/item/302243/438132634/suzuki-gt-125-x4-1983
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tyckte den såg bra ut, men hade nog inte betalat det. Fast vem vem om det dyker upp någon som tycker den är värd priset.

Fast varför har man så många kulleder på alla ställen?
Blir inte det risk för onödig flex i svingen så?
View attachment 457873

Tack att du bemödade dig lägga in en bild :)

Jag får tankarna med dom där "stagen" till polarens Vincent Black Shadow...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top