För att gömma kabelhärvan brukar även dess kablage vara indragna där, så är det på bl.a. vs1400/gsf1200/gpz1100b1.
Det gör ju hursomhelst bara saken enklare att fixa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För att gömma kabelhärvan brukar även dess kablage vara indragna där, så är det på bl.a. vs1400/gsf1200/gpz1100b1.
Inte helt illa byggt, men i min värld betyder kusimurra fitta? https://www.blocket.se/vi/94439082.htm
men cykelhjulet bak .... total dealbreaker
Inte helt illa byggt, men i min värld betyder kusimurra fitta? https://www.blocket.se/vi/94439082.htm
Inte helt illa byggt, men i min värld betyder kusimurra fitta? https://www.blocket.se/vi/94439082.htm
Faktiskt väldigt lyckad!
Kåpans lackering alluderar till en mindre vanlig variant av Rickmankåpa, och dekoren på tanken hymlar inte med storleken - den ser nästan ändå större ut än den trots allt är.
Resultatet blir lite åt karikatyrhållet, med den klena bakändan, men det funkar ändå.
Det stora motorpaketet toppas liksom av tanken och blir en enda stor enhet.
Jag gillart!
Det var ju inte en klassisk caféracer, men däremot en kul tolkning.
En sak skär sig lite.
De dubbla baklamporna är pure racing, typiskt sjuttiotals långloppsparafernalia, men just dessa backas inte av bakändan i övrigt.
Nå, där finns en möjlighet att bygga vidare på hojen efter några säsonger: man med enkla medel bygga vidare på cykeln och få en elak endurancepastisch.
En klossig bakända, hög nog att rymma ett truckbatteri, ett par Cibié extraljus med vårta och gult glas i stället för den enkla runda strålkastaren, ett alldeles för stort oljekyl någonstans uppe i förarens siktlinje och med slangdragning iinnggeenn kan missa.
Delade kåpor, massor av Dzusisar, battlescars och helst gummimärken en bit upp på kåpan.
Nummerrundlar med bortplockade tävlingssiffror - men konturerna från siffrorna syns i smutsen, anteckningar i tusch på tanken - franska, så klart.
Äsch, jag far iväg.
Ingen skulle fatta mitt bygge, men Triumphen i annonsen var kul och inspirerande!
Gpz550 med dubbla stötdämpare fanns väl bara 1981? Togs inte in till Sverige. Z500 1979-81, som 550 1982. 1982 kom också 550 unitrac med femekrade hjul och 62 hästar.
Gpz550 var populär i USA när den kom 1981, klart snabbast i sin klass.
*klipp*
Nå, där finns en möjlighet att bygga vidare på hojen efter några säsonger: man med enkla medel bygga vidare på cykeln och få en elak endurancepastisch.
En klossig bakända, hög nog att rymma ett truckbatteri, ett par Cibié extraljus med vårta och gult glas i stället för den enkla runda strålkastaren, ett alldeles för stort oljekyl någonstans uppe i förarens siktlinje och med slangdragning iinnggeenn kan missa.
Delade kåpor, massor av Dzusisar, battlescars och helst gummimärken en bit upp på kåpan.
Nummerrundlar med bortplockade tävlingssiffror - men konturerna från siffrorna syns i smutsen, anteckningar i tusch på tanken - franska, så klart.
Äsch, jag far iväg.
Ingen skulle fatta mitt bygge, men Triumphen i annonsen var kul och inspirerande!
Cykelhjulet? Vad är det jag inte ser?
4-5 cm gummi?
Det hör ju till årsmodellen
Jag kollade inte så noga, gillade mest homagen till Slippery Sam i färgerna och stuketFaktiskt väldigt lyckad!
Kåpans lackering alluderar till en mindre vanlig variant av Rickmankåpa, och dekoren på tanken hymlar inte med storleken - den ser nästan ändå större ut än den trots allt är.
Resultatet blir lite åt karikatyrhållet, med den klena bakändan, men det funkar ändå.
Det stora motorpaketet toppas liksom av tanken och blir en enda stor enhet.
Jag gillart!
Det var ju inte en klassisk caféracer, men däremot en kul tolkning.
En sak skär sig lite.
De dubbla baklamporna är pure racing, typiskt sjuttiotals långloppsparafernalia, men just dessa backas inte av bakändan i övrigt.
Nå, där finns en möjlighet att bygga vidare på hojen efter några säsonger: man med enkla medel bygga vidare på cykeln och få en elak endurancepastisch.
En klossig bakända, hög nog att rymma ett truckbatteri, ett par Cibié extraljus med vårta och gult glas i stället för den enkla runda strålkastaren, ett alldeles för stort oljekyl någonstans uppe i förarens siktlinje och med slangdragning iinnggeenn kan missa.
Delade kåpor, massor av Dzusisar, battlescars och helst gummimärken en bit upp på kåpan.
Nummerrundlar med bortplockade tävlingssiffror - men konturerna från siffrorna syns i smutsen, anteckningar i tusch på tanken - franska, så klart.
Äsch, jag far iväg.
Ingen skulle fatta mitt bygge, men Triumphen i annonsen var kul och inspirerande!
så är det ju och det är ju det som är problemet.
Behöver den däck bredare än så?
Gör bredare däck automatiskt hojen bättre?
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Ducati 750 Pantah café racer https://www.blocket.se/vi/94434856.htm
View attachment 457741
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |