Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Inte helt illa byggt, men i min värld betyder kusimurra fitta? https://www.blocket.se/vi/94439082.htm

Faktiskt väldigt lyckad!

Kåpans lackering alluderar till en mindre vanlig variant av Rickmankåpa, och dekoren på tanken hymlar inte med storleken - den ser nästan ändå större ut än den trots allt är.

Resultatet blir lite åt karikatyrhållet, med den klena bakändan, men det funkar ändå.
Det stora motorpaketet toppas liksom av tanken och blir en enda stor enhet.

Jag gillart!

Det var ju inte en klassisk caféracer, men däremot en kul tolkning.

En sak skär sig lite.
De dubbla baklamporna är pure racing, typiskt sjuttiotals långloppsparafernalia, men just dessa backas inte av bakändan i övrigt.

Nå, där finns en möjlighet att bygga vidare på hojen efter några säsonger: man med enkla medel bygga vidare på cykeln och få en elak endurancepastisch.

En klossig bakända, hög nog att rymma ett truckbatteri, ett par Cibié extraljus med vårta och gult glas i stället för den enkla runda strålkastaren, ett alldeles för stort oljekyl någonstans uppe i förarens siktlinje och med slangdragning iinnggeenn kan missa.

Delade kåpor, massor av Dzusisar, battlescars och helst gummimärken en bit upp på kåpan.

Nummerrundlar med bortplockade tävlingssiffror - men konturerna från siffrorna syns i smutsen, anteckningar i tusch på tanken - franska, så klart.

Äsch, jag far iväg.
Ingen skulle fatta mitt bygge, men Triumphen i annonsen var kul och inspirerande!
 
Ja, den var snygg! Sadeln ser ut att vara lite tunn för en helgtur med väskor, förstås. :) Så det blir nog inget köp för min del.

Jag skickade faktiskt ett blocket-meddelande till säljaren med beröm för snyggt bygge, samt ett lycka till med försäljningen.

Inspirationen är lätt att härleda från "gångna tiders" kåphojar. Det är inte bara byggaren som hittat det konceptet. Eller har byggaren kikat på Triumphs Thruxton 1200? Spelar mindre roll, snyggt bygge är det i vilket fall.

Daytonan i annonsen:
Daytona.JPG


Thruxton:
Thruxton.JPG
 
Faktiskt väldigt lyckad!

Kåpans lackering alluderar till en mindre vanlig variant av Rickmankåpa, och dekoren på tanken hymlar inte med storleken - den ser nästan ändå större ut än den trots allt är.

Resultatet blir lite åt karikatyrhållet, med den klena bakändan, men det funkar ändå.
Det stora motorpaketet toppas liksom av tanken och blir en enda stor enhet.

Jag gillart!

Det var ju inte en klassisk caféracer, men däremot en kul tolkning.

En sak skär sig lite.
De dubbla baklamporna är pure racing, typiskt sjuttiotals långloppsparafernalia, men just dessa backas inte av bakändan i övrigt.

Nå, där finns en möjlighet att bygga vidare på hojen efter några säsonger: man med enkla medel bygga vidare på cykeln och få en elak endurancepastisch.

En klossig bakända, hög nog att rymma ett truckbatteri, ett par Cibié extraljus med vårta och gult glas i stället för den enkla runda strålkastaren, ett alldeles för stort oljekyl någonstans uppe i förarens siktlinje och med slangdragning iinnggeenn kan missa.

Delade kåpor, massor av Dzusisar, battlescars och helst gummimärken en bit upp på kåpan.

Nummerrundlar med bortplockade tävlingssiffror - men konturerna från siffrorna syns i smutsen, anteckningar i tusch på tanken - franska, så klart.

Äsch, jag far iväg.
Ingen skulle fatta mitt bygge, men Triumphen i annonsen var kul och inspirerande!

:tummenupp:tummenupp:tummenupp Alltså... om du och jag skulle få samma utgångshoj, och fria händer att bygga, så skulle våra färdiga resultat se HELT lika ut!:fakta
 
Gpz550 med dubbla stötdämpare fanns väl bara 1981? Togs inte in till Sverige. Z500 1979-81, som 550 1982. 1982 kom också 550 unitrac med femekrade hjul och 62 hästar.
Gpz550 var populär i USA när den kom 1981, klart snabbast i sin klass.

Sällsynt i Sverige.

7d9c45765fa2cc533b844a36931007dc.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 
*klipp*

Nå, där finns en möjlighet att bygga vidare på hojen efter några säsonger: man med enkla medel bygga vidare på cykeln och få en elak endurancepastisch.

En klossig bakända, hög nog att rymma ett truckbatteri, ett par Cibié extraljus med vårta och gult glas i stället för den enkla runda strålkastaren, ett alldeles för stort oljekyl någonstans uppe i förarens siktlinje och med slangdragning iinnggeenn kan missa.

Delade kåpor, massor av Dzusisar, battlescars och helst gummimärken en bit upp på kåpan.

Nummerrundlar med bortplockade tävlingssiffror - men konturerna från siffrorna syns i smutsen, anteckningar i tusch på tanken - franska, så klart.

Äsch, jag far iväg.
Ingen skulle fatta mitt bygge, men Triumphen i annonsen var kul och inspirerande!

Det är den här du söker kanske... ;-)

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?269197-ISR-Kawasaki-Z1&p=5989670&viewfull=1#post5989670
 
Faktiskt väldigt lyckad!

Kåpans lackering alluderar till en mindre vanlig variant av Rickmankåpa, och dekoren på tanken hymlar inte med storleken - den ser nästan ändå större ut än den trots allt är.

Resultatet blir lite åt karikatyrhållet, med den klena bakändan, men det funkar ändå.
Det stora motorpaketet toppas liksom av tanken och blir en enda stor enhet.

Jag gillart!

Det var ju inte en klassisk caféracer, men däremot en kul tolkning.

En sak skär sig lite.
De dubbla baklamporna är pure racing, typiskt sjuttiotals långloppsparafernalia, men just dessa backas inte av bakändan i övrigt.

Nå, där finns en möjlighet att bygga vidare på hojen efter några säsonger: man med enkla medel bygga vidare på cykeln och få en elak endurancepastisch.

En klossig bakända, hög nog att rymma ett truckbatteri, ett par Cibié extraljus med vårta och gult glas i stället för den enkla runda strålkastaren, ett alldeles för stort oljekyl någonstans uppe i förarens siktlinje och med slangdragning iinnggeenn kan missa.

Delade kåpor, massor av Dzusisar, battlescars och helst gummimärken en bit upp på kåpan.

Nummerrundlar med bortplockade tävlingssiffror - men konturerna från siffrorna syns i smutsen, anteckningar i tusch på tanken - franska, så klart.

Äsch, jag far iväg.
Ingen skulle fatta mitt bygge, men Triumphen i annonsen var kul och inspirerande!
Jag kollade inte så noga, gillade mest homagen till Slippery Sam i färgerna och stuket
 
Behöver den däck bredare än så?
Gör bredare däck automatiskt hojen bättre?

Vem har sagt att den blir bättre? Är det halmgubbens dag?
JAG tycker bakdäcket ser fjuttigt ut. Det finns ju otaliga byggen på Katanan. INGEN har kvar bredden bak. Varför är det så?
Jag kan dock inte tänka mig att ta en fin Katana och bygga om den. Så ingen katana för mig.
Får titta på bilder istället eftersom 99,7 % är inte tagna bakifrån. Undrar varför? :banana
 
Last edited:
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top