Ozziania
SuperSport är lite roligare
Tyckte nog det lät högt för en RG500 men där någonstans börjar priserna i storbrittanien... 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Tyckte nog det lät högt för en RG500 men där någonstans börjar priserna i storbrittanien...![]()
: okej nostalgi får kosta lite, men hallå......Finns även en H2 72:a för 145,000 och en Gpz 1100 82:a för 75,000 samt en Z1300 83:a för 78,000. Hu vilka priser.
Alla av märket Kawasaki, om någon undrar.




Unik och helt original..... Fast det är ju klart den har V&H helsystem....och det kanske inte är original.... och sen var det, det där med gröntintad ruta....det är ju inte heller original.....och tillbehörshandtag.....och grön hugger vid bakhjulet... Men förutom det så är den ju original...eller..?
Vårpris hade den i alla fall.
https://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ZX_900_Unik_84088630.htm
View attachment 448077

Unik och helt original..... Fast det är ju klart den har V&H helsystem....och det kanske inte är original.... och sen var det, det där med gröntintad ruta....det är ju inte heller original.....och tillbehörshandtag.....och grön hugger vid bakhjulet... Men förutom det så är den ju original...eller..?
Vårpris hade den i alla fall.
https://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ZX_900_Unik_84088630.htm
View attachment 448077
Unik och helt original..... Fast det är ju klart den har V&H helsystem....och det kanske inte är original.... och sen var det, det där med gröntintad ruta....det är ju inte heller original.....och tillbehörshandtag.....och grön hugger vid bakhjulet... Men förutom det så är den ju original...eller..?
Vårpris hade den i alla fall.
https://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ZX_900_Unik_84088630.htm
View attachment 448077
Men..men...den är ju UNIKEn halvsliten och uppskriven ZX-9R för fyrtio papp...? Tja, om man inte ser vitsen med ungefär samma årsmodell GSX-R 1000, R1:a, Fireblade eller GSX-R 750 till ungefär samma pris så kanske man kan sänka sig till den prestandanivån...? Kanske.

Sparsamt körd? Den har ju gått mer än 5000 mil.
Eco driving![]()

https://www.blocket.se/vi/84171479.htm
50k för en förgsarducce som är reggat i Finland, det måste vara det som drivit upp priset...de finskreggade är extra eftertraktade.
Leverans kan ordnas efter att jag tänkte köpa crossen i Sverige.
Hojar är dyrare i Finland än i Sverige. Den normala strömmen är begagnat från Sverige till Finland.
Blykronan gör att det blir ändå billigare att handla i Sverige just nu. Killen skriver själv:
Skulle tro att detta är en äkta "intressekoll" där killen hoppas kunna klämma ut lite extra genom att leverera till dörr när han ändå skall över och hämta sin nyköpta cross i Sverige.
Jag tror inte heller att det kommer att lyckas sälja gammducke till det priset här. Inte ens om man rullar in den i vedboden hos köparen.



Det var en stund sedan man såg en sådan du...Försvann på ett dygn:
https://www.blocket.se/kalmar/Yamaha_TDR_250___ovanlig_tvataktare_84184516.htm?aw=1
Jag var ute efter en sån för 10 år sedan men gav upp och köpte RDn istället
.
Jodåsåatt fan den ville jag ha, fanns plats i garaget för den med
,View attachment 448251

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |