Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Finns även en H2 72:a för 145,000 och en Gpz 1100 82:a för 75,000 samt en Z1300 83:a för 78,000. Hu vilka priser.
Alla av märket Kawasaki, om någon undrar.

Den där H2:an! :krama:3freak
Nästan så man skulle kunna sälja 500:an, bara för att ha ägt en sån klassiker och skönhet. :gnissla
Men priset.......
 
Precis som någon ovan skriver, om man tittar sig omkring så är det tyvärr den prisnivån som gäller för en fräsch RG. Och jag kan inte klaga för jag är mer sugen på en sådan än en ny GSX-R 1000...
 
Unik och helt original..... Fast det är ju klart den har V&H helsystem....och det kanske inte är original.... och sen var det, det där med gröntintad ruta....det är ju inte heller original.....och tillbehörshandtag.....och grön hugger vid bakhjulet... Men förutom det så är den ju original...eller..?
Vårpris hade den i alla fall.

https://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ZX_900_Unik_84088630.htm

Unik.jpg
 
Unik och helt original..... Fast det är ju klart den har V&H helsystem....och det kanske inte är original.... och sen var det, det där med gröntintad ruta....det är ju inte heller original.....och tillbehörshandtag.....och grön hugger vid bakhjulet... Men förutom det så är den ju original...eller..?
Vårpris hade den i alla fall.

https://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ZX_900_Unik_84088630.htm

View attachment 448077

Gillar meningen. ”Sparsamt körd, men ändå mycket pigg”. :fyllisar
 
Unik och helt original..... Fast det är ju klart den har V&H helsystem....och det kanske inte är original.... och sen var det, det där med gröntintad ruta....det är ju inte heller original.....och tillbehörshandtag.....och grön hugger vid bakhjulet... Men förutom det så är den ju original...eller..?
Vårpris hade den i alla fall.

https://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ZX_900_Unik_84088630.htm

View attachment 448077

Framförallt är den ju unik!
 
En halvsliten och uppskriven ZX-9R för fyrtio papp...? Tja, om man inte ser vitsen med ungefär samma årsmodell GSX-R 1000, R1:a, Fireblade eller GSX-R 750 till ungefär samma pris så kanske man kan sänka sig till den prestandanivån...? Kanske.
 
Unik och helt original..... Fast det är ju klart den har V&H helsystem....och det kanske inte är original.... och sen var det, det där med gröntintad ruta....det är ju inte heller original.....och tillbehörshandtag.....och grön hugger vid bakhjulet... Men förutom det så är den ju original...eller..?
Vårpris hade den i alla fall.

https://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ZX_900_Unik_84088630.htm

View attachment 448077

Är det bara jag som inte förstår det där återkommande säljargumentet "samlarhoj"? Hur många är det som samlar på hojar? Och om nån gör det så samlar man väl inte på halvgamla sporthojar som gått 5000 mil?
 
Det är ju trots allt en bilfirma med noll koll som säljer något de inte har en aning om...

Med tanke på milen så vore det ju intressant att veta något om servicehistoriken. Är den stora servicen med ventiljustering och tändstift utförd...? Är någon service utförd...? Inget som ens nämns. Istället orerar man på om det välvaxade skicket, färgkombinationen, avgassystemet och att den är "sparsamt körd"...

Framåt kvällen är det fortfarande en väl begagnad ZX-9R vi pratar om. Det är ju för fan inte ens en riktig sporthoj utan snarare en sporttourer. Nej tack. Att investera samma pengar i en R1'a eller GSX-R ger garanterat mer kul för pengarna...
 
https://www.blocket.se/vi/84171479.htm

50k för en förgsarducce som är reggat i Finland, det måste vara det som drivit upp priset...de finskreggade är extra eftertraktade.



Hojar är dyrare i Finland än i Sverige. Den normala strömmen är begagnat från Sverige till Finland.
Blykronan gör att det blir ändå billigare att handla i Sverige just nu. Killen skriver själv:

Leverans kan ordnas efter att jag tänkte köpa crossen i Sverige.

Skulle tro att detta är en äkta "intressekoll" där killen hoppas kunna klämma ut lite extra genom att leverera till dörr när han ändå skall över och hämta sin nyköpta cross i Sverige.

Jag tror inte heller att det kommer att lyckas sälja gammducke till det priset här. Inte ens om man rullar in den i vedboden hos köparen.
 
Hojar är dyrare i Finland än i Sverige. Den normala strömmen är begagnat från Sverige till Finland.
Blykronan gör att det blir ändå billigare att handla i Sverige just nu. Killen skriver själv:



Skulle tro att detta är en äkta "intressekoll" där killen hoppas kunna klämma ut lite extra genom att leverera till dörr när han ändå skall över och hämta sin nyköpta cross i Sverige.

Jag tror inte heller att det kommer att lyckas sälja gammducke till det priset här. Inte ens om man rullar in den i vedboden hos köparen.

40% högre nypris pga straffbeskattning gör sådant. :gnissla

Såg ju onekligen välpoleraad ut på bild, menatt nej. :glömdet
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top