Dagens Blocket! (mc-relaterat)

21272487_10155082929072476_4690361110663531405_n.jpg

Inte från blocket utan från en säljsida på FB.
Men jag kan inte låta bli att undra hur fan människan tänkte när han monterade en ruta bakom kåpan.
 
Jag tycker det säger en del om hur otroligt trist en modell är att köra när den inte lyckas samla på sig fler mil under alla dessa år...
 
Han skriver ju iaf "unikum" istället för unik så det är väl värt några tusen.

Farsan hade en 400 T som sammanlagt gått ca 1000 mil. Snygg men liten och trött med ett smalt användningsområde. Typ köra och handla mjölk. Har fått ärva den men hade redan en roligare hoj. Led i tysthet åt pappas HD-drömmar.
 
Farsan hade en 400 T som sammanlagt gått ca 1000 mil. Snygg men liten och trött med ett smalt användningsområde. Typ köra och handla mjölk. Har fått ärva den men hade redan en roligare hoj. Led i tysthet åt pappas HD-drömmar.

Säkert originaldäck också. Pappa bytte efter 20 år, fick en ny hoj!
 
Är där verkligen 140 hk i denna? http://www.blocket.se/vi/75435580.htm
29437112b1ed591089e264b5501b8d6f.jpg


Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 
Tveksamt.
Vet dock att Tom på IBC bänkade och mappade en 990 härom året och fick ut en hel del extra ponnies, men 140 är nog en smula önsketänkt.

Saxat från ett KTM forum;
"And yes I will attempt to post this when I get hard evidence. I have seen the run ups for stock 114hp, Akra full system with and without baffles around 125hp. Then with a fair number of hours on a dyno with a well respected race tuner in Cessnock, (of all places), they tuned each cylinder separately, added 1000rpm to the rev limit, high flow filter, and eeked it out to 139.5hp. Should be able to get the dyno record for that in the next few days. They used TuneBoy software."

Jag tror nog inte på 140hk mer Hälften av det! Det är ju trots allt en Kanske Tusen Mil.:tummenupp
 
Saxat från ett KTM forum;
"And yes I will attempt to post this when I get hard evidence. I have seen the run ups for stock 114hp, Akra full system with and without baffles around 125hp. Then with a fair number of hours on a dyno with a well respected race tuner in Cessnock, (of all places), they tuned each cylinder separately, added 1000rpm to the rev limit, high flow filter, and eeked it out to 139.5hp. Should be able to get the dyno record for that in the next few days. They used TuneBoy software."

Jag tror nog inte på 140hk mer Hälften av det! Det är ju trots allt en Kanske Tusen Mil.:tummenupp

125 + 15% = 143,75. Alltså bakhjulseffekt -> Höftad motoreffekt som han troligtvis har gjort och som säkert inte är en helt dum gissning.
 
Någon som kommit åt hans körkort och scannat in koden på baksidan...?

Stulen ur mitt garage natten 22 -23 augusti.
Vid polisanmälan fick jag veta att ägarbyte har skett utan min vetskap.
Man kollar inte det varje dag när motorcykel står i garaget.
Jackan, en batteriladdare, låskedjan och kapellet till MC:n försvann också.

Med körkortet som låg i jackan eller med ett förfalskat körkort som leg öppnar man ett bankkonto i en bank för Tom Ekström. Nästa steg är att skaffa sig BankID.
Med hjälp av BankID går det sedan att logga in på Transportstyrelsen och göra ägarbytet.
En annan möjlighet är givetvis att man jobbar med data / har kontakter som jobbar med data och i samband med alla Transportstyrelsens data affärer från Sverige till Östeuropa (som det hetat) och tillbaka till Sverige lärt sig hur man gör det "som administratör i systemet".
Eller det kan bara var en bugg i statliga systemet !
(När jag skulle få ersättning från Försäkringskassan för en stor tandläkarräkning 2004 (ja pengarna går ju till tandläkaren direkt) så skrev Försäkringskassan till mig och påpekade att eftersom jag lämnat Sverige var jag inte berättigad till ersättning. Jag påpekade då att jag varje år sedan 1994 fått reda på underhållet för min son till hans mor från Försäkringskassan. Grundat på min inkomst i Sverige. Och att jag deklarerat vartenda år till skatteverket. Fick då ett svar där Försäkringskassan bad mig förklara varför jag inte var bosatt i Sverige enligt deras papper ! Jag svarade att jag var beredd göra ett konsultuppdrag om de så önskade, fakturerar 800kr/timme. Hörde inte av dom något mera.)
 

Bifogat

  • StulenHarleyBlocket.jpg
    StulenHarleyBlocket.jpg
    86.7 KB · Visningar: 140
Med körkortet som låg i jackan eller med ett förfalskat körkort som leg öppnar man ett bankkonto i en bank för Tom Ekström. Nästa steg är att skaffa sig BankID.
Med hjälp av BankID går det sedan att logga in på Transportstyrelsen och göra ägarbytet.
En annan möjlighet är givetvis att man jobbar med data / har kontakter som jobbar med data och i samband med alla Transportstyrelsens data affärer från Sverige till Östeuropa (som det hetat) och tillbaka till Sverige lärt sig hur man gör det "som administratör i systemet".
Eller det kan bara var en bugg i statliga systemet !
(När jag skulle få ersättning från Försäkringskassan för en stor tandläkarräkning 2004 (ja pengarna går ju till tandläkaren direkt) så skrev Försäkringskassan till mig och påpekade att eftersom jag lämnat Sverige var jag inte berättigad till ersättning. Jag påpekade då att jag varje år sedan 1994 fått reda på underhållet för min son till hans mor från Försäkringskassan. Grundat på min inkomst i Sverige. Och att jag deklarerat vartenda år till skatteverket. Fick då ett svar där Försäkringskassan bad mig förklara varför jag inte var bosatt i Sverige enligt deras papper ! Jag svarade att jag var beredd göra ett konsultuppdrag om de så önskade, fakturerar 800kr/timme. Hörde inte av dom något mera.)

"Hej vi ringer från trafikverket, är det Tom Ekström? Det gäller betalningen av fordonsskatt, kan du verifiera via BankID att vi talar med rätt person eftersom det är känsliga uppgifter?"

Klart...
 
Untitled.jpg

https://www.blocket.se/lund/Aprilia_Tuono_V4_1100_Factory_75420134.htm?aw=1

I Nyskick
Köpt av mig ny maj 2016 på Probike i Malmö.
Miltal: 980 Mil
1000 Mils servicen gjord 2017-08-22 med ventilkontroll samt justering av de ventiler som behövdes justeras.

Ventiljustering redan vid 1000mil, kan det verkligen stämma?:va

Jag har varit väldigt sugen på att skaffa en sån:) men det låter ju väldigt dyrt att äga en sån med tanke på såna serviceintervaller:3freak
 
View attachment 439238

https://www.blocket.se/lund/Aprilia_Tuono_V4_1100_Factory_75420134.htm?aw=1

I Nyskick
Köpt av mig ny maj 2016 på Probike i Malmö.
Miltal: 980 Mil
1000 Mils servicen gjord 2017-08-22 med ventilkontroll samt justering av de ventiler som behövdes justeras.

Ventiljustering redan vid 1000mil, kan det verkligen stämma?:va

Jag har varit väldigt sugen på att skaffa en sån:) men det låter ju väldigt dyrt att äga en sån med tanke på såna serviceintervaller:3freak

För att inte tala om att några ventiler behövde justeras efter 1000 mil. :D
 
View attachment 439238

https://www.blocket.se/lund/Aprilia_Tuono_V4_1100_Factory_75420134.htm?aw=1

I Nyskick
Köpt av mig ny maj 2016 på Probike i Malmö.
Miltal: 980 Mil
1000 Mils servicen gjord 2017-08-22 med ventilkontroll samt justering av de ventiler som behövdes justeras.

Ventiljustering redan vid 1000mil, kan det verkligen stämma?:va

Jag har varit väldigt sugen på att skaffa en sån:) men det låter ju väldigt dyrt att äga en sån med tanke på såna serviceintervaller:3freak

Det är rekommenderat ventilkontroll var 1000 mil på aprilias v4-motor ja. Inte så många som skyltar med det dock. Tätare än så vid race/bankörning.
 
Back
Top