Dagens Blocket! (mc-relaterat)

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
21272487_10155082929072476_4690361110663531405_n.jpg

Inte från blocket utan från en säljsida på FB.
Men jag kan inte låta bli att undra hur fan människan tänkte när han monterade en ruta bakom kåpan.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag tycker det säger en del om hur otroligt trist en modell är att köra när den inte lyckas samla på sig fler mil under alla dessa år...
 

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
Han skriver ju iaf "unikum" istället för unik så det är väl värt några tusen.

Farsan hade en 400 T som sammanlagt gått ca 1000 mil. Snygg men liten och trött med ett smalt användningsområde. Typ köra och handla mjölk. Har fått ärva den men hade redan en roligare hoj. Led i tysthet åt pappas HD-drömmar.
 

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
Farsan hade en 400 T som sammanlagt gått ca 1000 mil. Snygg men liten och trött med ett smalt användningsområde. Typ köra och handla mjölk. Har fått ärva den men hade redan en roligare hoj. Led i tysthet åt pappas HD-drömmar.

Säkert originaldäck också. Pappa bytte efter 20 år, fick en ny hoj!
 
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Är där verkligen 140 hk i denna? http://www.blocket.se/vi/75435580.htm
29437112b1ed591089e264b5501b8d6f.jpg


Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 

Qewlan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2016
Ort
Eskilstuna
Hoj
Z1000 -03 (såld), XT660X -06 (såld)
Tveksamt.
Vet dock att Tom på IBC bänkade och mappade en 990 härom året och fick ut en hel del extra ponnies, men 140 är nog en smula önsketänkt.

Saxat från ett KTM forum;
"And yes I will attempt to post this when I get hard evidence. I have seen the run ups for stock 114hp, Akra full system with and without baffles around 125hp. Then with a fair number of hours on a dyno with a well respected race tuner in Cessnock, (of all places), they tuned each cylinder separately, added 1000rpm to the rev limit, high flow filter, and eeked it out to 139.5hp. Should be able to get the dyno record for that in the next few days. They used TuneBoy software."

Jag tror nog inte på 140hk mer Hälften av det! Det är ju trots allt en Kanske Tusen Mil.:tummenupp
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Saxat från ett KTM forum;
"And yes I will attempt to post this when I get hard evidence. I have seen the run ups for stock 114hp, Akra full system with and without baffles around 125hp. Then with a fair number of hours on a dyno with a well respected race tuner in Cessnock, (of all places), they tuned each cylinder separately, added 1000rpm to the rev limit, high flow filter, and eeked it out to 139.5hp. Should be able to get the dyno record for that in the next few days. They used TuneBoy software."

Jag tror nog inte på 140hk mer Hälften av det! Det är ju trots allt en Kanske Tusen Mil.:tummenupp

125 + 15% = 143,75. Alltså bakhjulseffekt -> Höftad motoreffekt som han troligtvis har gjort och som säkert inte är en helt dum gissning.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Någon som kommit åt hans körkort och scannat in koden på baksidan...?

Stulen ur mitt garage natten 22 -23 augusti.
Vid polisanmälan fick jag veta att ägarbyte har skett utan min vetskap.
Man kollar inte det varje dag när motorcykel står i garaget.
Jackan, en batteriladdare, låskedjan och kapellet till MC:n försvann också.

Med körkortet som låg i jackan eller med ett förfalskat körkort som leg öppnar man ett bankkonto i en bank för Tom Ekström. Nästa steg är att skaffa sig BankID.
Med hjälp av BankID går det sedan att logga in på Transportstyrelsen och göra ägarbytet.
En annan möjlighet är givetvis att man jobbar med data / har kontakter som jobbar med data och i samband med alla Transportstyrelsens data affärer från Sverige till Östeuropa (som det hetat) och tillbaka till Sverige lärt sig hur man gör det "som administratör i systemet".
Eller det kan bara var en bugg i statliga systemet !
(När jag skulle få ersättning från Försäkringskassan för en stor tandläkarräkning 2004 (ja pengarna går ju till tandläkaren direkt) så skrev Försäkringskassan till mig och påpekade att eftersom jag lämnat Sverige var jag inte berättigad till ersättning. Jag påpekade då att jag varje år sedan 1994 fått reda på underhållet för min son till hans mor från Försäkringskassan. Grundat på min inkomst i Sverige. Och att jag deklarerat vartenda år till skatteverket. Fick då ett svar där Försäkringskassan bad mig förklara varför jag inte var bosatt i Sverige enligt deras papper ! Jag svarade att jag var beredd göra ett konsultuppdrag om de så önskade, fakturerar 800kr/timme. Hörde inte av dom något mera.)
 

Bifogat

  • StulenHarleyBlocket.jpg
    StulenHarleyBlocket.jpg
    86.7 KB · Visningar: 140
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Med körkortet som låg i jackan eller med ett förfalskat körkort som leg öppnar man ett bankkonto i en bank för Tom Ekström. Nästa steg är att skaffa sig BankID.
Med hjälp av BankID går det sedan att logga in på Transportstyrelsen och göra ägarbytet.
En annan möjlighet är givetvis att man jobbar med data / har kontakter som jobbar med data och i samband med alla Transportstyrelsens data affärer från Sverige till Östeuropa (som det hetat) och tillbaka till Sverige lärt sig hur man gör det "som administratör i systemet".
Eller det kan bara var en bugg i statliga systemet !
(När jag skulle få ersättning från Försäkringskassan för en stor tandläkarräkning 2004 (ja pengarna går ju till tandläkaren direkt) så skrev Försäkringskassan till mig och påpekade att eftersom jag lämnat Sverige var jag inte berättigad till ersättning. Jag påpekade då att jag varje år sedan 1994 fått reda på underhållet för min son till hans mor från Försäkringskassan. Grundat på min inkomst i Sverige. Och att jag deklarerat vartenda år till skatteverket. Fick då ett svar där Försäkringskassan bad mig förklara varför jag inte var bosatt i Sverige enligt deras papper ! Jag svarade att jag var beredd göra ett konsultuppdrag om de så önskade, fakturerar 800kr/timme. Hörde inte av dom något mera.)

"Hej vi ringer från trafikverket, är det Tom Ekström? Det gäller betalningen av fordonsskatt, kan du verifiera via BankID att vi talar med rätt person eftersom det är känsliga uppgifter?"

Klart...
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Untitled.jpg

https://www.blocket.se/lund/Aprilia_Tuono_V4_1100_Factory_75420134.htm?aw=1

I Nyskick
Köpt av mig ny maj 2016 på Probike i Malmö.
Miltal: 980 Mil
1000 Mils servicen gjord 2017-08-22 med ventilkontroll samt justering av de ventiler som behövdes justeras.

Ventiljustering redan vid 1000mil, kan det verkligen stämma?:va

Jag har varit väldigt sugen på att skaffa en sån:) men det låter ju väldigt dyrt att äga en sån med tanke på såna serviceintervaller:3freak
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
View attachment 439238

https://www.blocket.se/lund/Aprilia_Tuono_V4_1100_Factory_75420134.htm?aw=1

I Nyskick
Köpt av mig ny maj 2016 på Probike i Malmö.
Miltal: 980 Mil
1000 Mils servicen gjord 2017-08-22 med ventilkontroll samt justering av de ventiler som behövdes justeras.

Ventiljustering redan vid 1000mil, kan det verkligen stämma?:va

Jag har varit väldigt sugen på att skaffa en sån:) men det låter ju väldigt dyrt att äga en sån med tanke på såna serviceintervaller:3freak

För att inte tala om att några ventiler behövde justeras efter 1000 mil. :D
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
View attachment 439238

https://www.blocket.se/lund/Aprilia_Tuono_V4_1100_Factory_75420134.htm?aw=1

I Nyskick
Köpt av mig ny maj 2016 på Probike i Malmö.
Miltal: 980 Mil
1000 Mils servicen gjord 2017-08-22 med ventilkontroll samt justering av de ventiler som behövdes justeras.

Ventiljustering redan vid 1000mil, kan det verkligen stämma?:va

Jag har varit väldigt sugen på att skaffa en sån:) men det låter ju väldigt dyrt att äga en sån med tanke på såna serviceintervaller:3freak

Det är rekommenderat ventilkontroll var 1000 mil på aprilias v4-motor ja. Inte så många som skyltar med det dock. Tätare än så vid race/bankörning.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top