Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Har själv köpte 2 bågar i år från KF via anbud... :va ...
 
http://www.blocket.se/vi/56743614.htm
Fint åk, fin historik, vem vill inte ha denna?

Har pratat med säljaren och han verkar riktigt trevlig.
Han vet även om att framhjulet sitter på fel sida av framgaffeln, men bifogade en film om att den faktiskt går att köra så med.
En grabb med humor kan man säga :D

Var uppe på Veteracrossens vänner på facebook i höst. :tummenupp
 
Har pratat med säljaren och han verkar riktigt trevlig.
Han vet även om att framhjulet sitter på fel sida av framgaffeln, men bifogade en film om att den faktiskt går att köra så med.
En grabb med humor kan man säga :D

Var uppe på Veteracrossens vänner på facebook i höst. :tummenupp

Men du köpte inte hojen??
Ringde och snacka lite bara? :fyllisar
 
Har pratat med säljaren och han verkar riktigt trevlig.
Han vet även om att framhjulet sitter på fel sida av framgaffeln, men bifogade en film om att den faktiskt går att köra så med.
En grabb med humor kan man säga :D

Var uppe på Veteracrossens vänner på facebook i höst. :tummenupp

En sån där pjäs står hemma hos svärfar och väntar på att bli iordninggjord inför kommande veteranrace, skillnaden mot den här är att svärfars är i totalt orört originalskick och han har ägt den i 15 år typ och inte kört en meter med den, däremot har den startats så motormässigt är det inga problem. Han fick den som delbetalning för ett jobb han gjorde, har för mig att svärfars också är Från 1980.
 
Men du köpte inte hojen??
Ringde och snacka lite bara? :fyllisar
Nej jaf kontaktade honom faktiskt bara ang framhjulet haha.
Sen så blev det som vanligt bland hojfolk.
Tjöt, Facebook inbjudningar och skratt haha.

Jag måste serva min Qvarna och det kostar i runda slängar som hojen.

Veteranhojar är dyrt.
:tungan
 
En sån där pjäs står hemma hos svärfar och väntar på att bli iordninggjord inför kommande veteranrace, skillnaden mot den här är att svärfars är i totalt orört originalskick och han har ägt den i 15 år typ och inte kört en meter med den, däremot har den startats så motormässigt är det inga problem. Han fick den som delbetalning för ett jobb han gjorde, har för mig att svärfars också är Från 1980.

Meh, sånt slöseri.
Hojarna ska användas.
 
De ligger ju ute nån Hayabusa med kompressor nu, bara 200 mil men ändå en 04a. Eller är den gjord av någon stor känd byggare?
 
Han vet även om att framhjulet sitter på fel sida av framgaffeln, men bifogade en film om att den faktiskt går att köra så med.

Något skumma vägegenskaper med sisådär 50-70 mm fel på offsetmåttet...?
 
Något skumma vägegenskaper med sisådär 50-70 mm fel på offsetmåttet...?

Fördelen med dom gamla Hva hojarna är att dom var oerhört stabila och med väldigt flack gaffelvinkel så denna blev nog bara lite mer snabbstyrd :D

Polarens Aprilia SXV550 börjar åla sig vid 150 och min HVA som går som ett lok.
 
Inte oväntat, det är dom summorna man får räkna med för ett fint exemplar. Enda nackdelen med detta är att det drar upp priset på samtliga femhundror på marknaden. Även lik lär "värderas" till 80+ så fort ägarna hör talas om denna försäljning...
 
Inte oväntat, det är dom summorna man får räkna med för ett fint exemplar. Enda nackdelen med detta är att det drar upp priset på samtliga femhundror på marknaden. Även lik lär "värderas" till 80+ så fort ägarna hör talas om denna försäljning...

Jo, visst är det så. Vissa säljare tror att bara för att det är en RD 500 (eller vilken "ikonhoj" som helst för den delen) kan man begära hur mycket som helst, även för rishögar.
Enligt mitt tycke var enda nackdelen med just den här RD:n att den inte var röd-vit.
 
Back
Top