Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Skulle säga att 100K är lite i överkant i Sverige, men är skicket som han säger är det långt ifrån omöjligt att den faktiskt säljs för de pengarna. Hade den legat ute för 80K hade den varit borta på några dagar.

Sverige ligger fortfarande efter i prisutvecklingen på de större tvåtaktarna, ovanstående cykel är ett kap jämfört med hur priserna ser ut ute i Europa.
 
Själv tycker jag att det känns lyxigt att fodral ingår till BMWn. Är fodral det senaste självklara touratech-tillbehöret som alla GS-ägare med självaktning måste införskaffa hädanefter?

Fodral=kvinna

Något man bör beakta när man räknar ut var totalkostnaden hamnar...
 
Innan 20/10 2015! Duh... :tungan

Nästan lika mycket framförhållning som man behöver för att få detta åbäket att svänga någonstans.
Att hänga på Pro-Linkfjädringen och därmed länga hjulbasen med 5 cm samtidigt som man rejkade om gaffelvinken med 2 grader var helt enkelt för mycket.
Det blev en sågbock av den livliga urCBXen, och kåpan funkade kanske för förare på så där 160 cm längd.

Ett litet teknikmonster att ställa i en glasmonter, visst - men ingen bra motorcykel.
 
...och kåpan funkade kanske för förare på så där 160 cm längd.
Pluspoäng på den!
En kompis hade en 900 F2 (likadan kåpa) och i motorvägsfart var det som att turbulensen tog tag och vibrerade hjälmen och dess innehåll, skitkasst! Fast kåpan va ju rätt snygg, med 80-talsögon sett.
 
Last edited:
Visst är det en frän hoj, men får man verkligen 100+?
http://www.blocket.se/vi/56307776.htm
Har gått 1500 mil och beskrivs som ”nästan oanvänd”. Ser såklart ut att vara i nyskick, men efter 30 år är bromsslangar, packningar och allt annat gummimaterial slut och måste bytas ut. Och en hoj som har gått 50 mil / säsong i 30 år har möjligen en motor som har körts många korta sträckor utan att bli ordentligt varm; inte bra.
 
det är ändrat till 80 tusen ...


vem vill köpa en hoj för 80 lappar, sedan lägga xx antal tusen på att byta tändningslås, box & antenn
för en svensksåld 10:a med usa kåpor ? är den vurpad ? går den ens att starta ?

Håller med till 100 % - 80 000 är väl ett normalt pris för en 10:a med alla papper i ordning, väldokumenterat exemplar och alla 3 nycklarna.

Men att det är ändrat till 80 000 är ju inte mer än vad de (kronofogden) värderar den till - Man kan fortfarande bjuda 5000 kr för cykeln om man vill.

Jag skulle vilja påstå att i det skicket den är nu, med den infon man har så är den värd 30 000 - 35 000 kr

Det kan (måste inte) ju vara så att ägaren hällde ut oljan dagen innan och tokvarvade sönder den för att han var piss på att andra ville ha tillbaks sina utlånade pengar. Att han dessutom verkar slängt iväg både papper och nycklar gör ju bara att han kommer få mindre (mycket mindre) för hojen och att hans skulder och liv fortsätter att vara en misär !

Nyfiken som man är skulle det vara intressant att veta vad för historia som ligger bakom den här försäljningen !

Min tanke är att den kommer att gå till et vrakpris och sedan leva resten av sitt liv på motorbanorna.
 
Håller med till 100 % - 80 000 är väl ett normalt pris för en 10:a med alla papper i ordning, väldokumenterat exemplar och alla 3 nycklarna.

Men att det är ändrat till 80 000 är ju inte mer än vad de (kronofogden) värderar den till - Man kan fortfarande bjuda 5000 kr för cykeln om man vill.

Jag skulle vilja påstå att i det skicket den är nu, med den infon man har så är den värd 30 000 - 35 000 kr

Det kan (måste inte) ju vara så att ägaren hällde ut oljan dagen innan och tokvarvade sönder den för att han var piss på att andra ville ha tillbaks sina utlånade pengar. Att han dessutom verkar slängt iväg både papper och nycklar gör ju bara att han kommer få mindre (mycket mindre) för hojen och att hans skulder och liv fortsätter att vara en misär !

Nyfiken som man är skulle det vara intressant att veta vad för historia som ligger bakom den här försäljningen !

Min tanke är att den kommer att gå till et vrakpris och sedan leva resten av sitt liv på motorbanorna.

Ägaren är en 50-årig kvinna. Om man antar att hon är på ekonomiskt obestånd och att det är en skenförsäkring vi har att göra med så så kan det nog vara lite tandagnissel runt köksbordet just nu.

Prisvärt alternativ borde vara att ropa in den för "rätt pris" och sen erbjuda förra ägarn några svarta tusenlappar för all dokumentation och nycklarna.
 
...en hoj som har gått 50 mil / säsong i 30 år har möjligen en motor som har körts många korta sträckor utan att bli ordentligt varm; inte bra.

Eller så har den gått en 50 mila touringresa per år.

Men det är inte den finaste RD500an i Sverige för mc-varuhuset har ju många år haft en splitt ny 500 stående i skyltfönstret.
 
Fördelen med R1an om det är en usa hoj är väl ändå att den inte har immobilizer? Jänkarna har väl inte det på sina hojar?
 
Back
Top