Dagens Blocket! (mc-relaterat)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
en MC handlare måste enligt lag ge minst 6 månaders garanti på en begagnad cykel, medans begagnade reservdelar har "runt hörnet" garanti. Förstår om de vill undvika garanti på en gammel ducce ;) priset är ju satt därefter också

Lag:va du som kund har reklamationsrätt i 6 månader, en jädra skillnad. garantier är helt frivilligt för en företagare att lämna, det är därför reklamationsrätten finns.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Lag:va du som kund har reklamationsrätt i 6 månader, en jädra skillnad. garantier är helt frivilligt för en företagare att lämna, det är därför reklamationsrätten finns.

Yeye, reklamationsrätt då då ;) tror hur som helst de vill undvika dte genom att sälja som reservdel
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Förvisso inte blocket. men ändå annonsrelaterat. Såg att det idag (18/11) här på SH dök upp tre annonser på tre helt olika sorters motorcyklar, på tre olika platser i Sverige (även om de verkar ligga norröver) och med tre olika "säljare"? Alla annonsernas "nick-names" heter samma som modellen som ska säljas. Alla är skrivna med typiskt dålig svenska. Bara jag som tycker att detta verkar aningens suspekt? Jag vet inte, jag kanske börjar bli paranoid... :va

(Kanske borde tillägga att det rör sig om en Honda RC30 och 2 Motoguzzis)
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Förvisso inte blocket. men ändå annonsrelaterat. Såg att det idag (18/11) här på SH dök upp tre annonser på tre helt olika sorters motorcyklar, på tre olika platser i Sverige (även om de verkar ligga norröver) och med tre olika "säljare"? Alla annonsernas "nick-names" heter samma som modellen som ska säljas. Alla är skrivna med typiskt dålig svenska. Bara jag som tycker att detta verkar aningens suspekt? Jag vet inte, jag kanske börjar bli paranoid... :va

(Kanske borde tillägga att det rör sig om en Honda RC30 och 2 Motoguzzis)

Instämmer. Måtte ingen gå på DET HÄR.

RC30.jpg
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Admin borde ju uppmärksammas på detta så att vi åtminstone inte stöttar den här typen av tjyvhandel här på SH.
 

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
staffanstorp
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
tycker detta är en raritet och vad det gäller priset så värderar alla sina grejer högt....och dessutom är alla här på sp lite paranoida när man läst några kommentarer...varför????
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
tycker detta är en raritet och vad det gäller priset så värderar alla sina grejer högt....och dessutom är alla här på sp lite paranoida när man läst några kommentarer...varför????

Problemet är inte att värdet är för högt. Många skulle gladeligen betala långt över det dubbla för en RC30 i det där skicket. Problemet är att åtminstone de fyra sista annonserna här på forumet är rena bedrägeriförsök.

Här är dagens exempel:

BMW R 1150 GS.jpgAprilia Dorsoduro.jpg
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Något av de mest avgörande bevisen för att personen inte är svensk är att denne missförstår "milantal".

Om man då inte ens har sett bilderna från sydeuropa.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Och när man talar om trollen så dyker de upp ett till.

Aprilia RSV4 r.jpg

Jag tror att någon med makt och möjlighet får ta och göra något för att förhindra fler inlägg av spamrobotar...
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Problemet är inte att värdet är för högt. Många skulle gladeligen betala långt över det dubbla för en RC30 i det där skicket. Problemet är att åtminstone de fyra sista annonserna här på forumet är rena bedrägeriförsök.
Kan inte ens lokalisera telefonnumret?
Länder med prefix 029 tillhör iaf inte till de mest civiliserade.
Jag skulle inte ens våga försöka ringa numret, det kanske är ett betalnummer för 380 spänn!
Så scammet kanske ligger på en annan nivå här.? Bara en teori.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Från det ena till det andra...


Är det nån som tänkt på vilken uppryckning Blocket gjort? Jag menar förstås "andra har även tittat på..."-osv.
Tittar man på hojar, är det hojannonser som visas som förslag att titta på. Likadant på Lastbilar, Båtar och Marsvin.
Skönt! :tummenupp
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top