Dagens Blocket! (mc-relaterat)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag såg det på fejjan idag, tror att han skulle varit med där han som skrev det. Tydligen är det svårt med båttransporterna och att få hit 2022 års prylar i tid.
De får väl hoppa över japanska och kinesiska prylar och skicka resten på lastbil. *lösningsorienterad*
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag såg det på fejjan idag, tror att han skulle varit med där han som skrev det. Tydligen är det svårt med båttransporterna och att få hit 2022 års prylar i tid.
Ah, skitars skit.

Men det är ändå olika bud, först glädje:

Sen sorg:
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ja dä ärä ingen mer än han som vet men dä ä bätter mä mö bös i boa än dret i tanken ,sen tror ja väl Nyström ä frå Värmlan neråt gnällbällt te å för dän del
Vi har litt krangel när vi ä å arbeter i 08:a områd ja de tror en ä frå norg
Ok, det klargjorde ju saken en gång för alla.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

Plus: Jag gillar färgen på fälgarna, och det ambitiösa modellanpassade(?) luftfiltret.

Minus: Vad i helvete?
Minus är väl också att man säljer iväg hojen med "bara lite jobb kvar". Inte alldeles ovanligt, och indikerar att säljaren anar problem i framtiden. Varför inte sälja den klar och nybesiktigad istället? Sätt dit blinkreläet och en hastighetsmätaer så är det klart. Jag tror också att många köpare är skeptiska till gamla radfyror, förgasarproblem kommer som ett brev på posten. Inte minst om det sitter öppna luftfilter på en hoj med vacuumfuggar.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Plus: Jag gillar färgen på fälgarna, och det ambitiösa modellanpassade(?) luftfiltret.

Minus: Vad i helvete?
Tanken...?


Original var det en ganska nätt sak, med en slags midja för förarens knän.
Självklart hjälpte originalstripningen upp utseendet, men detta vi ser nu påminner mer om XS1100ans potatisformade tankelände.
Bakpotatis, that is.

Sitter den ens i sina fästen...?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ah, skitars skit.

Men det är ändå olika bud, först glädje:

Sen sorg:
Svepskäl.

Det går alldeles utmärkt att flyga hem det man vill visa.

Det sanna skälet är att det är alldeles för stor ekonomisk risk att arrangera en mässa när man vet så lite om utfallet.

Vågar folk ställa ut? Risken att hålla sin personal mitt i vimlet med besökare på nollavstånd är gigantisk. Vad gör man om bara en tredjedel av ens personal slås ut efter mässan, just i samband med säsongsstarten?

Vågar besökarna komma? Medelåldern på dagens motorcyklister är hög, och går på mässan till stor del för att umgås och träffa andra.
Men vi är brända, och det kommer ta ett tag att komma ner till normalitet igen.

När kommer nästa lockdown? En ny mutation kan snabbt ändra alla förutsättningar, och har man då plöjt ner miljoner i att arrangera en mässa som inte blir av så skall kostnaderna fördelas ut på alla aktörer.

Det är klokt att ställa in och invänta ett stabilare läge.
Redan det att vi tar bort alla restriktioner nu i veckan kan komma att ge ett jäddra bakslag, och hur som helst kan gärna någon annan få arrangera en stormässa först, så får vi se hur bra det går...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Alltid nyfiken. Oftast arg. Sällan nöjd.


View attachment 464255


Svar från KFM:



Hej!

I detta fallet har motorcykeln utmätts i samband med en husrannsakan tillsammans med polisen, det finns därmed inga uppgifter i polisens stöldregister som indikerar att den är stulen.

I de fall vi tror att en egendom kan vara stöldgods kontaktar vi alltid polisen för slagning i deras register.

Med vänlig hälsning


Kronofogden
En myndighet för den som ska ha betalt,
och för den som ska betala.

Lite goddag yxskaft, tyvärr.

Vi här inne vet att Polisen inte har koll alls vid fråga på misstänkt stulna motorcyklar.

Vi här inne vet att den som försöker utplåna ett ramnummer har något att dölja.

KFM duckar kulan och skyller på den dysfunktionella polisen.
Vad mer var att vänta?

Det retar mig att en kriminell får sina skulder nedskrivna med hjälp av KFM och vad som för mig är en solklart het hoj han skulle fått mycket svårt att annonsera ut på vanligt vis.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Pillande" är ok, att köpa ny vevstake eller kamaxel/kedja/ventiler o d däremot springer snabbt upp i långt mer än vad hojen är värd. Det här är en lite "udda fågel" på våra breddgrader, lite osäkert hur tillgången på nya och begagnade reservdelar är. Men hade man en likadan stående i källaren och är sugen på en donatorhoj - köööööp!


Finns hur mycket nytt och begagnat som helst:

 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Svar från KFM:





Lite goddag yxskaft, tyvärr.

Vi här inne vet att Polisen inte har koll alls vid fråga på misstänkt stulna motorcyklar.

Vi här inne vet att den som försöker utplåna ett ramnummer har något att dölja.

KFM duckar kulan och skyller på den dysfunktionella polisen.
Vad mer var att vänta?

Det retar mig att en kriminell får sina skulder nedskrivna med hjälp av KFM och vad som för mig är en solklart het hoj han skulle fått mycket svårt att annonsera ut på vanligt vis.
Finns det något som säger att man inte får påhälsning av Harry Haffa efter köp?
Visst var det någon här på sh som råkade ut för det. Hoj som hade passerat genom såväl polisens som kfs kvarnar. När en lättare åtkomlig joe avarege köper finns plötsligen en som köpt stöldgods att hänga.

Ev var det problem med att få in hojen i registren igen. Personen blev, iaf vad jag minns, brottsmisstänkt som sista länk i den kedjan. Haffad pga av "misstag" av samma myndighet som gjort missen, dvs polisen.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
"Unik Speed Triple 1050
Inte många tripplar som är utrustade med denna unika bellypan!"

?
Om man tänker så, så får man nog ta i beaktning att det är inte många Triplar i landet som är utrustade med samma unika regskylt som hojen har heller...

Efter att ha sett den där magkåpan så har jag full förståelse för att det inte finns fler hojar med den...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top