Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.



Känns som det går lite tungt för Lennart att kränga sin polismotorcykeluppgraderade modell.

https://www.blocket.se/stockholm/BM...den_perfekta_touringMC_68245495.htm?ca=20&w=3

Varit ute hela säsongen till ingen nytta, men nu är Polis-temat nedtonat, och man ges inte längre chansen att betala 10 lax extra för... ...några LEDlampor och en "POIIS"-skylt..?

Till salu för 40.000?
Shit, då får han ju inte ens tillbaka de 42,000,- som försäkringsbolaget repade hojen för senast...
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
OFFTOPIC {


Det är väl närmast så att man misstror både hoj och säljare om någon påstår att dom har en legit servicebok på en hoj från 1983.

Jag fick med fullstämplad "servicebok", om man nu kan kalla det för sådant, med senaste förvärvet som togs i bruk 1993. 14 stämplar, sista var vid 14 000mil :p (nuvarande mätarställning ca 15 700mil)


Hojpapper lider främst av att köparen står med brinnande pengar i fickan och är så körkåt att alla normala och vettiga frågor smälter bort.

nu är jag inte körkåt på så vis och mina frågor är sällan om gasres. Men jag lyckas då tamejfan allltid få en delvis blackout när jag kollar hojar. Varje gång innan man ska iväg kollar jag upp vanliga fel för just den modellen och intalar mig själv att den här gången ska jag fasiken inte missa att kolla upp skicket på de vanligaste slitdelarna (som typ bromsbelägg, däck, drivpaket etc etc).

När jag väl sen står där med tom plånbok och ett nyförvärv hemma på gårn' så ser man att, ojdå, bromsbelägget bak var dåligt eller isch, packboxen i fjäderbenen läcker etc etc.

Inga stora grejor och oftast lätta att åtgärda, men likväl så blir man så trött på sig själv :död


}
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ok, nu räcker det med orelevanta serviceboksrelaterade minnen från förr, och tillbaka med hånanden av motorcyklar, dess säljare och oinitierade prisnivåer.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ditt tips funkade nog för annonsen är borta. Fick du sålt den?

Eller så insåg säljaren att han på annonsen för en 50 kubiks fyrhjuling postat ett foto på en oväntat vältränad gubbe med bar överkropp ståendes jämte en glidarhoj i vad som såg ut som nån amerikansk öken.
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
q51.jpg

https://www.blocket.se/varmland/BMW_R80_och_BMW_K100RS_68679129.htm?ca=14&w=3

Ähum.. Då var vi här igen, det pris och bild i annonser borde fasiken vara bindande.
Mycket frestad att ringa o säga att jag köper dom, och är det inte hojen på bild kommer jag vara stenhård på att få den som är på bilden :mad:

"Påbörjad café", jo tack. förmodligen påbörjat och sen kapat all el varpå k100an förmodligen slutat ladda eller liknande eftersom många missar BMUn när de börjar rensa bort el.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
View attachment 432887

https://www.blocket.se/varmland/BMW_R80_och_BMW_K100RS_68679129.htm?ca=14&w=3

Ähum.. Då var vi här igen, det pris och bild i annonser borde fasiken vara bindande.
Mycket frestad att ringa o säga att jag köper dom, och är det inte hojen på bild kommer jag vara stenhård på att få den som är på bilden :mad:

"Påbörjad café", jo tack. förmodligen påbörjat och sen kapat all el varpå k100an förmodligen slutat ladda eller liknande eftersom många missar BMUn när de börjar rensa bort el.
Raritet? Gamla polishojar är i regel slutkörda. Fattar inte folk som investerar i sånt junk:fakta
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Raritet? Gamla polishojar är i regel slutkörda. Fattar inte folk som investerar i sånt junk:fakta

ssscchhh min k1100 är en ex polishoj :gnissla
Jag betalade å andra sidan inte mycket för den heller :tungan

Men nä, modellen må vara en raritet men som du säger så har polishojar inget gott ryckte alls.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Boxern är en -84a.
För bara 20 år sedan så var alltså en 50 hästars 800cc pysburk ett dugligt vapen i jakten på den tidens bus - och bedömdes fungera i minst 10 år ytterligare.
Alltså utrangerad ca 2004: 12 år sedan.
Visst svindlar perspektivet?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Gamla polishojar är i regel slutkörda.
Håller inte riktigt med att de är slutkörda.
Fast du kanske syftar på att en BMW inte håller att köra i många mil :tungan

Polismotorcyklar körs långt och servas ofta. Finns ju ingen poäng med att slarva med servicen då man personligen inte betalar den.
De körs inte direkt hårt heller om man jämför med vanliga R-hojar. En GSX-R1100 från 1995 har nog brukats hårdare än en polis mc.

En polis mc kör heller inte ryck lika ofta som en patrullbil. Patrullbilar rullar hårt om de ägs av ett distrikt där det händer mycket.
En polismc framförs ofta av gamla gubbar som spenderar slutet på sin karriär med att dela ut inbetalningskort till billister.
Sen brukar hojarna ramla minst en gång under sin livstid utanför korvmojen när konstapeln missbedömde bärigheten på den varma asfalten.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Blocket är fantastiskt - alltid lär man sig något nytt...

Den här modellen är unik av ett par anledningar. Dels så är den "overengineered" av Honda pga brister i deras tidigare modeller från början av 90-talet, så denna VFR sägs kunna gå hur länge som helst om den sköts, det finns VFR:er som gått 140000 mil. Den har insprutning, men inte V-TEK, vilket är Hondas cylinderstrypningssystem som gör att modeller från 2001 och framåt endast kör på två cylindrar under 6000 varv, men med denna modell har man hela kraften hela tiden.

https://www.blocket.se/vastmanland/Honda_VFR_800FI_99___snygg_och_i_bra_skick_67674167.htm?ca=20&w=3

blocketVFR_zpsqorludjm.png


"Cylinderstrypningssystem" minsann...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top