Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Otroligt snyggLetade efter nåt annat och så råkade jag snubbla över den här som var min 2013 samtidigt som jag inser varför jag alltid har tyckt Yamaha ska vara vit/röda View attachment 527562
Grymt avundsjuk på Hondan..Pysslade om järnhästarna ikväll.
Skiljer 33år mellan dom.
Tänkte sko om KTM'en till offroad, men blev annat pyssel.
View attachment 527520
I vilken del av Sverige är denna bilden tagen?View attachment 527626
Här är bakgrunden mer intressant. Kostigar kom till när korna gick längs skogsbrynet för massor med hundra år sedan. Där red man sedan och körde även med häst och vagn när de breddats. Nu är många av dessa kvar men asfalterade för att vi som kör motorcykel och älskar kurvor och nerlägg ska njuta.
View attachment 527626
Här är bakgrunden mer intressant. Kostigar kom till när korna gick längs skogsbrynet för massor med hundra år sedan. Där red man sedan och körde även med häst och vagn när de breddats. Nu är många av dessa kvar men asfalterade för att vi som kör motorcykel och älskar kurvor och nerlägg ska njuta.

När man inte litar på olja från Biltema. View attachment 527354
En gammal xt600 va?Den här såg jag i jobbet förra veckan.
View attachment 527686

Ooh tackar för underbart nostalgiska tidskriftsdumpar Björn. Jag sparar dom..En gammal xt600 va?
Nä. En drömhoj 1983. Jag körde DR500 då (Bäst i test 1981). Trumma fram och bak, klen gaffel, dubbla Öhlinare visserligen men taskig markfrigång men jävlar vad kul jag hade på den.
TT600, en hoj för män. Långa män. Endast kick. Så snygg, låång fjädringsväg, rejäl markfrigång. Skiva fram och trumma bak. Jag hade inte råd med en TT600 då. Inte ens den tidiga, mindre populära, med trumma fram.
Jag gjorde repmånad tidigt efter lumpen. I ena benfickan hade jag septembernumret av
Cycle World. Det är gott om dötid i det militära så bilder studerades, texterna lästes om och om igen. Särskilt TT600-testen.
View attachment 527707
View attachment 527708
Det var en heeeelt annan tid i skogarna och på grusvägarna på den tiden. Inga GoPro-kameror, inget internet, inga mobiler, ingen gps, inget TET, inga mc-forum, inga guidade grusgruppkörningar eller event som Skog, inga facebookgrupper, likes eller några bekräftelsetorskar.
View attachment 527711
Jovisst serru, på den svartvita tiden va?
Faan vad jag gillade och gillar den bilden.
View attachment 527710
Eller denna. Basic fun. Basic utrustning. Förmodligen en bra dag på jobbet.
View attachment 527709
Det var bättre förr.
Man läste innehållsförteckningen och skrattade till.
Det är mycket som gått förlorat sedan dess.
350? Då såg jag fel. 350n har dubbla kammar vilket är utmärkande utseendemässigt. Skugga på bilden.Ooh tackar för underbart nostalgiska tidskriftsdumpar Björn. Jag sparar dom..
Hojen jag såg är en 1986 Yamaha TT 350 1TJ. Jag suddade till regget för ägarens skull.
Drömhojar ja, 1983 var jag 12 år så jag var nog inte så klar över exakt vilka hojar jag borde drömma om. Men nog ser 80-talets former trevligare ut än dagens 'optimerade spetskompetenser'.

Dom där gamla enduro / offroad hojarna har så bekväma säten. Inga smala små dynor med tampongvarning utan nästan som sköna soffor.350? Då såg jag fel. 350n har dubbla kammar vilket är utmärkande utseendemässigt. Skugga på bilden.
Snyggt skavda ramrör ovanför fotpinnen.
Tyckte nog att framlyset och kåpan såg lite klumpig ut för en TT600 men då var jag redan uppe i varv så att säga.
Inga hojar jag sett i verkligheten på decennier tyvärr.
Annars är detta en uppgradering på XT550 med skiva fram. Duger fint för grusbus och och att slänga runt i stan. Finns på Marketplace.
View attachment 527715
|
|
Harley-Davidson lanserar RIDE
Pressrelease från Harley-Da... |
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller