Dagens bild

1776030026524.png

Här är bakgrunden mer intressant. Kostigar kom till när korna gick längs skogsbrynet för massor med hundra år sedan. Där red man sedan och körde även med häst och vagn när de breddats. Nu är många av dessa kvar men asfalterade för att vi som kör motorcykel och älskar kurvor och nerlägg ska njuta.

View attachment 527626

Här är bakgrunden mer intressant. Kostigar kom till när korna gick längs skogsbrynet för massor med hundra år sedan. Där red man sedan och körde även med häst och vagn när de breddats. Nu är många av dessa kvar men asfalterade för att vi som kör motorcykel och älskar kurvor och nerlägg ska njuta.
I vilken del av Sverige är denna bilden tagen?

View attachment 527626

IMG_0853.jpeg
Här vet jag inte om det är moppen eller kurvan som är mest intressant. För mig är det moppen helt klart.
(Den markfrigången ni, en modern KLE451 blir grön av avund.)

Det är Sveriges i särklass mest fotograferade vägavsnitt. Folk vallfärdar dit när solen skiner. Slingerbulten Raceway. Den erkänt bästa hojvägen i Sverige. Johoo. För folk som vill bli fotograferade, folk som gillar att vinka tufft, glatt, coolt eller avmätt. Sedan finns ju fiket. Fiket! Blaskigt pumptermoskaffe som hojåkare älskar.

Jag tankar där om jag måste. Annars tar jag bara ett långsamt varv med bägge fötterna på fotpinnarna (jorå) för att kolla om det finns någon 80-talshoj på parkeringen. Det gör det sällan.
Kanske någon med en likadan hoj som jag? Ha! Det har aldrig hänt.

IMG_1973.jpeg
Titta på mig då!
”-Vart” är alla?

IMG_1565.jpeg
Inte ens halvfullt.

IMG_1464.jpeg
Åhhh, en omodern. Oket framför. 🙂

IMG_1936.jpeg
En gammal bild, sent på säsongen och långt innan vi fick rejsiga räcken i fotokurvan.

IMG_2549.jpeg
Jo jag gillar också nerlägg i kurvor. Mitt japanska framdäck från IRC är från 1998 så jag har inte testat var gränsen går. Funkade hyggligt i vintras.

IMG_2356.jpeg
Tar en reprisbild på det. Färska däck ju.

Bifogat

• IMG_1973.jpeg
    IMG_1973.jpeg
    2 MB · Visningar: 1
  • IMG_1565.jpeg
    IMG_1565.jpeg
    2.6 MB · Visningar: 2
*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back