Dagens bild

Det .. verkar finnas en jättemysig motorpark norr om Botkyrka, strax ovanför Ekerö ute i Mälaren på Lovön. Dom har olika 'challenges' med labyrinter och småhinder, flertalet endurovarianter, skogsbanor och långa rakor för dragracing. Nån som varit här?

hojpark 01.jpg

hojpark 02.jpg

Om dom har en mack, och säljer korv och glass i närheten så är det här jag kommer hänga i sommar.

hojpark 03.jpg

Håller med dig. Väldigt lätt att reta upp folk med att förstöra deras vägar som kan resultera med mycket förbud och rent av sabotage
Det där låter intressant. Jag vill ju ut i naturen men samtidigt vill jag inte vara till besvär för någon markägare som kanske har nåt projekt på gång. Dessvärre är min nyfikenhet i kaliber med Mimers (en av mina saliga katter), men där ute finns ingen gudomlig lyftkran som tar tag i mig och lyfter ut mig på rätt väg igen 🫤

Det där låter intressant. Jag vill ju ut i naturen men samtidigt vill jag inte vara till besvär för någon markägare som kanske har nåt projekt på gång. Dessvärre är min nyfikenhet i kaliber med Mimers (en av mina saliga katter), men där ute finns ingen gudomlig lyftkran som tar tag i mig och lyfter ut mig på rätt väg igen 🫤
Hojen skiter väl markägarna i. Vägen blir ju sabbad resten av året. Jävla stadsbor!!! Samma skit med hästar för övrigt. Men dom är nu lite bättre människor tycker dom. Själv tycker jag väl att det finns en anledning till att traktorer ersatt hästar.

Extraljusramp monterades i befintliga skruvhål 😱 Man kan nästan tro att fästena är mått tillverkade för Freewinden (den ser sned ut på bilden men är helt rak)
Gör otroligt stor skillnad trots att den varken är stor eller dyr!

Tycker att det är väldigt lite grus ute på vägarna jämfört med de senaste åren. Lite här och lite där, inga stora drivor eller långa sjok av grus... Ändå lite läskigt med fukten på morgonen och allt damm som yrt runt - kanske är halt, kanske inte är halt 🤔 - Bäverhyddan kör sjuuukt långsamt i cirkulationerna och i tvära svängar på morgonen 🫣

1000009384.jpg

Tog Vespan idag på en kortare tur (4 mil) till Johans Mc som hade Bonneville-dag med promotion för 2026 års modeller. Temperaturen var bara +4 med kalla dimmoln från havet så det var inte njutningskörning utan mer fråga om prestation.

På vägen hem stannade jag till vid foten av Ramberget (vid Ättestupan, ni som vet ni vet) och tog några bilder på Karlatornet. Visst är det coolt med ett hus på 246 meter och 73 våningar men när dimmolnen ligger lågt är utsikten inte riiiiktigt lika fin som i broschyren när man köpte lägenheten. :)
1774104937595.png

Rullade lite närmre. Den vita gaveln har en intressant väggmålning...
1774105109587.png

Citat från Håkan, så klart! (Hellström för dig som inte fattar vilken Håkan som avses)
Håkan som hade totalt 26 000 i publiken på konserterna i går respektive förrgår.

1774105475315.png

Hemma igen, inne i värmen. Dags för lite hälsokost! (fotot är inte hojrelaterat, sorry!)
1774105569291.png

Bifogat

• 1774105405969.png
    1774105405969.png
    564 KB · Visningar: 6
Vårruset och lyckan över fint väder grusades av en mycket pikant doft av bensin som spred sig över entren...
En liten pöl under Freewinden hjälpte mig till en snabb slutsats om vart doften kom ifrån.
Snabb analys - läckage från tankens undersida i bakkant 😱 Lätt ångest! Höll tummarna för att det inte skulle vara en spricka eller liknande i plasten.
Började riva isär allting och det såg sjukt mörkt ut ett tag, till synes kom bensinen från en av skruvarna som håller den bakre fästbygeln ☹️
Tömde tanken så gott det gick, lyfte av, tolkade rent och nog fan rann det längs bygeln...
Ställde upp tanken på högkant och torkade av allting ordentligt. Noterade att byggeln sitt skruvad i gjutna hylsor, troligtvis drygt att täta ett läckage därifrån!?
Lyfte den rengjorde tanken över huvudet och vinklade den till samma vinkel som den är monterad på hojen.
Höll andan i minst två sekunder innan jag kunde se att en droppe sakta letade sig fram. Under en mycket djup utandning insåg jag att läckaget kom ifrån den lilla plattan med anslutningarna för överfyllnad/luftning av tanken 🎉
Lossade de två skruvarna och tog försiktigt bort plattan från tanken, blicken föll genast på den numera mycket torra och platta tätningen 🤘
Källan lokaliserad! Tyvärr verkar det inte direkt vara en hyllprodukt, troligtvis på grund av Freewindens ålder och exklusivitet i Sverige 🤣
Beställde istället o-ringar i lämplig storlek och håller nu tummarna för att en av dem tätar schysst. En sista utväg blir packning på tub - vill helst slippa det men nöden har ingen lag!

Till råga på allt brann säkringen till Scooterns bränslepump 😡 Tänkte mest ta en sväng med scootern för att hålla abstinensen stången - nu blev det istället världens antiklimax och humöret dalade till en för dagen my lägsta nivå!

IMG20260322103215.jpg

Vårruset och lyckan över fint väder grusades av en mycket pikant doft av bensin som spred sig över entren...
En liten pöl under Freewinden hjälpte mig till en snabb slutsats om vart doften kom ifrån.
Snabb analys - läckage från tankens undersida i bakkant Lätt ångest! Höll tummarna för att det inte skulle vara en spricka eller liknande i plasten.
Började riva isär allting och det såg sjukt mörkt ut ett tag, till synes kom bensinen från en av skruvarna som håller den bakre fästbygeln
Tömde tanken så gott det gick, lyfte av, tolkade rent och nog fan rann det längs bygeln...
Ställde upp tanken på högkant och torkade av allting ordentligt. Noterade att byggeln sitt skruvad i gjutna hylsor, troligtvis drygt att täta ett läckage därifrån!?
Lyfte den rengjorde tanken över huvudet och vinklade den till samma vinkel som den är monterad på hojen.
Höll andan i minst två sekunder innan jag kunde se att en droppe sakta letade sig fram. Under en mycket djup utandning insåg jag att läckaget kom ifrån den lilla plattan med anslutningarna för överfyllnad/luftning av tanken
Lossade de två skruvarna och tog försiktigt bort plattan från tanken, blicken föll genast på den numera mycket torra och platta tätningen
Källan lokaliserad! Tyvärr verkar det inte direkt vara en hyllprodukt, troligtvis på grund av Freewindens ålder och exklusivitet i Sverige
Beställde istället o-ringar i lämplig storlek och håller nu tummarna för att en av dem tätar schysst. En sista utväg blir packning på tub - vill helst slippa det men nöden har ingen lag!

Till råga på allt brann säkringen till Scooterns bränslepump Tänkte mest ta en sväng med scootern för att hålla abstinensen stången - nu blev det istället världens antiklimax och humöret dalade till en för dagen my lägsta nivå!

View attachment 526907

Är den sprucken? Lägg annars på lite silicon-olja, låt den svälla upp, och kläm tillbaka den. Håller nog dagen ut…

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage