Dagens bild

Tog en tur uppför Säve ån med Paddan från Basargatan 11 vid Kungsportsplatsen till Industrivägen 3, Sävedalen. Mest träd som hänger över ån men också tre "varv" / "båtklubbar". Här är en
1752352875076.jpeg
Annan Vinkel
1752352944432.jpeg
Detalj
1752353013386.jpeg
Drömmarnas, suckarnas och de dödas kaj ?

En Spacy i sin rätta miljö!

Vi möttes utanför Bunkern, Jaegerdorffs.
Den som vet han vet.

Vi hade samma ärende, en kvart innan stängning. Makalöst fin och välbevarad - 1000 mil och nya, riktiga däck monterade.

Jag hittar nog en själv, vad det lider.
Ligger en på blocket nu.

IMG_2057.jpeg

Han har ju inte ens långt dit. För nära? :tammerexcuse

Avståndet är inga problem, men den är för dyr. Jag är snål när det gäller sådant. Dessutom är hypen här nu.
Jag gillar att fynda för småpengar innan priserna skenar och det känns som man blåser en ovetande säljare när man betalar som för 5 år sedan.

Nu gäller det att hitta något som stått i en vedbod under decennier. Under presenningar. För små penningar.

Avståndet är inga problem, men den är för dyr. Jag är snål när det gäller sådant. Dessutom är hypen här nu.
Jag gillar att fynda för småpengar innan priserna skenar och det känns som man blåser en ovetande säljare när man betalar som för 5 år sedan.

Nu gäller det att hitta något som stått i en vedbod under decennier. Under presenningar. För små penningar.
Känner igen mig i tankarna.
Svårt att säga vad som är "rätt pris" på just denna innan man har sett den i verkligheten.
Det verkar som att det här är tredje ägaren, och den ser välhållen ut.
Dock så har jag också (trots rutten impulskontroll) intalat mig att det är för stor mängd pengar för min del på den typen av farkost.
Men när man kommer till bilden på instrumenteringen, då kommer det trots allt en liten droppe i kalsongen....
Skönt att den befinner sig på en dagsetapps avstånd i alla fall, det ökar sannolikheten för att jag inte vaknar med den i garaget, med minneslucka av händelseförloppet.

Spacy_1.png

Last edited:
Den här sommaren har det blivit mer raggarbilande än hojjande. Hade i alla fall tid att ta bruks-muskelbilen och kolla till den lilla båten.

View attachment 518375
Fet båt. Du vet att man kan beställa denna T-shirt?

Jag tog Large och är mycket nöjd med kvaliten. Bästa T-shirten ever! Din båt påminner lite om Uniship! =)

Din båt påminner lite om Uniship! =)

Jag tror nog att Uniship såväl som Anderssons varv är att betrakta som jollar jämfört med ”min” båt…Tydligen någon slags hyrbåt som hyrs med fem mans besättning för endast 110.000 Euro per vecka. Står ankrad i en hamn mellan Kalix och Happis och har naturligtvis blivit traktens samtalsämne…

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back