hannuse
När resan är målet
Detsamma, finns på listan!Jag hittar nog en själv, vad det lider.
Den såg jäkligt fin ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Detsamma, finns på listan!Jag hittar nog en själv, vad det lider.
Har aldrig sett något liknande innan. Har den regplåt eller går den som gammal hederlig moppe?Eftersom ändå "Dagens bild" driver iväg lite, så törs man kanske publicera den nyaste familjemedlemmen.
Lider man av rutten impulskontroll, och har kärlek för udda skapelser av kvalitetsmärken, samt stöttas av en beslutswhiskey - då kan det bli så här.
Den här gjordes för den japanska marknaden, så manualer och dokumentation på annat språk verkar inte existera, motornumret verkar dock signalera att den är från 2005.
Den är trehjulig, men "ledad", ganska fränt, så det innebär att man kan "burka" med den, bakaxeln följer underlaget och framändan med sadeln lutar.
Den hade stått "ett par år", vilket kan betyda allt från två år till kanske 7-8, det är min erfarenhet.
Vi fick i alla fall inte igång den, men litar på säljaren i det fallet, allting ska fungera, och den var i ett otroligt fint allmänskick, inte en rostfläck.
Så nu ska vi in i Cafe Dunken och umgås lite, ultraljudstvätten är på värmning.
Ser fam mot nästa touringresa på moped, och få med sig en klotgrill!
Och....6-tums fälgar bak - gulligt!
View attachment 518197
View attachment 518198
Eftersom ändå "Dagens bild" driver iväg lite, så törs man kanske publicera den nyaste familjemedlemmen.
Lider man av rutten impulskontroll, och har kärlek för udda skapelser av kvalitetsmärken, samt stöttas av en beslutswhiskey - då kan det bli så här.
Den här gjordes för den japanska marknaden, så manualer och dokumentation på annat språk verkar inte existera, motornumret verkar dock signalera att den är från 2005.
Den är trehjulig, men "ledad", ganska fränt, så det innebär att man kan "burka" med den, bakaxeln följer underlaget och framändan med sadeln lutar.
Den hade stått "ett par år", vilket kan betyda allt från två år till kanske 7-8, det är min erfarenhet.
Vi fick i alla fall inte igång den, men litar på säljaren i det fallet, allting ska fungera, och den var i ett otroligt fint allmänskick, inte en rostfläck.
Så nu ska vi in i Cafe Dunken och umgås lite, ultraljudstvätten är på värmning.
Ser fam mot nästa touringresa på moped, och få med sig en klotgrill!
Och....6-tums fälgar bak - gulligt!
View attachment 518197
View attachment 518198
Byglad är brytaren. Tror mer på att det är ett Biltemabatteri. Men det är ju bara 2-3 månader gammalt så borde väl ha kvitto nånstans hoppas jag.Har du inte byglat stödlägesbrytaren ännu så är det dags nu. Stämmer dessutom bra med att du inte kunde springa igång den.
Det är troligen så att den inte passar in någonstans egentligen.Har aldrig sett något liknande innan. Har den regplåt eller går den som gammal hederlig moppe?
Hur har en sådan hittat upp till norra Sverige från Japan? Är det någon som köpt i Japan och importerat "som bra att ha" ?
Grundtanken med att dom tillverkat en sådan modell måste väll vara att den ska vara ett fordon för äldre människor.
Hur som helst grattis till ett riktigt häftigt och annorlunda fordon
Det är troligen så att den inte passar in någonstans egentligen.
Rätt kubiktal för en "30-moppe" men för mycket effekt.
Men tänker köra den som "30-moppe", och letar nu ramnumret som behövs för att försäkra den.
Ingen polis kan vara så taskig att man nagelfar en semesterfet 50-plussare på moped tänker jag...
Hela upplevelsen av affären hade sin guldkant av att få historiken.
Han som importerade den jobbade som entreprenör och fick ett jobb i Japan, och där såg han dessa farkoster susa fram hela dagarna, och körde dom även själv.
Förutom att det var typ pizzabud, så var det posten, privatpersoner och även polisen i trånga sektorer, så inte för äldre människor, utan mer som ett smidigt fordon.
När det var dags att åka hem så köpte han två likadana, till sig och sin fru, och tog hem dom i en container tillsammans med verktygen och annat överblivet material.
Den andra sålde han ganska snart, eftersom hans fru inte körde, och den som jag köpte trodde han att han skulle använda mer...men...det blev inte så.
Och nu rensar han i "röran", tack för det kan man säga.
Det blir en gammal hederlig militär "isär och ihop" på den här, så får vi se, men den kommer att stäcka ut sig på obestämda vägavsnitt senast nästa vår!
Problemet är ju att jag har någon bisarr dragning till det futuristiska som tog plats någonstans under min uppväxt.Det riktigt svåra blir att hitta slipon och tail tidy till den!
Med vänlig hälsning,
Problemet är ju att jag har någon bisarr dragning till det futuristiska som tog plats någonstans under min uppväxt.
Den analoga instumeteringen som skulle bli "framtiden".
Det är så fränt att man ibland måsta byta kallingar efter att ha visiterat rätt objekt.
Just här är det ju en "smygare", men en lysdiod för "Speed"....ja, ni fattar!
View attachment 518219
Japp, kommer från en miljö där dom används.Någon har tuffat iväg TRETUSEN mil på vidundret ...?
Ligger en på blocket nu.En Spacy i sin rätta miljö!
Vi möttes utanför Bunkern, Jaegerdorffs.
Den som vet han vet.
Vi hade samma ärende, en kvart innan stängning. Makalöst fin och välbevarad - 1000 mil och nya, riktiga däck monterade.
Jag hittar nog en själv, vad det lider.
Han har ju inte ens långt dit. För nära? :tammerexcuseLigger en på blocket nu.
View attachment 518266
![]()
Honda Spacy 125 säljes i Ulricehamn | Blocket
25000 kr - Scooter - Ulricehamn - Honda Spacy 125 JF02 från 1984. Ej brukats på ca 20 år. Besiktad och godkänd 2025-05-06 vilket blev sista besiktning efter...www.blocket.se
Han har ju inte ens långt dit. För nära? :tammerexcuse
Känner igen mig i tankarna.Avståndet är inga problem, men den är för dyr. Jag är snål när det gäller sådant. Dessutom är hypen här nu.
Jag gillar att fynda för småpengar innan priserna skenar och det känns som man blåser en ovetande säljare när man betalar som för 5 år sedan.
Nu gäller det att hitta något som stått i en vedbod under decennier. Under presenningar. För små penningar.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |