Dagens bild

+17 grader så det blev premiär med Trajan, med tanke på värmen körde jag norrut och passerade polcirkeln och sen vidare till Jockfall för en kaffe och en myrstack.

Hade först tankar på att styra vidare ännu längre norrut mot jordaxelns centrum Kainulasjärvi men jag vågade inte då jag fortfarande kommer ihåg förra påskens balans problem som upp kom då. Kanske åker jag dit imorgon kväll, vi får se.

Blev 11.5 mil då jag fegade ur att köra över isvägen i Rödupp som är öppen för 2 ton, såg ut nog så halt med Trajan.

20250417_165952.jpg20250417_173032.jpg

Last edited:
Gled iväg med min "mini-GS" idag - premiär!
Men vad gör man inte när man måste hämta paketleveranser i människobyn.
Det var ju kvalitativa saker, som gör livet bättre, så på det sättet var det enkelt att motivera.
Men....sommaren ligger ungefär 3 veckor före känner jag, om man tittar på isläget på älven.
På Systembolaget var det ett enklare klimat, så vi kunde håva in en produkt till Cafe Dunken.
Men MSX:en levererar....precis det jag tänkte....och en hel del samtal öppnas.
Så jag fick nog fler frågor än vad jag hade svar, det får jag ta med mig tillbaka till Cafe Dunken för reflektion, men jag lovar inte att återkomma med några utvikningar.
Men Glad Påsk på er alla, med förhoppning att vi kan återvända utvilade för att ta tag i oljetrådar, KTM:s överlevnad, och kanske någon tråd som handlar om vikt och effekt.
Skämt å sido så ser jag fram mot en mångfacetterad hojsäsong!
Trevlig påskhelg!

MSX_1.jpg

Påsk_1.jpg

Höger blinkers bak vibrerade så sjukt mycket att den hördes ÖVER ljudet(oväsendet) från LC4an. Efter lite funderande så kom jag fram till att den orangea kåpan inte klämmer över reflektorn tillräckligt mycket. Men med plastlim på flera lager kan man bygga ut kåpan så den klämmer bättre och förhoppningsvis sparar det lugna sinnet på denna skribent.

Det är ju en jävla tur att man inte har vettigare saker man kunde hittat på en sån här kväll.

1000019001.jpg

Oljebyte på VFR:en är det närmaste hojåka jag har kommit dom senaste dagarna, sitter hemma med förkylning och 38C feber. Den planerade 24mils grusrundan på lördag med Teneren ner mot Karlshamn ligger i farozonen :huvet. Frugan har sparkat ut mig från sovrummet så att hon får nattro, tur att man har ett gästrum så att jag inte behöver sova i garaget :crash
1744915885123.png

Tråkigt väder :(
Modifierat hållarna till sidoväskorna så att de lirar med pakethållarens fäste. Hållarna är Ducati orginal och pakethållaren H&B.
Monterat en stödplattan av rent kinesium också - överraskande bra passform!
Notera namnet på flaskan med gänglåsning "loolifl" 🤣 Skadar inte att testa då 5 flaskor kostar 50kr istället för en flaska för 270kr.
Stödplattan är ett utmärkt testobjekt då den inte är så kritisk för säkerheten 👍
1000013278.jpg
1000013294.jpg

Just det, köpte dessa BeadPro också för att testa att byta däck själv. Vill ha möjligheten/kunskapen även om det är bekvämare och snabbare att lämna in.
1000013299.jpg

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...