hannuse
När resan är målet
För detta ändåmål är den ok.En helt (delvis) annan sak - hur trivs du med Enfielden?
Mycket lägre höjd från sadel till mark än Teneren, vilket känns tryggt när underlaget är så pass varierande (runda blöta stenar stora som kokosnötter, eller skifferplattor som strössel ovanpå jord och lera).
Motorn är helt "platt" och karaktärslös, det finns ingen kännbar effekttopp, men i just för denna typ av körning spelar det inte så stor roll.
Däremot känner jag att det inte är någon touringmaskin för mig, eftersom toppfarten är strax över 100km/h, och det skulle bli en begränsing i längden.
Men det har inte varit några problem under resans gång, och den har klarat av att ställa om insprutningen för höga höjder.
Tycker däremot att utväxlingen mellan 1:an och 2:an är ett för stort steg, lite tätare hade varit bra, man får varva som tusan på 1:an om det är lite tyngre terräng, innnan man kan peta i 2:an.




Det hade varit bättre att en dansk trallskruv förstört korden på ett bättre begagnad bakdäck istället för ett nytt. Så det blev ett begagnat för 1 200 danska som var sämre en det Kjelle bytte...





