Dagens bild

18-20 mil idag. Inne i stan, Vällingevägen till Södertälje, Rosenhill för att tanka 98, Slingerbulten, stan igen, Ältasjön runt mm mm. Varierande och roligt. Som vanligt valde jag min japanska custom för att den är perfekt. TDMens försäkringsbolag kräver skinnställ. 30 grader idag...

C8B47FA5-3CC1-4897-B640-16CD2BDFA7B6.jpeg

SR 500 är inte särskilt vanliga. Jag såg en förra året utanför Norrtälje. Jag gillar ju 70-80-talshojar så jag knäppte en bild.

Avslutade midsommarhelgen med att rasta Guzzin på en 15-milatur, mestadels i norra Halland. Varmt och "gott" - mätaren för yttertemp stod på +32 ett bra tag innan den gick med till +29 närmare kusten.

Tog några foton, bland annat från gravfältet vid Li, vid foten av Fjärås Bräcka. I bakgrunden skymtar Kungsbackafjorden och bakom mig har jag själva bräckan.

1656273228379.png

Last edited:
Gårdagens körning för att kolla in en mast avsedd för luftburet bredband och om jag skulle ha möjlighet att få kontakt med masten. Tyvärr är det nog kört med det, hoppas verkligen att det blir grävd fiber och det snart. Dock har jag inga större förhoppningar om att detta ska ske närmaste tiden.

Idag just nu hade jag hela 0.92Mbit (en stund) så jag kunde ladda upp en bild men jag ljuger ju om jag säger att det gått fort men ca 10 min för en bild är ju bättre än total dött internet. Är överdjävligt less på operatörerna som skiter i allt, har varit nog dåligt efter att kopparnätet klipptes och i vår tog dom 3G nätet och en uppgradering på detta har gjort att vi nu i princip är utan telefon och internet. 20220627_162022.jpg

Körde upp til St Levene idag, Rödöverkryssningen mot Främmestad i St Mellby var borta så det blev den krokvägen norrut från St Mellby. Och inget strul vid den gamla stenbron över Nossan öster Främmestad. Så på vägen hem blev det bron igen och sedan före Främmestad din lilla vägen söderut skyltad Bäreberg även on jag körde rakt fram vid vägskälet och rakt ner mot vägen från Nossebro till Sollebrunn.

Det var varmt idag ! Kanske dags byta till sommardäck ?

Bifogat

• 220629-Gamlegård-PostBox-N-St-Mellby-mot-Främmestad.jpg
    220629-Gamlegård-PostBox-N-St-Mellby-mot-Främmestad.jpg
    186.2 KB · Visningar: 20
  • 220629-Bron-Nossan-Ö-Främmestad.jpg
    220629-Bron-Nossan-Ö-Främmestad.jpg
    166.5 KB · Visningar: 20
  • 220629-Kafeet-St-Levene.jpg
    220629-Kafeet-St-Levene.jpg
    91.5 KB · Visningar: 20
9d16ee5067c9c98feff4f8e259dc489a.jpg

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back