Dagens bild

Tänkte tigga klistermärken.
Janne Leek skrev en gång att man behöver tre. Ett som man klistrar lite slarvigt varsom, ett som man klistrar fint på hjälmen och ett som man sparar.
Fritt ur minnet.

image.jpegimage.jpeg

Lägger till en öl som för alltid är förknippad med Janne Leek.
Just denna sänktes på en camping vis Gardasjön.

image.jpeg

Tog en omväg hemifrån jobbet, det råkade bli 10,5 mil lång omväg efter att jag fick ett infall att åka upp på ett berg med en telemast. Tyvärr så fick jag ge upp då jag inte vågade jag inte chansa efter en felkörning då turen blev något längre än planerad och jag var på ett sånt ställe man inte ska få soppa torsk på och hade ingen lust att åka 4 mil för att tanka.

Eftermiddagsturen blev 12 mil och med 18 mil på trippen är det nog inte långt kvar innan man får vrida om på reserven.

20220622_173053.jpg

Först nu på kvällen när det svalnat lite som man orkar ta på sig grejerna och köra lite. Det är mycket jobbigare att ta på sig grejerna som invalid också, jag kan inte styra fötterna och tårna när dom ska genom byxbenen och sen i stövlarna osv. Och jackan är så stel så kan knappt köra ut till hojen med rullstolen och när man kickat igång den är man så slut så man måste vila en stund innan man kan åka.
IMG_20220624_220104.jpg
IMG_20220624_220109.jpg

För varmt för hoj 26° i skuggan så det blev detta, till en extremt plötslig åskskur kom o avbröt. IMG_20220625_155306.jpg
Den nytrimmade yamin 3 cyl twitacktaren drog upp båten i oanade hastigheter på premiär turen i år???

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back