Dagens bild

Dagen är ju inte slut än men undertecknad känner sig redan ganska slut efter att brottats med KLR:en efter en samåkning med grabben och hans något lättare PY80. Kan konstatera att nån Pol Tarres är man då inte och konditionen är nog inte heller på topp

PY80:in som fått renoverad underdel med ny låda, nya lager och packboxar startades upp idag på morgonen och första svängen efter skogsvägar var väl inga problem men sen sa frun nåt om att köra en sväng i skogen. Detta slutade med att vi var och kollade efter vinterns älgbetesskador på den egna marken (annars hade vi nog brutit mot terrängkörningslagen) och sen skulle vi ju hem och där jag trodde det skulle vara hyfsat visade det sig inte alls vara det utan ännu värre än där vi kommit. +22,5 grader varmt och sol gjorde ju att det blev hyfsat svettigt, fast man ska ju inte klaga, förra helgen tog jag ju mig inte fram pga 30 cm snö på skogsvägarna.

Grabben är i alla fall nöjd nu då vi fått i gång hans cross

View attachment 472146View attachment 472147View attachment 472148
Va härligt alltså. Kvalitetstid far o son. Härlig miljö där ni kör
 
790202f3794e806001a5c880a690f5d0.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Härligt med hojgäng som kör tillsammans Bara jag kvar nu som kör i det gänget som körde förr.

Fb grupp här i Värmland där man kan lägga upp evenemang och så ansluter det folk brukar va många i början på året men normalt är det mellan 5-10 pers kanske på en körning


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Tog den första längre turen med TW:n idag, vi måste ju skapa lite förtroende inför kommande touring mot Finland och Norge :)
Perfekt redskap när man bor som jag gör, lite avsides.
Dom riktigt små, och sumpiga vägarna gör den sig bäst på, man kan alltid lyfta den om man kör fast.
Lite vanesak att ballongdäcken uppträder lite annorlunda än vad jag är van vid, men kan ge lite extra bärighet.
Och vissa sträckor är fortfarande snötäckta.
200-kubikaren känns harmonisk kring 80km/h på landsväg, även om den går strax över 100km/h(jag har drevat den lite högre än original).
Men ska sätta dit en varvräknare för att bedöma hur mycket den varvar.
Positivt var att dagens tur på 10 mil slukade 3 liter bensin :tummenupp

TW200_01.jpg

TW_1.jpg

TW200_02.jpg
 
Tog den första längre turen med TW:n idag, vi måste ju skapa lite förtroende inför kommande touring mot Finland och Norge :)
Perfekt redskap när man bor som jag gör, lite avsides.
Dom riktigt små, och sumpiga vägarna gör den sig bäst på, man kan alltid lyfta den om man kör fast.
Lite vanesak att ballongdäcken uppträder lite annorlunda än vad jag är van vid, men kan ge lite extra bärighet.
Och vissa sträckor är fortfarande snötäckta.
200-kubikaren känns harmonisk kring 80km/h på landsväg, även om den går strax över 100km/h(jag har drevat den lite högre än original).
Men ska sätta dit en varvräknare för att bedöma hur mycket den varvar.
Positivt var att dagens tur på 10 mil slukade 3 liter bensin :tummenupp

View attachment 472161

View attachment 472162

View attachment 472163
Tw är coola skogsmullar
 
Klarade hojen princip oskadd. Endast skrap på sidoväskan. Mest ett skadat ego. Börjar inse att Multin kanske är lite för stor för mig....
Hörde att Enfield har en Classic 350, som kanske inte är en rak ersättare men ändå...

Säljer du Multin, så kan du köpa en sådan, en Himalayan och ändå ha pengar över till köpa en begagnad GSXR...
Så täcker du upp samtliga egenskaper som Multin har!
Bara lösningar här.
 
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top