Dagens bild.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Härligt med hojgäng som kör tillsammans Bara jag kvar nu som kör i det gänget som körde förr.

Fb grupp här i Värmland där man kan lägga upp evenemang och så ansluter det folk brukar va många i början på året men normalt är det mellan 5-10 pers kanske på en körning

Skickat från min iPhone med Tapatalk

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
12st Yamaha
Tog den första längre turen med TW:n idag, vi måste ju skapa lite förtroende inför kommande touring mot Finland och Norge :)
Perfekt redskap när man bor som jag gör, lite avsides.
Dom riktigt små, och sumpiga vägarna gör den sig bäst på, man kan alltid lyfta den om man kör fast.
Lite vanesak att ballongdäcken uppträder lite annorlunda än vad jag är van vid, men kan ge lite extra bärighet.
Och vissa sträckor är fortfarande snötäckta.
200-kubikaren känns harmonisk kring 80km/h på landsväg, även om den går strax över 100km/h(jag har drevat den lite högre än original).
Men ska sätta dit en varvräknare för att bedöma hur mycket den varvar.
Positivt var att dagens tur på 10 mil slukade 3 liter bensin :tummenupp

TW200_01.jpg

TW_1.jpg

TW200_02.jpg

tt600s

Medlem
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Yamaha R1
Tog den första längre turen med TW:n idag, vi måste ju skapa lite förtroende inför kommande touring mot Finland och Norge :)
Perfekt redskap när man bor som jag gör, lite avsides.
Dom riktigt små, och sumpiga vägarna gör den sig bäst på, man kan alltid lyfta den om man kör fast.
Lite vanesak att ballongdäcken uppträder lite annorlunda än vad jag är van vid, men kan ge lite extra bärighet.
Och vissa sträckor är fortfarande snötäckta.
200-kubikaren känns harmonisk kring 80km/h på landsväg, även om den går strax över 100km/h(jag har drevat den lite högre än original).
Men ska sätta dit en varvräknare för att bedöma hur mycket den varvar.
Positivt var att dagens tur på 10 mil slukade 3 liter bensin :tummenupp

View attachment 472161

View attachment 472162

View attachment 472163
Tw är coola skogsmullar

h11maj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Klarade hojen princip oskadd. Endast skrap på sidoväskan. Mest ett skadat ego. Börjar inse att Multin kanske är lite för stor för mig....
Hörde att Enfield har en Classic 350, som kanske inte är en rak ersättare men ändå...

Säljer du Multin, så kan du köpa en sådan, en Himalayan och ändå ha pengar över till köpa en begagnad GSXR...
Så täcker du upp samtliga egenskaper som Multin har!
Bara lösningar här.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Kvällens äventyr, lämnade hojarna sista biten och gick 30 m. Det där med att gasa över vindfällor tror jag vi ska ta nån annan gång😉 Eller kanske inte alls, en yxa eller såg skulle nog vara ett nog så klokt alternativ 🤔

20220523_175003.jpg20220523_175957.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kvällens äventyr, lämnade hojarna sista biten och gick 30 m. Det där med att gasa över vindfällor tror jag vi ska ta nån annan gång😉 Eller kanske inte alls, en yxa eller såg skulle nog vara ett nog så klokt alternativ 🤔
När jag var ute och körde offroadbil så hade jag alltid med mig yxa och såg, och om någon frågade varför vi körde i skogen så pekade jag på verktygen och sa att var jag ute och rensade vindfällor..
Det gick bra tills den dagen han som frågade visade sig vara markägaren.

Han bara skrattade och sa att det var okej för honom om vi körde på hans mark, och även att vi verkligen rensade vindfällor om det behövdes.

En annan gång körde vi en kraftledningsgata och träffade på folk från kraftbolaget, dom hade inte heller något emot att vi "höll upp spåren" åt dom så länge vi inte geggade runt i surhålen och gjorde dom värre.

Nyheter
Dragracing EM på Tierp Arena!

En Super Street Bike kan ha...

ExploreBike: Brittiska öarna (del 1)

Brittiska öarna erbjuder fa...

Fikaträff in my heart

Fikaträffar har alltid häng...

Hälften av alla alkomätare visar fel resultat

Foto: TV4 Nyhetsmorgon F...

Jensen ställer ut på GTR Motorpark

Bosse Jensen är en av Sveri...

Stockholm cruising