Dagens bild

Dagen bild är fotad på The Jutland Highlands. Alltså det (relativt) höglänta landskapet på mellersta Jylland nära Silkeborg (Danmark, är väl bäst att tillägga). Googla Søhøjlandet eller Det midtjyske søhøjland.

Notera även”toppnoteringen” Himmelbjerget med sina 147 möh. :)
Men vackert är det på många håll!

1629496117551.png

Mc-Collection på Tidö Slott fick besök av mina två Triumphs idag, som tribut till Triumph-utställningen som visas där just nu.
Mälaren Runt gick som sagt idag och många letade sig dit.
Jag körde gammelTrajjan och kompis körde Sprinten. Ca 30 mil idag, känns i rygg och röv, den är inte bekvämast den där gamle! Men kul tur med mc-kultur.

Bifogat

• AFA5762C-9DB1-4FEE-B680-4FAA6ECEB488.jpeg
    AFA5762C-9DB1-4FEE-B680-4FAA6ECEB488.jpeg
    2.9 MB · Visningar: 39
Inget extravagant, bara en liten bit av en ledig vardag. Här utsikt från Botkyrkabacken mot Albys nya skyline, nu syns Alby ända från "Väsbyberget" i Rotebro.

IMG_3456.JPG

Här vänder vi oss mot Huddinge / Tullinge hållet, inte direkt alperna men framför oss ligger Flottsbro, och så vattentornet på Tullingeberg.

IMG_3457.JPG

Är det på en Ktm adventure?? Ser ut som de...
Ljuddämparen va är det för någon?.
Ser ut att vara helt i kolfiber.. Skulle gärna byt själv till ett i kolfiber å få ett dovare ljud på hojen..
Har i dags läget Acra dämpare då...
Jupp, min 1090r. Det är i kolfiber och tillverkat av EXAN (italienskt? 3500?). Det är en "universaldämpare" som säljs med olika rör "framför" för att det ska passa olika hojar. Köpte det begagnat av @NPGA och efter första provkörning så smälte blinkersen (!!), eftersom klåparna gjort röret med en böjning så att avgaserna hamnar liiite gör högt upp. Hur korkat som helst att inte låta det ligga 5 cm lägre... @NPGA fick inte problemet eftersom han hade miniblinkers..
Ljudet är riktigt bra. Inte överdrivet, det orkar jag inte med längre, men original hörs ju ingenting.. Ljudets karaktär kan ju styras av materialet men styrkan beror mer på hur mycket packning som är i keepInventory med mera.. Kanske lite dovare än andra material..?

Utegymmet korsningen Alhagsvägen - Albyvägen, och den "Tjeckiska buren". En mångsidig ställning för att göra dom flesta styrkeövningar. Vad jag saknar är endast hantlar och eventuellt en skivstång.

IMG_3494.JPG

Bra sammandrag av hojen, Plast. Tackar. Och helt rätt miljö också, var är det du kör nånstans?

.. "modes is nonsense bullshit" - (y) precis så känner jag.

Och ja, gasen måste vara ganska så linjär, definitivt inte ha 'egna kurvor', det förvirrar, speciellt när kurvorna går att ändra.

Du är bra på bakhjulet där ? , kollar lite mer på din kanal där.

Du märker inga korkade 'problem' med din hoj, som vissa här på forumet som köpt KTM?

Skönt att du inte sålde din T7a för denna. Tenere Rally måste ju vara bättre hur som helst, eller?

Bra sammandrag av hojen, Plast. Tackar. Och helt rätt miljö också, var är det du kör nånstans?

.. "modes is nonsense bullshit" - (y) precis så känner jag.

Och ja, gasen måste vara ganska så linjär, definitivt inte ha 'egna kurvor', det förvirrar, speciellt när kurvorna går att ändra.

Du är bra på bakhjulet där ? , kollar lite mer på din kanal där.

Du märker inga korkade 'problem' med din hoj, som vissa här på forumet som köpt KTM?

Skönt att du inte sålde din T7a för denna. Tenere Rally måste ju vara bättre hur som helst, eller?
Inga problem med den ännu. Det kommer komma fler klipp under hösten, bland annat 5 saker jag inte gillar och 5 saker jag gillar. På både t7 och 890in.
Teneren är bättre om man gillar att köra lite mer forcerat. Vill man smyga runt och ta det mer piano så skulle jag välja 890 adventure s. Men det är bara vad jag tycker och jag är inte någon fantom på att köra.

Jag kör i denna filmen i byn som jag bor i. Är aldrig längre bort från min gård än typ 3 kilometer :P

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back