Dagens bild

d07e17a47055cb1c8de0765cdb1b7722.jpg

Flex……

Dagen bild är fotad på The Jutland Highlands. Alltså det (relativt) höglänta landskapet på mellersta Jylland nära Silkeborg (Danmark, är väl bäst att tillägga). Googla Søhøjlandet eller Det midtjyske søhøjland.

Notera även”toppnoteringen” Himmelbjerget med sina 147 möh. :)
Men vackert är det på många håll!

1629496117551.png

Mc-Collection på Tidö Slott fick besök av mina två Triumphs idag, som tribut till Triumph-utställningen som visas där just nu.
Mälaren Runt gick som sagt idag och många letade sig dit.
Jag körde gammelTrajjan och kompis körde Sprinten. Ca 30 mil idag, känns i rygg och röv, den är inte bekvämast den där gamle! Men kul tur med mc-kultur.

Bifogat

• AFA5762C-9DB1-4FEE-B680-4FAA6ECEB488.jpeg
    AFA5762C-9DB1-4FEE-B680-4FAA6ECEB488.jpeg
    2.9 MB · Visningar: 39
Inget extravagant, bara en liten bit av en ledig vardag. Här utsikt från Botkyrkabacken mot Albys nya skyline, nu syns Alby ända från "Väsbyberget" i Rotebro.

IMG_3456.JPG

Här vänder vi oss mot Huddinge / Tullinge hållet, inte direkt alperna men framför oss ligger Flottsbro, och så vattentornet på Tullingeberg.

IMG_3457.JPG

Är det på en Ktm adventure?? Ser ut som de...
Ljuddämparen va är det för någon?.
Ser ut att vara helt i kolfiber.. Skulle gärna byt själv till ett i kolfiber å få ett dovare ljud på hojen..
Har i dags läget Acra dämpare då...
Jupp, min 1090r. Det är i kolfiber och tillverkat av EXAN (italienskt? 3500?). Det är en "universaldämpare" som säljs med olika rör "framför" för att det ska passa olika hojar. Köpte det begagnat av @NPGA och efter första provkörning så smälte blinkersen (!!), eftersom klåparna gjort röret med en böjning så att avgaserna hamnar liiite gör högt upp. Hur korkat som helst att inte låta det ligga 5 cm lägre... @NPGA fick inte problemet eftersom han hade miniblinkers..
Ljudet är riktigt bra. Inte överdrivet, det orkar jag inte med längre, men original hörs ju ingenting.. Ljudets karaktär kan ju styras av materialet men styrkan beror mer på hur mycket packning som är i keepInventory med mera.. Kanske lite dovare än andra material..?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back