Dagens bild

6e8410249e3fc2350192c546228a7424.jpg


Sopning i garaget, då åker dom ut på gräsmattan , brokig blandning
 
Efter morgonkaffet så fick Hondan ut o jobba en sisådär 20 mil.

oRy3NCL.jpg
[/IMG]



Sen var det hem o byta verktyg för lite raskare 15mil.

cSPX9ES.jpg
[/IMG]

Gäller att passa på. Sketväder utlovat.
 
Grym uppställning!!! :tummenupp:banana

Tack så mycket! :)

Grymma hojar du har :) Min brorsa hade en IT 465 på 80-talet, vill minnas att den gärna gick på bakhjulet :hihi

Hehe nja, vet inte om den är så yster. Den är ju ganska "nedskruvad" jmf crossmodellen, bara 37 uppgivna hk.
Hur använde din bror IT:n, som bushoj, skogskörning, eller rent av endurotävlande?
 
Tack så mycket! :)



Hehe nja, vet inte om den är så yster. Den är ju ganska "nedskruvad" jmf crossmodellen, bara 37 uppgivna hk.
Hur använde din bror IT:n, som bushoj, skogskörning, eller rent av endurotävlande?

Han hade den bara som bushoj. Hans kompisar körde liknande hojar, och nån av dom körde Maico. Jo, dom brukade göra så gott dom kunde för att överträffa varandra. Då körde jag själv moppe så det var råa hojar i mina ögon. Också ljudet av 2-takt är grymt :kär :)
-Pratade precis med min bror om den hojen, och det var en IT 490 han hade. Kanske ingen större skillnad men rätt ska vara rätt :tummenupp
 
Last edited:
Han hade den bara som bushoj. Hans kompisar körde liknande hojar, och nån av dom körde Maico. Jo, dom brukade göra så gott dom kunde för att överträffa varandra. Då körde jag själv moppe så det var råa hojar i mina ögon. Också ljudet av 2-takt är grymt :kär :)
-Pratade precis med min bror om den hojen, och det var en IT 490 han hade. Kanske ingen större skillnad men rätt ska vara rätt :tummenupp

Fifan, det gänget skulle man ha varit med i, perfekta huliganhojar! :yoparty Hälsa brorsan!
Och förresten... finns det nån av dem som har kvar sin IT, eller delar, så får du gärna PM:a mig.

490:n blev rätt moderniserad mot 465:an. Monocross-fjädring, fyrkantigare design och så det nya sättet att dra upp dynan en bit på tanken. Så skulle ju dynorna se ut i flera år framåt på offroadhojarna och just det tyckte jag såg förjävligt ut då. Tänk om man vetat då hur designen på dynorna skulle se ut idag... :zpy

IT 490.jpgIT465 1982.jpg
 
Fifan, det gänget skulle man ha varit med i, perfekta huliganhojar! :yoparty Hälsa brorsan!
Och förresten... finns det nån av dem som har kvar sin IT, eller delar, så får du gärna PM:a mig.

490:n blev rätt moderniserad mot 465:an. Monocross-fjädring, fyrkantigare design och så det nya sättet att dra upp dynan en bit på tanken. Så skulle ju dynorna se ut i flera år framåt på offroadhojarna och just det tyckte jag såg förjävligt ut då. Tänk om man vetat då hur designen på dynorna skulle se ut idag... :zpy

View attachment 449816View attachment 449817

Hej igen :)
Du har bättre koll på modellerna än jag verkar det som, hehe. Min brorsa har inte hängt med dom på sisådär 25 år, annars hade jag gärna velat vara till hjälp. Men hälsa till honom ska jag absolut göra :) :tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top