Dagens bild

Är väl bara etanol i våra pumpar om några år så då spelar det ingen roll :hihi

Förövrigt så luktar det knappt diesel längre om den där skiten från mackarna.
 
Käkade pizza nedanför Mont Blanc i går. I dag njuter jag av denna utsikten över Lago Maggiore från balkongen:tummenupp:kär

Mont Blanc.jpg

Lago Maggiore.jpg
 
6e8410249e3fc2350192c546228a7424.jpg


Sopning i garaget, då åker dom ut på gräsmattan , brokig blandning
 
Efter morgonkaffet så fick Hondan ut o jobba en sisådär 20 mil.

oRy3NCL.jpg
[/IMG]



Sen var det hem o byta verktyg för lite raskare 15mil.

cSPX9ES.jpg
[/IMG]

Gäller att passa på. Sketväder utlovat.
 
Grym uppställning!!! :tummenupp:banana

Tack så mycket! :)

Grymma hojar du har :) Min brorsa hade en IT 465 på 80-talet, vill minnas att den gärna gick på bakhjulet :hihi

Hehe nja, vet inte om den är så yster. Den är ju ganska "nedskruvad" jmf crossmodellen, bara 37 uppgivna hk.
Hur använde din bror IT:n, som bushoj, skogskörning, eller rent av endurotävlande?
 
Tack så mycket! :)



Hehe nja, vet inte om den är så yster. Den är ju ganska "nedskruvad" jmf crossmodellen, bara 37 uppgivna hk.
Hur använde din bror IT:n, som bushoj, skogskörning, eller rent av endurotävlande?

Han hade den bara som bushoj. Hans kompisar körde liknande hojar, och nån av dom körde Maico. Jo, dom brukade göra så gott dom kunde för att överträffa varandra. Då körde jag själv moppe så det var råa hojar i mina ögon. Också ljudet av 2-takt är grymt :kär :)
-Pratade precis med min bror om den hojen, och det var en IT 490 han hade. Kanske ingen större skillnad men rätt ska vara rätt :tummenupp
 
Last edited:
Han hade den bara som bushoj. Hans kompisar körde liknande hojar, och nån av dom körde Maico. Jo, dom brukade göra så gott dom kunde för att överträffa varandra. Då körde jag själv moppe så det var råa hojar i mina ögon. Också ljudet av 2-takt är grymt :kär :)
-Pratade precis med min bror om den hojen, och det var en IT 490 han hade. Kanske ingen större skillnad men rätt ska vara rätt :tummenupp

Fifan, det gänget skulle man ha varit med i, perfekta huliganhojar! :yoparty Hälsa brorsan!
Och förresten... finns det nån av dem som har kvar sin IT, eller delar, så får du gärna PM:a mig.

490:n blev rätt moderniserad mot 465:an. Monocross-fjädring, fyrkantigare design och så det nya sättet att dra upp dynan en bit på tanken. Så skulle ju dynorna se ut i flera år framåt på offroadhojarna och just det tyckte jag såg förjävligt ut då. Tänk om man vetat då hur designen på dynorna skulle se ut idag... :zpy

IT 490.jpgIT465 1982.jpg
 
Nyheter
Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Back
Top