Ägge
Tutlurad
Grym resa Hixxe! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Dom enda mobilbilderna från vårt Lysbotn-äventyr. Vägarna som låg på högre höjd var höljda i moln och dimma, så där blev det inga kort. Och nu har XTn anno 1998 rullat 200 mil på den här semestertrippen. Inte illa pinkat av en gammal Yamaha.
View attachment 449669
View attachment 449671
Fina bilder med känsla!!
Man längtar dit.
Var är ni?

Grym uppställning!!!![]()
Grymma hojar du harMin brorsa hade en IT 465 på 80-talet, vill minnas att den gärna gick på bakhjulet
![]()
Tack så mycket!
Hehe nja, vet inte om den är så yster. Den är ju ganska "nedskruvad" jmf crossmodellen, bara 37 uppgivna hk.
Hur använde din bror IT:n, som bushoj, skogskörning, eller rent av endurotävlande?
Han hade den bara som bushoj. Hans kompisar körde liknande hojar, och nån av dom körde Maico. Jo, dom brukade göra så gott dom kunde för att överträffa varandra. Då körde jag själv moppe så det var råa hojar i mina ögon. Också ljudet av 2-takt är grymt![]()
-Pratade precis med min bror om den hojen, och det var en IT 490 han hade. Kanske ingen större skillnad men rätt ska vara rätt![]()
Hälsa brorsan! 

Fifan, det gänget skulle man ha varit med i, perfekta huliganhojar!Hälsa brorsan!
Och förresten... finns det nån av dem som har kvar sin IT, eller delar, så får du gärna PM:a mig.
490:n blev rätt moderniserad mot 465:an. Monocross-fjädring, fyrkantigare design och så det nya sättet att dra upp dynan en bit på tanken. Så skulle ju dynorna se ut i flera år framåt på offroadhojarna och just det tyckte jag såg förjävligt ut då. Tänk om man vetat då hur designen på dynorna skulle se ut idag...
View attachment 449816View attachment 449817
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!