Tebax
Kör mindre än önskat
- Gick med
- 14 Mar 2021
- Hoj
- Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Jag vann faktiskt en kamp för precis 20 år sedan mot myndigheterna angående snabellagning.Utan att skälla har jag konfronterat ett par snabelbilskillar. Dom är antingen väldigt bra skådespelare, eller också helt oinformerade kring vad som gäller:
"Vadå skyltning? Jag har inte plats för några skyltar...?"
"När sopning kommer att ske? Det behövs ingen sopning - det där blåser bort med passerande bilar."
Ganska så precis tvärtemot vad Tragikverket säger i sin kommunikation till oss och SMC.
Trafikverket, vår mest korrupta myndighet.
Edit!
Bildtråden, inte Trafikverksbashartråden.
Nå, det går att kombinera;
View attachment 521298
Dåvarande Vägverket.
Vid en gruppkörning i definitivt försiktigt tempo så gled jag omkull på singel i en kurva i ett skogsområde intill en snabellagning.
De hade lyckats hitta exakt samma färg på singeln som den befintliga lite ovanliga rödgråa asfalten, spritt den löst här och där i flera hundra meter.
Ingen skyltar som varnade för pågående vägarbete, pågående lagning, eller ens rullgrus.
Och de hade inte ens koll på tjäran som de hällt i gropen, helt lösrinnande.
De hade inte skyltat överhuvudtaget, inte koll på tjäran, spritt singel jätteslarvigt, inte följt upp att lagningen var okej utförd, och inte stannat tills det härdat.
Alldeles för många fel!
Första klagan från mig gav standardmässigt nej till svar.
Men vid uppföljande överklagan gav jag dem inte någon utväg från sitt ansvar.
Några väl valda (tvingande) frågor till Vägverkets jurister från mig om ansvarstagande och kvalitet.
Två månader senare kom det hem ett brev som sa att de tar ansvar och ersätter mig för självrisken.
Handläggaren på försäkringsbolaget blev eld och lågor och trodde inte sina öron, de kunde i sin tur kräva vidare ersättning för överstigande kostnader från självrisken.
Visade sig att det bara brukar vara ca fem fall om året där någon får upprättelse mot Vägverket.

7 grader var allt man hade när man begav sig, och det enda sällskapet man sett har varit GS gubbar, nån cruiser och nån naken
Värmen verkar tillta lite, men när det blir snålare än 7 grader är det nog dags för xj6a