Dagens bild

Vet inte var jag kan lägga upp den här bilden och fråga vad det är, men tänker att det borde funka här.

Plockare av tanken för ett tag sedan på min ducati 916, gjorde rent luftburken och bytte filter etc etc.
Tänkte inte så mycket på det diReCkT när jag såg det, men efter ett tag så fattade jag att detta inte ”ska” vara där.
Någon som vet vad det är? (Inringat i rött)

IMG_2571.jpeg

Vet inte var jag kan lägga upp den här bilden och fråga vad det är, men tänker att det borde funka här.

Plockare av tanken för ett tag sedan på min ducati 916, gjorde rent luftburken och bytte filter etc etc.
Tänkte inte så mycket på det diReCkT när jag såg det, men efter ett tag så fattade jag att detta inte ”ska” vara där.
Någon som vet vad det är? (Inringat i rött)

View attachment 499075
Verkar inte finnas - https://www.bike-parts-ducati.com/ (sök på intake) - har gått igenom några årsmodeller.
Sitter på vevhusventilationen och det borde? bara vara ett rör där. Finns det någon märkning, serienummer eller annat som kan identifiera?

Funderade lite till - det är inte någon form av reedventil som skall öppna vid undertryck i insuget och stänga vid övertryck??? Varför i så fall?

Verkar inte finnas - https://www.bike-parts-ducati.com/ (sök på intake) - har gått igenom några årsmodeller.
Sitter på vevhusventilationen och det borde? bara vara ett rör där. Finns det någon märkning, serienummer eller annat som kan identifiera?

Funderade lite till - det är inte någon form av reedventil som skall öppna vid undertryck i insuget och stänga vid övertryck??? Varför i så fall?
Jag hittade inget nummer på den.
kollade också på reservdels bilderna och såg att den inte ska vara där.
Ventilationen är kvar, men det verkar vara igensatt på den sidan där ”mysterie delen” är.

Jag hittade inget nummer på den.
kollade också på reservdels bilderna och såg att den inte ska vara där.
Ventilationen är kvar, men det verkar vara igensatt på den sidan där ”mysterie delen” är.
Ta loss den o blås/sug i den så kanske det ger lite vägledning (ring förra ägaren är också ett hett tips)

Var lite mör i bollen efter veckans slit, och jag vägrade bara gå lägga mig en kväll som denna. Så jag tog kawan och rullade ut i äventyret.

Väl uppe på backen var det några minuter kvar av solljuset som lyste som en röd laser rakt in i hjärnan på mig. Efter det trålade jag insekter kanske en timme till innan kylan började krypa in i fingrarna.

IMG_1982.JPG

Är det bara jag som tycker det är dödens tråkigt att skruva på motorcyklar?

View attachment 499151
Nåja, lite kul är det, men nu skulle jag nog hellre köra.
1000014005.jpg
Nu är iaf denna cyllen ihop för sista gången (den här gången), bara den inte alls svåråtkomliga främre ikväll då kanske...

Nåja, lite kul är det, men nu skulle jag nog hellre köra.
Nu är iaf denna cyllen ihop för sista gången (den här gången), bara den inte alls svåråtkomliga främre ikväll då kanske...
Alltid något jävulskap 😁

IMG_20200524_125415.jpg

Vadfalls???
Det är ju en Yamaha!
Måste vara sabotage :va
Och nackdelen med den motorn är väl just åtkomligheten av innanmätet.
Man måste skruva alldeles för mycket även för att komma åt kopplingen :3freak

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...