Dagens bild

Det skulle regna enligt YR men de hade fel! :tummenupp
Vi slog upp och tog ner tältet i sol och resten av dagen blev torr! :tummenupp
Stavkyrkan var inte öppen men den är med på nästa motorcykelrelaterade bild...

View attachment 464171
Alltså, kan herrn sluta visa bilder på dylika Trajjor?
en blir ju alldeles avundsjuk på den senapsgula Daytonan framför allt… ??

Alltså, kan herrn sluta visa bilder på dylika Trajjor?
en blir ju alldeles avundsjuk på den senapsgula Daytonan framför allt… ??

Jag ber om ursäkt! :rodnar
Jag är inte bara i minoritet på SportHoj med att köra SportHoj, jag tillhör även minoriteten som inte byter var och vartannat år. :rodnar
Så jag förstår varför du bli avundsjuk, det är en underbar SportHoj som inte bara är vacker att se på. :rodnar

För din skull bryter jag därför mot TS regler i första inlägget eftersom bilden inte är tagen av mig eller föreställer mig. :rodnar

Inte en vackert gul utan en tråkigt grå SportHoj! :tummenupp
Och avvikelse från ämnet är legio på SportHoj! :banana

Triumph Daytona 00 4.jpg

54dfb4126f5580772cf68d482fc63c23.jpg

Något helt annat. Kontemplation tillsammans med Gary Moore i lurarna.

Jag ber om ursäkt! :rodnar
Jag är inte bara i minoritet på SportHoj med att köra SportHoj, jag tillhör även minoriteten som inte byter var och vartannat år. :rodnar
Så jag förstår varför du bli avundsjuk, det är en underbar SportHoj som inte bara är vacker att se på. :rodnar

För din skull bryter jag därför mot TS regler i första inlägget eftersom bilden inte är tagen av mig eller föreställer mig. :rodnar

Inte en vackert gul utan en tråkigt grå SportHoj! :tummenupp
Och avvikelse från ämnet är legio på SportHoj! :banana

View attachment 464225
Här finns det inget att be om ursäkt för ?
Varför byta ut något som fungerar så bra?
Och kom ihåg, allt annat än tre cylindrar är ett tekniskt misstag :tummenupp

00E4B47A-6D0C-42B1-B669-E0B7B83D5632.jpegEn liten garagebild på de små liven.
När jag kom hem ikväll bad jag dem om ursäkt för min uteblivna uppmärksamhet till dem de senaste veckorna.
Klappade dem på sadlarna och lovade att visa dem mer uppmärksamhet.
Skulle helst kört hoj till jobb idag, men var tvungen att ta bilen pga ärenden efter jobb ?

View attachment 464246En liten garagebild på de små liven.
När jag kom hem ikväll bad jag dem om ursäkt för min uteblivna uppmärksamhet till dem de senaste veckorna.
Klappade dem på sadlarna och lovade att visa dem mer uppmärksamhet.
Skulle helst kört hoj till jobb idag, men var tvungen att ta bilen pga ärenden efter jobb ?
Din är objektivt bättre! :fakta Samma ljud och samma vackra transkåpa. :kär Mer synlig som på Speed Triple dessutom! :tummenuppMer praktisk men väcker ändå inte samma känslor hos mig. På pappret är RS en landsvägshoj medans min Daytona är mer för bana även om den är för tung och trögstyrd jämfört med konkurrenterna. Och när Polkarettan kom 98´ var Daytonan död hos alla seriösa banåkare. Men jag klarar inte av att köra ifrån en god RS-förare på bana med min Daytona... :rodnar

Objektivt bättre? ?
Haha…det beror på parametrarna det ?
Jag har inte testat bana alls, så jag är lätt frånåkt gissar jag :tungan
Jag gillar denna generation därför att den har en homogen design,och Daytonans senapsgula metalliclack är både unik och snygg, samt ramen lite fräsigare än på min RS.

Någonstans längs en krokig väg i Värmland högt upp ovan någon sjö.

Tog en längre tur längs halvdålig kurviga vägar för att justera in R1 gaffeln på acen.

Under turen blev iallafall acen betydligt trevligare o mycket mindre spårkänslig samt att hon svänger in i böjarna mycket mycket snabbare.

Chims stacken i botten ventilen i cartridge verkar vara väldigt nära sanningen då ett par click på redur konta komprision märks mycket väll.

Hon växer till sig i positiv bemärkelse?
IMG_20210925_112241.jpg

Alltså jag är lite mer än "lite krasslig", så idag köpte jag alla sorters halstabletter som jag kunde hitta. Jag hoppas hitta 'den perfekta halstabletten' bland dom här. Jag återkommer med en liten review om den, ifall jag hittar någon jag blir extra nöjd med.

View attachment 464166

Hur gick det? Jag har varit sjuk i en vecka och medicinen är slut.

Bifogat

• Tullamore.jpg
    Tullamore.jpg
    459.7 KB · Visningar: 27
Den lilla röda vilar sig efter dagens 23-milatur i sydvästra Västergötland (och lite i Halland). Bland de (turist-)orter som besöktes kan särskilt nämnas Hällingsjö, Rävlanda, Gesebol, Töllsjö, Hedared, Seglora, Hyssna och Sätila. Det ni! ;)

Den uppmärksamme som zoomar noterar kanske antalet insektslik på visiret. Oväntat med så mycket insekter i slutet av september.

7B6FDDC6-DED2-4F3E-AEA7-621ADA3B7F72.jpeg

54dfb4126f5580772cf68d482fc63c23.jpg

Något helt annat. Kontemplation tillsammans med Gary Moore i lurarna.
Nu blev jag nyfiken, lirar du gitarr? Kanske dags för ett sporthojband? Mitt garage består också av en musikdel och känner man för lite extra tryck i musiken då man skruvar så har jag en "garagestereo" med 6kW slutstegseffekt?

Äntligen fick den provköras.
Det krävdes att sambons syster med barn kom på besök, men det tänds ett hopp får återväxten!

Lördag_1.jpg

Men nu har jag full förståelse för att yngre förare driver upp försäkringspremien!
Vårdpersonal fanns på plats väldigt fort, och föraren är nu nedsövd.
Tillståndet bedöms som labilt :)

Lördag_2.jpg

Nu blev jag nyfiken, lirar du gitarr? Kanske dags för ett sporthojband? Mitt garage består också av en musikdel och känner man för lite extra tryck i musiken då man skruvar så har jag en "garagestereo" med 6kW slutstegseffekt

Haha jo jag lirar det mesta och på bilden syns en av mina 9 gitarrer och 5 förstärkare…

Märkligt nog har jag tyst i garaget eller snarare så är det mest blandat svordomar, osande eder och klink från verktyg.

Haha jo jag lirar det mesta och på bilden syns en av mina 9 gitarrer och 5 förstärkare…

Märkligt nog har jag tyst i garaget eller snarare så är det mest blandat svordomar, osande eder och klink från verktyg.

Se där, tror jag också har 9 gitarrer, 9 nio basar, 10 förstärkare var av de flesta är egenbyggda (med reservation för eventuella fel räkning på antal gitarrer, basar och förstärkare ? ) en pedal steel, en Hammond orgel med trä Leslie, ett piano och en massa annat smått och gott.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back