Dagens bild

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Några försök undet säsongen att dra ihop lite folk från forumet till gemensam träff, utan framgång. Så den här gången gjorde vi en privat SH-meetup :lol...
Men du, och alla andra SportHojare här som gillar att tälta, får komma till Rusk och träffa en av SportHojs medlemmar som inte bara kör några hundra mil när det är soligt och varmt!
Solvik ligger en timmes väg med bil från Tokholma för de som tycker det är jobbigt att köra motorcykel när det är kallt... ;)
https://tunatouringmc.se/rusktraffen/
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hösten börjar bli allt påtagligare tycker jag.
Alltmer tid ägnas åt annat än hojåkande, som att till exempel åka hem till sina föräldrar och hjälpa till med att byta den gamla garageporten.
Men först ska det städas undan lite, ”dö-städa” som farsan kallar det.
Tragisk benämning på det utövade arbetet, men en hel del minnen från barndomens kvällar i garaget kommer fram.
På den gamla porten hittades en del sanningar.
Eftersom man var totalt förbjuden att hålla sig med motorcyklar på den tiden, så blev det snöskoter istället, det var av någon underlig anledning tillåtet redan från i lagens mening alldeles för unga år.
Men eftersom ungdomar på den tiden hade respekt för inte bara sina föräldrar, utan för vuxna i allmänhet, så fick man nöja sig så, och därav är bilderna inte exakta avbilder av just motorcyklar.
Men det känns sekundärt, och som sagt var, vilken skatt som återfanns på insidan av den slitna plyfaskivan.
Det känns som att hitta en gammal religiös skrift!
Vissa kan tycka att den känns gammalmodig, vissa har svårt att tyda allting och kanske behöver hjälp, men så finns det också dom som känner att hjärtat slår lite extra och direkt känner att man är en del av ett väl fungerande samfund.
Nu gäller det bara att försiktigt förpassa den in i den tavelram den förtjänar.
Amen. :tummenupp

Yamaha_2.jpg

Yamaha_1.jpg
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Alltså jag är lite mer än "lite krasslig", så idag köpte jag alla sorters halstabletter som jag kunde hitta. Jag hoppas hitta 'den perfekta halstabletten' bland dom här. Jag återkommer med en liten review om den, ifall jag hittar någon jag blir extra nöjd med.

IMG_3861.JPG
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
64d4ac276cfc11c0631271d301d47c4a.jpg

Skilsmässa……
39bac9991f893a7d322e7b382a2e2937.jpg

Men det blir bra…typ….
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Dagens bild visar mitt nyförvärv till "stallet". Min Kawasaki J300 har sålts efter 5 års tjänst och istället kom en Vespa 300 in i garaget. 278 cc och 24 pigga hästar.

EDIT: Och för den som undrar - nej, det är ingen sporthoj. ;) Det är en posör-scooter för jobbpendling och småärenden. T ex till systemet. Eller till Clas Ohlsson för småinköp. Till saluhallen. Till badstranden. Å annat sån't.

1632251735815.png
 
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Dagens bild visar mitt nyförvärv till "stallet". Min Kawasaki J300 har sålts efter 5 års tjänst och istället kom en Vespa 300 in i garaget. 278 cc och 24 pigga hästar.

EDIT: Och för den som undrar - nej, det är ingen sporthoj. ;) Det är en posör-scooter för jobbpendling och småärenden. T ex till systemet. Eller till Clas Ohlsson för småinköp. Till saluhallen. Till badstranden. Å annat sån't.

View attachment 464210
Jäkligt snygg!!!!
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Det skulle regna enligt YR men de hade fel! :tummenupp
Vi slog upp och tog ner tältet i sol och resten av dagen blev torr! :tummenupp
Stavkyrkan var inte öppen men den är med på nästa motorcykelrelaterade bild...

View attachment 464171
Alltså, kan herrn sluta visa bilder på dylika Trajjor?
en blir ju alldeles avundsjuk på den senapsgula Daytonan framför allt… ??
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Alltså, kan herrn sluta visa bilder på dylika Trajjor?
en blir ju alldeles avundsjuk på den senapsgula Daytonan framför allt… ??

Jag ber om ursäkt! :rodnar
Jag är inte bara i minoritet på SportHoj med att köra SportHoj, jag tillhör även minoriteten som inte byter var och vartannat år. :rodnar
Så jag förstår varför du bli avundsjuk, det är en underbar SportHoj som inte bara är vacker att se på. :rodnar

För din skull bryter jag därför mot TS regler i första inlägget eftersom bilden inte är tagen av mig eller föreställer mig. :rodnar

Inte en vackert gul utan en tråkigt grå SportHoj! :tummenupp
Och avvikelse från ämnet är legio på SportHoj! :banana

Triumph Daytona 00 4.jpg
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Jag ber om ursäkt! :rodnar
Jag är inte bara i minoritet på SportHoj med att köra SportHoj, jag tillhör även minoriteten som inte byter var och vartannat år. :rodnar
Så jag förstår varför du bli avundsjuk, det är en underbar SportHoj som inte bara är vacker att se på. :rodnar

För din skull bryter jag därför mot TS regler i första inlägget eftersom bilden inte är tagen av mig eller föreställer mig. :rodnar

Inte en vackert gul utan en tråkigt grå SportHoj! :tummenupp
Och avvikelse från ämnet är legio på SportHoj! :banana

View attachment 464225
Här finns det inget att be om ursäkt för ?
Varför byta ut något som fungerar så bra?
Och kom ihåg, allt annat än tre cylindrar är ett tekniskt misstag :tummenupp
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
00E4B47A-6D0C-42B1-B669-E0B7B83D5632.jpegEn liten garagebild på de små liven.
När jag kom hem ikväll bad jag dem om ursäkt för min uteblivna uppmärksamhet till dem de senaste veckorna.
Klappade dem på sadlarna och lovade att visa dem mer uppmärksamhet.
Skulle helst kört hoj till jobb idag, men var tvungen att ta bilen pga ärenden efter jobb ?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
View attachment 464246En liten garagebild på de små liven.
När jag kom hem ikväll bad jag dem om ursäkt för min uteblivna uppmärksamhet till dem de senaste veckorna.
Klappade dem på sadlarna och lovade att visa dem mer uppmärksamhet.
Skulle helst kört hoj till jobb idag, men var tvungen att ta bilen pga ärenden efter jobb ?
Din är objektivt bättre! :fakta Samma ljud och samma vackra transkåpa. :kär Mer synlig som på Speed Triple dessutom! :tummenuppMer praktisk men väcker ändå inte samma känslor hos mig. På pappret är RS en landsvägshoj medans min Daytona är mer för bana även om den är för tung och trögstyrd jämfört med konkurrenterna. Och när Polkarettan kom 98´ var Daytonan död hos alla seriösa banåkare. Men jag klarar inte av att köra ifrån en god RS-förare på bana med min Daytona... :rodnar
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Objektivt bättre? ?
Haha…det beror på parametrarna det ?
Jag har inte testat bana alls, så jag är lätt frånåkt gissar jag :tungan
Jag gillar denna generation därför att den har en homogen design,och Daytonans senapsgula metalliclack är både unik och snygg, samt ramen lite fräsigare än på min RS.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Någonstans längs en krokig väg i Värmland högt upp ovan någon sjö.

Tog en längre tur längs halvdålig kurviga vägar för att justera in R1 gaffeln på acen.

Under turen blev iallafall acen betydligt trevligare o mycket mindre spårkänslig samt att hon svänger in i böjarna mycket mycket snabbare.

Chims stacken i botten ventilen i cartridge verkar vara väldigt nära sanningen då ett par click på redur konta komprision märks mycket väll.

Hon växer till sig i positiv bemärkelse?
IMG_20210925_112241.jpg
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top