Dagens bild

Köpte en smidig liten batteridriven polermaskin på Autodude.
Polerade i två steg och la sen på Tershine Magnify.

skall du lämna in så rekommenderar jag Wellkept AB

57364793e6e38400d3df8b15b666565c.jpg

Blev en sväng på 6mil för att åka in och besiktiga denna R60 för sista gången idag , frös ordentligt innan jag var hemma, börjar vara höst nu

Idag tvättning samt lite polering som hon verkar svara bra på. Jag kan inte titta mig trött på den helt enkelt?.

Bifogat

• 77A76F08-A8F2-4B65-974D-431B93331E60.jpeg
    77A76F08-A8F2-4B65-974D-431B93331E60.jpeg
    466.9 KB · Visningar: 38
  • 7BC6DFCF-FA53-42FD-9A3B-DB4C0712B39E.jpeg
    7BC6DFCF-FA53-42FD-9A3B-DB4C0712B39E.jpeg
    1.9 MB · Visningar: 38
Då blir de lite " I can jive I can jive" i hjälmen framöver ? :cool:
Grattis till nyförvärvet.

Last edited:
Några försök undet säsongen att dra ihop lite folk från forumet till gemensam träff, utan framgång. Så den här gången gjorde vi en privat SH-meetup :lol...
Men du, och alla andra SportHojare här som gillar att tälta, får komma till Rusk och träffa en av SportHojs medlemmar som inte bara kör några hundra mil när det är soligt och varmt!
Solvik ligger en timmes väg med bil från Tokholma för de som tycker det är jobbigt att köra motorcykel när det är kallt... ;)
https://tunatouringmc.se/rusktraffen/

Hösten börjar bli allt påtagligare tycker jag.
Alltmer tid ägnas åt annat än hojåkande, som att till exempel åka hem till sina föräldrar och hjälpa till med att byta den gamla garageporten.
Men först ska det städas undan lite, ”dö-städa” som farsan kallar det.
Tragisk benämning på det utövade arbetet, men en hel del minnen från barndomens kvällar i garaget kommer fram.
På den gamla porten hittades en del sanningar.
Eftersom man var totalt förbjuden att hålla sig med motorcyklar på den tiden, så blev det snöskoter istället, det var av någon underlig anledning tillåtet redan från i lagens mening alldeles för unga år.
Men eftersom ungdomar på den tiden hade respekt för inte bara sina föräldrar, utan för vuxna i allmänhet, så fick man nöja sig så, och därav är bilderna inte exakta avbilder av just motorcyklar.
Men det känns sekundärt, och som sagt var, vilken skatt som återfanns på insidan av den slitna plyfaskivan.
Det känns som att hitta en gammal religiös skrift!
Vissa kan tycka att den känns gammalmodig, vissa har svårt att tyda allting och kanske behöver hjälp, men så finns det också dom som känner att hjärtat slår lite extra och direkt känner att man är en del av ett väl fungerande samfund.
Nu gäller det bara att försiktigt förpassa den in i den tavelram den förtjänar.
Amen. :tummenupp

Yamaha_2.jpg

Yamaha_1.jpg

Alltså jag är lite mer än "lite krasslig", så idag köpte jag alla sorters halstabletter som jag kunde hitta. Jag hoppas hitta 'den perfekta halstabletten' bland dom här. Jag återkommer med en liten review om den, ifall jag hittar någon jag blir extra nöjd med.

IMG_3861.JPG

Dagens bild visar mitt nyförvärv till "stallet". Min Kawasaki J300 har sålts efter 5 års tjänst och istället kom en Vespa 300 in i garaget. 278 cc och 24 pigga hästar.

EDIT: Och för den som undrar - nej, det är ingen sporthoj. ;) Det är en posör-scooter för jobbpendling och småärenden. T ex till systemet. Eller till Clas Ohlsson för småinköp. Till saluhallen. Till badstranden. Å annat sån't.

1632251735815.png

Last edited:
Dagens bild visar mitt nyförvärv till "stallet". Min Kawasaki J300 har sålts efter 5 års tjänst och istället kom en Vespa 300 in i garaget. 278 cc och 24 pigga hästar.

EDIT: Och för den som undrar - nej, det är ingen sporthoj. ;) Det är en posör-scooter för jobbpendling och småärenden. T ex till systemet. Eller till Clas Ohlsson för småinköp. Till saluhallen. Till badstranden. Å annat sån't.

View attachment 464210
Jäkligt snygg!!!!

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back