Dagens bild

Jag förstår att motorcykeln är underhållande att köra, men den där kombinationen av färger känns inte helt harmonisk.
Hoppas jag får skriva så utan att framstå som hatisk.
Jag tycker den färg kombon är ful, men man kan ta istället å byta plast delarna från S modellen som har orangea då...

Jag förstår att KTM normalt har orange färg, men dom där färgerna hade jag inte skämts att synas i. Festligt! (då ska ni se mina Ferrari-dojor!)

Skanssundet, strax innan färjan 21.55. Solnedgångar, något man gärna förknippar sin ungdom och sena kvällar utomhus, kanske med en tjej man gillade, doftande shampo, kall öl, jobbig täckjacka (!?), midsommar, romans helt enkelt. Märkligt ... att man hellre spenderar kvällen med en 20 hästars Kawasaki i ett fuktigt mygg-safari långt hemifrån och från en kall dricka framför TVn tillsammans med kvinnan man älskar. Är inte universum konstigt?

IMG_2308.JPG

Tycker det är en riktigt fin färg! Mkt snyggare än den svartgråa tex som årets 790 adv fick. Men smaken är som baken :)

Edit: ja ang inlägget lite ovanför :D mobilen ville inte ladda citat eller nått just nu.

Det är kombinationen av blått och brandgult som mina ögon tycker är orimlig. 950 adv fanns i någon extremvariant av det.

Jag förstår att motorcykeln är underhållande att köra, men den där kombinationen av färger känns inte helt harmonisk.
Hoppas jag får skriva så utan att framstå som hatisk.
Du får säga precis vad du vill, så lättkränkt är jag inte... Det är dessutom bara en lånecykel över dagen då min GS Adventure skulle fixas lite.. Tanken vara jag eventuellt skulle byta till en sån här och själv tycker jag den är supersnygg men tyvärr vore det ett steg neråt på många sätt från min BMW så beslutade mig där och då att inte byta efter att ha velat fram och tillbaka i 2 månader..

Du får säga precis vad du vill, så lättkränkt är jag inte... Det är dessutom bara en lånecykel över dagen då min GS Adventure skulle fixas lite.. Tanken vara jag eventuellt skulle byta till en sån här och själv tycker jag den är supersnygg men tyvärr vore det ett steg neråt på många sätt från min BMW så beslutade mig där och då att inte byta efter att ha velat fram och tillbaka i 2 månader..
Vad var kass?

"Jag som precis tvättat för det här året..."
- Skrapa av det där och ha i filen nästa morgon. Det är hur mycket näring som helst i det där!

.. om man lyckas få ner det i magen bara.

I torsdags måste det ha varit, blev det en exklusiv kvällstripp till Oaxen. Det blev lite lugn enduro på den kalkrika ön, bland drävgväxta björkar och småtallar. Det kostar 75 spänn för bil/mc, och man betalar när man vill ta färjan tillbaks. Så du kommer alltid till ön, men om elektroniken eller banken krånglar så kommer du inte hem sen !?IMG_2334.JPG

.. och då får man övernatta här. Finns gott om plats åt ickebetalande turister här i silona.
IMG_2338.JPG

Eller i dessa små 'enrummare'. Hehehe, NATTINATTI!

IMG_2339.JPG

Ingenting var egentligen kass men nästan inget var heller bättre än BMW'n.. Skulle säga Useendet, Quickshiftern mellan 1an och 2an (där min kan vara lite klonkig) och effekten om man kör som en galning eller på bana var bättre.. BMW'n har bättre komfort med bättre sadel, ruta, och viktigt för min egen del benvinkeln mm, bättre jämnare motor vid normal körning och likvärdig vid lite aktivare körning, bättre kvalitetskänsla, perfekt utväxling och vridmoment för vardagskörning... KTM var mer växlande hela tiden för att kraften inte fanns på låga varv på samma sätt.. Provade aldrig offroad men kan misstänka att KTM är aningen bättre för det även om båda är lite för tunga..

Kvalar väl nästan in som en motorcykelbild, med total cylindervolym på 98cc.
Det blev en annan vinkel på årets midsommartour.
Trevlig körning i alla fall, i dagarna två, och man hinner se och uppleva på ett annorlunda sätt när maxfarten är starkt begränsad :)

Giggle_midsommar_2_rez.jpg

Giggle_midsommar_rez_2.jpg

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back