Cashback bandag..
Regnmolnen hotade ännu engång men det var inte mer än hot denna dag.
Fick välja mellan snabb, långsam eller bilgrupp. Blev långsam för min del istället för att stångas med prosuperbike killarna.
Öppen depå mellan 9-10 hoppade, ut och körde några varv.. drog på lite, kändes väl sisådär.. in i depån o kolla mylaps.. 1.16.8 som bäst och jag började fundera på om det verkligen skulle bli PB idag..
Sen ut med långsam grupp: Var en salig blandning med gatåkare och några licensåkare.. Fick mest sitta och köra om, ingen höjdare.. Jag skulle ju ha fria varv så jag fick träna lite..
Men efter moget övervägande gick jag bort till BC och bytte in mig i snabba gruppen..
Pass 3: Nu åkte man med dom snabba killarna så nu jäklar måste man ju gasa!!!. Börja med en överaskande powerwheelie ut ur depån(fan, gixxern är stark!). Blev några "nära bankanten upplevelser" lite slirande med bakhjulet. Sen skulle man in på telefonen och kolla mylaps men jag kolla sms:et jag fått först. Var Neonmannen han gratta till min första 1.14.1 tid!!!! Yep, PB:et från förra onsdagen var slaget med 1 sekund!!
Pass 4: ja, nu kunde det väl bara bli bättre?. Fick till mitt första knäskrap i snabbhögern inför ejes, ta escapen i ejes efter en sen inbromsning + lite annat.. MEN, jag dunka in 1:13.966 och 1:13.987 visserligen höga med det är ju ändå 1.13..
Efter det var jag rätt nöjd med dagen så jag började öva sena inbromsningar istället för att försöka pressa PB:t. Fick beröm av min depågranne. Han hade försökt bromsa om mig på rakan flera ggr, varje gång trodde han det skulle skita sig för mig och att jag skulle få ta escapen. Men jag bröt ned hojjen i trösen med bra fart.. gör jag detta med full attack ut ur böjjarna så är nog inte 1.12 långt borta!..
Så här firar man när man satt PB! + lite mer..
Tackar neonmannen för att jag fick köpa däck av honom och att han vågade låna ut sin laptimer..
PS. 1.12 kommer på onsdag nästa vecka..

Har ju sagt att kör jag 1.13 så blir det rookie 1000 för mig i juli.. hmm.. vi får se..