Tillökning i garaget, ban&instruktörsmoped, med betoning på moped.
Jäklar så underlig känsla när man är van med den brutala 1098an, men vad smidig den är...blir nog skoj i böjarna.![]()
Kalashoj

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tillökning i garaget, ban&instruktörsmoped, med betoning på moped.
Jäklar så underlig känsla när man är van med den brutala 1098an, men vad smidig den är...blir nog skoj i böjarna.![]()
Det nya PB:t är 1:12.773. Sänkt med över 1 sek igen..
När jag kollade loggarna från nya laptimern. Så ser det ut som att en 1.11 tid går att få till om man inte klantar sig.
Film från sista passet är den låga 1.13 tiden man ser.
Nu är karlfan uppe i bakhjulet och det står inte på förrän han är före ocksåJaaa, jag är ju rädd att snart så dyker dubbelnollans framhjul upp på innern på väg in i nån kurva.
Igentligen borde man vara nöjd men jag är missnöjd.
Missnöjd:
1. Höll på att få en flygtur i trösen men blev uppkastad och skallade kåpglaset innan jag tog en tur genom sandfållan.
2. Klanta till det i hårnålen så att jag körde igenom båda sandfållorna där.
3. Använde escapen för många ggr efter rakan.
4. Quickshitten strular ÄN.
5. För många klant grejer....
Nöjd:
1. Satte PB 2 ggr första passet.
2. Satte PB 2 ggr andra passet.
Det nya PB:t är 1:12.773. Sänkt med över 1 sek igen..
När jag kollade loggarna från nya laptimern. Så ser det ut som att en 1.11 tid går att få till om man inte klantar sig.
Film från sista passet är den låga 1.13 tiden man ser.
Shit vilka framsteg i tider på 2 åren annan som kämpar för att nå sitt mål på 1:20 runt ett varv känns som det kommer dröja några år
![]()
Starkt jobbat tepåsen, jäkligt imponerande!
Jag tror vi saknar möjligheten att avaktivera den mentala spärren bara Jimmy.Starkt jobbat tepåsen, jäkligt imponerande!
Vad var det jag sa tidigare,
Nu är karlfan uppe i bakhjulet och det står inte på förrän han är före också![]()
Tackar, Kan gå snabbare än du tror. Du har ju tekniken, gäller "bara" att våga.
Jag tror vi saknar möjligheten att avaktivera den mentala spärren bara Jimmy.Starkt jobbat tepåsen, jäkligt imponerande!
Så tack alla för att ni nu officiellt kallar mig fegis
Måste skaffa nått billigt och brassa helv![]()
![]()
Skinnställ och nya stövlar beställt idag
Snart kommer ett bättre begagnat och TOK- billigt skinnställ stl 58 utExtra billigt för Lakritstemsor givetsvis
![]()
Blev det berik så det matchar med puckarna?. Det gamla kan du lämna in på någe MC-museum.![]()
Blev det berik så det matchar med puckarna?. Det gamla kan du lämna in på någe MC-museum.![]()
Var på nått så ovanligt som en RR träning med SMC här om dagen…Eller, njaaa, RR träning kanske inte var riktigt rätt ord. Men det var kul att jag fick vara med och leka med SMC för en gångs skull.
Kan tycka att gruppindelningen var lite annorlunda. I vår grupp, oreggad, hade man slängt in allt från några glada rookisar till gat 125;or. Den stackarn på 125;an varvade jag 3-4 ggr per pass. Jag hoppas att han/hon inte kände sig ”överfallen” när vi dundrade förbi. Ibland kom man onödigt nära. Men det blir lite svårt med avståndsbedömningen när man har en hastighetsskillnad på 100-170 km/h beroende vart på banan man kom ikapp. Sen för att inte tala om alla ”gulvästar” som envisades med att köra i vår grupp
.
Det visade sig ivarjefall bli en riktigt bra dag då min misstanke att det var växelindikatorn som ställde till med QS och bludderproblemet jag haft under större delen av säsongen, var korrekt. Nu kunde jag äntligen fokusera på körningen igen.
Förmiddagen ägnades åt att försöka förstå varför det var helt omöjligt att få ner fästet i backen. Det sladdade och betedde sig i var och varannan kurva, och Bettan åt upp de dyra däcken jag gav henne i gammal vanlig ordning. Men det var inte bara jag som hade det problemet. Såg flera som ritade låååånga svarta streck ut ur depåböjen.
Ett nytt bakdäck efter lunch gjorde susen. Nu fanns greppet och jag var nere runt PB tider. Körde flera 11-tider och passade på att slipa PB;et något, 1.11.4. Det är inte så bra som jag hade tänkt mig. Men ändå skönt med lite framsteg. Och med tanke på att det blev till att kryssa mellan ”gulvästar” och 125;or så får man vara nöjd.
Träffade även ett par trevliga Remsor, Jien och Micke Andersson. Micke var lätt att känna igen då han sin vana trogen inte körde hoj, utan passade på att meka under hela dagen istället.
Precis hemkommen från midsommarloppet idag, skönt terränglopp (5km) i Hägersta, nådde målet att sätta en 23-minutare' på 23,46 enligt gpsklockan.Blir skoj att se vad man kan göra åt det till nästa år, nu jEflar. :metal
Resetta kroppen med lite sprit och god mat, så sikte på Sviestad på söndag tillsammans med räääserspånken (JD).
Skål och trevlig midsommar på er därute!
/J
Var på nått så ovanligt som en RR träning med SMC här om dagen…Eller, njaaa, RR träning kanske inte var riktigt rätt ord. Men det var kul att jag fick vara med och leka med SMC för en gångs skull.
Kan tycka att gruppindelningen var lite annorlunda. I vår grupp, oreggad, hade man slängt in allt från några glada rookisar till gat 125;or. Den stackarn på 125;an varvade jag 3-4 ggr per pass. Jag hoppas att han/hon inte kände sig ”överfallen” när vi dundrade förbi. Ibland kom man onödigt nära. Men det blir lite svårt med avståndsbedömningen när man har en hastighetsskillnad på 100-170 km/h beroende vart på banan man kom ikapp. Sen för att inte tala om alla ”gulvästar” som envisades med att köra i vår grupp
.
Det visade sig ivarjefall bli en riktigt bra dag då min misstanke att det var växelindikatorn som ställde till med QS och bludderproblemet jag haft under större delen av säsongen, var korrekt. Nu kunde jag äntligen fokusera på körningen igen.
Förmiddagen ägnades åt att försöka förstå varför det var helt omöjligt att få ner fästet i backen. Det sladdade och betedde sig i var och varannan kurva, och Bettan åt upp de dyra däcken jag gav henne i gammal vanlig ordning. Men det var inte bara jag som hade det problemet. Såg flera som ritade låååånga svarta streck ut ur depåböjen.
Ett nytt bakdäck efter lunch gjorde susen. Nu fanns greppet och jag var nere runt PB tider. Körde flera 11-tider och passade på att slipa PB;et något, 1.11.4. Det är inte så bra som jag hade tänkt mig. Men ändå skönt med lite framsteg. Och med tanke på att det blev till att kryssa mellan ”gulvästar” och 125;or så får man vara nöjd.
Träffade även ett par trevliga Remsor, Jien och Micke Andersson. Micke var lätt att känna igen då han sin vana trogen inte körde hoj, utan passade på att meka under hela dagen istället.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |