Dagbokstråden

Äntligen börjar det lika något!

Efter ett antal timmar tvätt igår och lika många timmar putsning så börjar Rettan äntligen att bli representabel igen. Det har blivit en jäkla massa vägdamm på div konstiga ställen. Det återstår ett lager vax på fälgarna bara...

Nästa hoj jag köper ska nog vara 2-3 år gammal, färdigkraschad å tejpad.

Btw; Blir det någon körning på onsdag?

Efter ett antal timmar tvätt igår och lika många timmar putsning så börjar Rettan äntligen att bli representabel igen. Det har blivit en jäkla massa vägdamm på div konstiga ställen. Det återstår ett lager vax på fälgarna bara...

Nästa hoj jag köper ska nog vara 2-3 år gammal, färdigkraschad å tejpad.

Btw; Blir det någon körning på onsdag?

Putsomani en ny sjukdom som smittat från cromglidarna till sporthojarna även
kallad ducce sjukan i folkmun:fakta

Nytvättad. Nyrenoverat växelhus med nya lager, tätningar, propeller, axel och tre nya tändstift, startade den direkt! Gött med lite båtbrass.

Köpte de nya tändstiften inne på båtsam i kvicksund. Blev sjukt sugen på en Yamaha FX High Output vattenskoter. Fysatan vad det är kul med vattenskoter.

[YOUTUBE-ID]k_A3nOMlb0w[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• DSC00278 copy.jpg
    DSC00278 copy.jpg
    193.5 KB · Visningar: 56
Nytvättad. Nyrenoverat växelhus med nya lager, tätningar, propeller, axel och tre nya tändstift, startade den direkt! Gött med lite båtbrass.

Köpte de nya tändstiften inne på båtsam i kvicksund. Blev sjukt sugen på en Yamaha FX High Output vattenskoter. Fysatan vad det är kul med vattenskoter.

[YOUTUBE-ID]k_A3nOMlb0w[/YOUTUBE-ID]

Du lever ett hårt liv du med Almgren, all heder!

Du vågar aldrig släppa ut köpingsligan där...aldrig...

Du lever ett hårt liv du med Almgren, all heder!

Du vågar aldrig släppa ut köpingsligan där...aldrig...

Jo som sa jag till dig förut, det är sjukt jobbigt att öppna elskåpet för att vinscha ner båten från båthuset. Ouf, blir bara slut när jag tänker på det.

Nej idag har demonterat hjullager och packboxar ur bakfälgen på Surgixxern. Och blir man förvånad, det är speciallager som absolut inte fanns på lager på momentum här i stan. Men han i kassan undrade om jag ville beställa hem. -Javisst, sa jag och frågade vad det skulle kosta. 1200 riksdaler för 3 lager och 1 packbox (ena packboxen var så special att dom inte ens hade den. Det är ju en helt vanlig surgixxer!). Finns inte ens med på hjullagerlistorna i lellesmckatalogerna.)

Så jag åkte hem tomhänt och kollade i Mc-nyckeln katalogen och hittade alla 3 lager för 560kr. Helt sjukt. Så jag ringde till Italia bikecenter och beställde hem 3 lager plus packboxarna. Hoppas jag får de på fredag, annars kommer jag bli tokig. :mad:

Började också skruva med en Kawa ZX9R -95, lite ventilspeljustering och förgasarsynkning.

Jo som sa jag till dig förut, det är sjukt jobbigt att öppna elskåpet för att vinscha ner båten från båthuset. Ouf, blir bara slut när jag tänker på det.

Nej idag har demonterat hjullager och packboxar ur bakfälgen på Surgixxern. Och blir man förvånad, det är speciallager som absolut inte fanns på lager på momentum här i stan. Men han i kassan undrade om jag ville beställa hem. -Javisst, sa jag och frågade vad det skulle kosta. 1200 riksdaler för 3 lager och 1 packbox (ena packboxen var så special att dom inte ens hade den. Det är ju en helt vanlig surgixxer!). Finns inte ens med på hjullagerlistorna i lellesmckatalogerna.)

Så jag åkte hem tomhänt och kollade i Mc-nyckeln katalogen och hittade alla 3 lager för 560kr. Helt sjukt. Så jag ringde till Italia bikecenter och beställde hem 3 lager plus packboxarna. Hoppas jag får de på fredag, annars kommer jag bli tokig. :mad:

Började också skruva med en Kawa ZX9R -95, lite ventilspeljustering och förgasarsynkning.

Håller du på att öppna hojverkstad?:)

Vart en riktig solskenstur från stationen igår, ca 20 mil. Vi började på 10 hojjar, efter 3 mil var vi nere på 6. 2 av dom som vek av hörde vi inget ifrån vilket är lite tråkigt.

I Örsundsbro stannade 1 hoj för att tanka, varpå resten av klungan stannar till på en parkering några hundra meter längre fram och köper lite soda. Tyvärr missade "tankaren" att vi stod där och dundrade förbi...

Vilket manfall, men turen var riktigt trevlig ändå!:tummenupp

Vart en riktig solskenstur från stationen igår, ca 20 mil. Vi började på 10 hojjar, efter 3 mil var vi nere på 6. 2 av dom som vek av hörde vi inget ifrån vilket är lite tråkigt.

I Örsundsbro stannade 1 hoj för att tanka, varpå resten av klungan stannar till på en parkering några hundra meter längre fram och köper lite soda. Tyvärr missade "tankaren" att vi stod där och dundrade förbi...

Vilket manfall, men turen var riktigt trevlig ändå!:tummenupp

Tack för en trevlig tur:)
Det var flera nya hojvägar för mig. Turen tillbaka gick bra och vi hittade bra efter dina anvisningar. Enda intermezzot var att att någon stod med laserpistol riktad mot oss vid Anundshög, men det gick bra :D

Kan bara hålla med Rotor om att de va en grymt härlig kväll o köra lite hoj på. Och nu på efterhand när man ser bilderna är jag jävligt nöjd med poserandet också :D. Blir till o inskaffa tonat visir då kvällssolarna börjar bli aningen irriterande bara :banana.

olla,olla dagboken!! Idag skall jag åka kvicktillsund och svåla om därbak:)!Mot bättre vetande skall det sitta ett 2ct pilotpower så jag kommer nog treva mig fram lite försiktigt å söndag!!! Neonmannen avrådde dem i en annan tråd men då skall man veta att den killen sätter snabba varv så jag kan nog lungt pressa på min nivå!!

olla,olla dagboken!! Idag skall jag åka kvicktillsund och svåla om därbak:)!Mot bättre vetande skall det sitta ett 2ct pilotpower så jag kommer nog treva mig fram lite försiktigt å söndag!!! Neonmannen avrådde dem i en annan tråd men då skall man veta att den killen sätter snabba varv så jag kan nog lungt pressa på min nivå!!

Seriöst?!? Det ska jag med! När ska du vara där?
Fast naturligtvis väljer jag Metzeler Sportec M3 för att undvika värmeproblem i +30 grader på söndag! :)

Ja vad har vi gjort idag då? Jo, besiktat hojen.
Ströp ner den igår, kopplade ur xenonlysena och lite småpill. Åkte dit och besiktade och fick blankt papper ;)
Det gick dock inte lika bra för en annan remsa. :hihi

Ikväll blir det åka båt och grilla lite i det fina vädret med Almgren och några nötter till.
Kör hårt på åsen imorgon gubbs! Och kom ihåg att låta sportis leda något varv iaf, han fyllde ju trots allt 40 igår....

Kl 15,15 var ja willkommen men på anglais!!

Jag har bokat 17.30... Fan man kanske skulle försöka boka om?!? Fast å andra sidan måste jag jobba hela kvällen så jag hinner ändå inte hitta på något bus... Nej fan, tiden får ligga kvar!

Kul dock att vi var bokade samma dag! :) :krama

Ja vad har vi gjort idag då? Jo, besiktat hojen.
Ströp ner den igår, kopplade ur xenonlysena och lite småpill. Åkte dit och besiktade och fick blankt papper ;)
Det gick dock inte lika bra för en annan remsa. :hihi

Ikväll blir det åka båt och grilla lite i det fina vädret med Almgren och några nötter till.
Kör hårt på åsen imorgon gubbs! Och kom ihåg att låta sportis leda något varv iaf, han fyllde ju trots allt 40 igår....

Vem vare,vem vare???

Jag har bokat 17.30... Fan man kanske skulle försöka boka om?!? Fast å andra sidan måste jag jobba hela kvällen så jag hinner ändå inte hitta på något bus... Nej fan, tiden får ligga kvar!

Kul dock att vi var bokade samma dag! :) :krama

Raincheck:tummenupp

Last edited:
Seriöst?!? Det ska jag med! När ska du vara där?
Fast naturligtvis väljer jag Metzeler Sportec M3 för att undvika värmeproblem i +30 grader på söndag! :)

Överdrivna probs..däcken håller för att köra under minuten på Sviesta, det är fort, de säger att 3 varv i dewt tempot på Sviesta går bra, samma tid ett varv till och det släpper..Vi kommer inte i närheten av det tempot som jag pratar om nu.

Såååååå skönt :D
Fick ut hojen på gatan igår

Se det blev en liten tur iaf.

Tack Insane87 för skjutsen, utan den ahde de inte blivit nå lager till hojen :tummenupp

Idag ska jag förhoppningsvis få fotpinnen svetsad så man har en bakbroms också :D
Sen går det väll åka nårgorlunda normalt iaf

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey