Dagbokstråden

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Såååååå skönt :D
Fick ut hojen på gatan igår

Se det blev en liten tur iaf.

Tack Insane87 för skjutsen, utan den ahde de inte blivit nå lager till hojen :tummenupp

Idag ska jag förhoppningsvis få fotpinnen svetsad så man har en bakbroms också :D
Sen går det väll åka nårgorlunda normalt iaf

Bara på och bomba igen då:tummenupp
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Bara på och bomba igen då:tummenupp

Mjae hehe, den känns inte helt 100% bra just nu
Och så är ju ramen fortfarande skadad.

Däcken va rätt hala, släppte fram redan när man bromsade lite lätt.
Fått massa olja på däcken men få se om det går att köra bort de.

Helt underbart att bara få åka hoj, även om det inte är helt bra ännu.
Ångrar lite att jag gick in redan nu hahe men men, finns en dag i morrn å.

---

Hoppas att han som krasha idag klara sig bra, kan ju hända att han börjar känna mera när han börjar varva ner.

Såg inte mycket av krashen förutom något som studsa runt = säkert han
och en massa damm

Hoppas också hojen inte blev allt för pajj, det verkade inte så super farligt och han körde ju hem den i rätt bra takt :yoparty
 
Last edited:

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Jag är tillbaka i Sverige igen, imorgon kommer jag ägna dagen åt att byta drivpaketet så att jag äntligen kan få komma ut på vägarna. Köpte en rolig grej, en Tom Hardy hoodie som jag tänkte ha på mig, den gillade jag skarpt...
Iallafall, styrde upp bilen för en timme sedan efter att lagt totalt 360 mil bakom mig, skyndade mig in för att försöka hitta min avi (från posten ang. mitt drivpaket) som borde säga åt mig att hämta mitt paket från S-racing. Jag hittade det dock inte, vilket betyder något av följande alternativ;
- Svärmor, som tog in posten, trodde det var reklam och har kastat den
- Avin är bara borta... ?
- Paketet har inte kommit än... ????
- Avin kom alldeles innan vi skulle åka och jag slet upp den, la den på "ett säkert ställe" och förträngde det (efter ca 60 öl)...

Min gissning är alternativ 1 eller 4, jag ägnar morgonen i morgon åt att ta reda på fakta och återkommer! Målet just nu är iaf glasklart; VARA MED PÅ TISDAGSKÖRNINGEN!!
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Nu jeflar händer det grejer.... trots gårnattens motgångar tycks det ordna sig!
Anledningen till saknad avi; Jag uppgav mitt telefonnummer och eftersom jag har tre nummer blandade jag ihop dem och fick inget avi-sms. Nu har jag fått kollinr, hämtade paketet och ska byta paketet 14:15 (för att vara exakt!)
Nu finns det lite hopp för mänskligheten igen, tjooohoooo
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Nu jeflar händer det grejer.... trots gårnattens motgångar tycks det ordna sig!
Anledningen till saknad avi; Jag uppgav mitt telefonnummer och eftersom jag har tre nummer blandade jag ihop dem och fick inget avi-sms. Nu har jag fått kollinr, hämtade paketet och ska byta paketet 14:15 (för att vara exakt!)
Nu finns det lite hopp för mänskligheten igen, tjooohoooo

Ses vi imorron då?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Personlig ivestering

Åkte till den glade Waldens i Rallsta hallstahammar, och gjorde lite personlig ivestering idag. Summa sumarum Helmut, Handskar, oljefilteradapter samt oljefilter.

Tyckte Remo pratade igår om Arlen ness skinnställ(ursäkta stavningen..), det kunde han ordna iaf.
 

Bifogat

  • Hjälm handskar (Medium).JPG
    Hjälm handskar (Medium).JPG
    81.3 KB · Visningar: 46
  • Hjälm solvisir (Medium).JPG
    Hjälm solvisir (Medium).JPG
    76.4 KB · Visningar: 36

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Åkte till den glade Waldens i Rallsta hallstahammar, och gjorde lite personlig ivestering idag. Summa sumarum Helmut, Handskar, oljefilteradapter samt oljefilter.

Tyckte Remo pratade igår om Arlen ness skinnställ(ursäkta stavningen..), det kunde han ordna iaf.

Hoppsan! Flådigt! :tummenupp

Var det instruktörens råd om "hårda" handskar som gjorde susen? :)
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Idag har man i princip (skriver papper imorgon så det är väl inte hundra klart) inhandlat en Triumph TT600 -00 :) Ska bli spännande och se om den håller ihop :D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hoppsan! Flådigt! :tummenupp

Var det instruktörens råd om "hårda" handskar som gjorde susen? :)

Har hört de råden flera ggr förr.."nu tog jag saken i egna händer o fixade de hele" Sen hade de x-antal år på nacken de gamla, men alltid bra att ha kvar både handskar och X-a helmut för ev passagerare. Hade Chorizon bakpå till Kolbäck igår f rån Kajfiket, folk flinade lite såg väl ut som vi våldförde oss på min lilla 600:D

*asg* Vi kanske får starta en egen förening?!? Det börjar bli många TT600:eek:r hos Lakritsremsan! :yoparty

Aj fan..TT-lopp framöver mao:tummenupp
 
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Åkte till den glade Waldens i Rallsta hallstahammar, och gjorde lite personlig ivestering idag. Summa sumarum Helmut, Handskar, oljefilteradapter samt oljefilter.

Tyckte Remo pratade igår om Arlen ness skinnställ(ursäkta stavningen..), det kunde han ordna iaf.

Inte fel ,inte fel:tummenupp Din gamla helmutt är ju ganska förbrukad !!!!!
 

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Tyckte Remo pratade igår om Arlen ness skinnställ(ursäkta stavningen..), det kunde han ordna iaf.

Fortstår nog inte riktigt sammanhanget i citerad mening, eller om vi missförstått varandra på ngt sätt igår...? :)

Har hursomhelst själv ett Arlen Ness i dag som jag upplever lite för kort i benlängd (mellan höft och knä, dvs det trycker på knäna).

Har därför kollat runt samt provat skinnställ i diverse butiker, bl.a Honda City samt Lelles idag (aaaaaningen varmt prova skinnställ då det är ca +30C ute).

Kommer att beställa ett Alpinestars helställ (Sp-1 alt Charger) från FC Moto, eftersom jag "tjänar" 3000-4000 kr jmf de svenska priserna.

Ska dock först ringa tyskarna och kolla lagerstatus innan jag lägger iväg en order.
 

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 550 Tracker
Nu har man fått en fin rosa färg efter 2 dagar på Gälleråsen.
Åkte med banåkning.nu och skrapade ihop 30 mil på banan, en del pass var skit medan andra var betydligt bättre, det var nog vätskebalansen och hur skärpt man var i knoppen som gjorde skillnaden.
Jag hade tagit med mig en balja för att ha vatten i för att kyla ner mig, fick betydligt bättre användning för den då en hoj kom brinnande in i depån. Det var bara att ta baljan springa fram och släcka brasan. Det var tydligen bakdämparen som läckte olja på avgassystemet.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fortstår nog inte riktigt sammanhanget i citerad mening, eller om vi missförstått varandra på ngt sätt igår...? :)

Har hursomhelst själv ett Arlen Ness i dag som jag upplever lite för kort i benlängd (mellan höft och knä, dvs det trycker på knäna).

Har därför kollat runt samt provat skinnställ i diverse butiker, bl.a Honda City samt Lelles idag (aaaaaningen varmt prova skinnställ då det är ca +30C ute).

Kommer att beställa ett Alpinestars helställ (Sp-1 alt Charger) från FC Moto, eftersom jag "tjänar" 3000-4000 kr jmf de svenska priserna.

Ska dock först ringa tyskarna och kolla lagerstatus innan jag lägger iväg en order.

Japp jag som missförstod, men kan rekommendera den glade handlaren, det han inte har hemma kan han beställa hem, Alpinestar kan han säkert ordna med, jag skulle nog jämföra pris med han, säger man bara att det är lite för dyrt så är han sån att han prutar på priset:D

Nu har man fått en fin rosa färg efter 2 dagar på Gälleråsen.
Åkte med banåkning.nu och skrapade ihop 30 mil på banan, en del pass var skit medan andra var betydligt bättre, det var nog vätskebalansen och hur skärpt man var i knoppen som gjorde skillnaden.
Jag hade tagit med mig en balja för att ha vatten i för att kyla ner mig, fick betydligt bättre användning för den då en hoj kom brinnande in i depån. Det var bara att ta baljan springa fram och släcka brasan. Det var tydligen bakdämparen som läckte olja på avgassystemet.

Balja med vatten alltså bra både för hoj och förare:)
 
Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Gotland Ring 26-28 Juni med Yellow75

En körning väl utförd!

De primära målen med resan till Gotland Ring med Yellow75 var att komma hem med hel hoj (den är lika hel som när vi åkte, fick dock med lite sovernirer i form av sandfållegrus i "båten"), nå 1:35 tider (satte 1:35:20 som bäst) och hålla LakritsRemsans Gixxer piloter bakom mig (jag blev ivarjefall aldrig omkörd, det kan vara samma sak beroende på hur man ser på saken).

Jag tackar Arwe och R-Sickan för lån av skugga och övriga för trevligt sällskap.

Tyvärr så är min "expert" fotograf skockfull och vågade inte stanna kvar vid banan längre än 5 minuter, vilket ledde till att jag fick lov att fota på egen hand. Därav kvaliteten på bilderna. Laddar upp några dassiga bilder på LakritsRemsan kändisar. PM;a om ni vill ha bilderna i fullstorlek.
 

Bifogat

  • DSC07103.jpg
    DSC07103.jpg
    209.4 KB · Visningar: 54
  • DSC07112.jpg
    DSC07112.jpg
    236.4 KB · Visningar: 50
  • DSC07117.jpg
    DSC07117.jpg
    233.7 KB · Visningar: 46
  • DSC07110.jpg
    DSC07110.jpg
    218.2 KB · Visningar: 59
  • DSC07111.jpg
    DSC07111.jpg
    235.9 KB · Visningar: 48
  • DSC07106.jpg
    DSC07106.jpg
    213.4 KB · Visningar: 54
  • DSC07116.jpg
    DSC07116.jpg
    233.3 KB · Visningar: 53
  • DSC07114.jpg
    DSC07114.jpg
    236.8 KB · Visningar: 56

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Ytterligare bilder

Så tar vi några bilder till då...
 

Bifogat

  • DSC07107.jpg
    DSC07107.jpg
    214.4 KB · Visningar: 47
  • DSC07119.jpg
    DSC07119.jpg
    213.6 KB · Visningar: 60
  • DSC07113.jpg
    DSC07113.jpg
    235.2 KB · Visningar: 52
  • DSC07101.jpg
    DSC07101.jpg
    239.1 KB · Visningar: 58

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Japp jag som missförstod, men kan rekommendera den glade handlaren, det han inte har hemma kan han beställa hem, Alpinestar kan han säkert ordna med, jag skulle nog jämföra pris med han, säger man bara att det är lite för dyrt så är han sån att han prutar på priset:D

Ringde FC Moto och de hade tydligen rätt färg och storlek i lager samt kunde leverera till slutet på nästa vecka. Blev därför att beställa därifrån.

Och koll med Alpinestars importör Grahns visade sig att modellen SP-1 i önskad storlek är slut på lager och går ej att beställa i Sverige förrän augusti/september ngn gång (förutom de ställ som redan finns ute i butiker).

Kan bli spännde att se hur snabba och säkra FC Moto är på att leverera. Behöver hursomhelst det nya stället till BKK SMC Stockholm 4 dagar på Gelleråsen (samt gärna innan, så jag hinner nöta in det lite).
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ringde FC Moto och de hade tydligen rätt färg och storlek i lager samt kunde leverera till slutet på nästa vecka. Blev därför att beställa därifrån.

Och koll med Alpinestars importör Grahns visade sig att modellen SP-1 i önskad storlek är slut på lager och går ej att beställa i Sverige förrän augusti/september ngn gång (förutom de ställ som redan finns ute i butiker).

Kan bli spännde att se hur snabba och säkra FC Moto är på att leverera. Behöver hursomhelst det nya stället till BKK SMC Stockholm 4 dagar på Gelleråsen (samt gärna innan, så jag hinner nöta in det lite).

De använder UPS, jag hade mitt ställ inom en vecka. :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top