Dagbokstråden

ABSTINENS!

Fanfanfanfan jag hade kunnat åka ikväll men trodde enligt smhi att det skulle bli skit väder så bokade upp för annat :(

Har iafalla fredag och lördag kväll fria nån som e på ?!?!

ABSTINENS!

Fanfanfanfan jag hade kunnat åka ikväll men trodde enligt smhi att det skulle bli skit väder så bokade upp för annat :(

Har iafalla fredag och lördag kväll fria nån som e på ?!?!

En annan är trött efter ha kört Arosfortet...poängen för oss löjligt låg 50P, dagens högsta var 450, men ingen av oss, "töntarna" hade tydligen något rekord där på 1685P, hur mkt mutade dem er med:va:D

Crossträning på riktigt, första gedigna träningen denna sommaren - pipigt och stelt, knappt styrfart - tog sig lite mot slutet, och det fanns folk som om möjligt var ännu långsammare, så man fick uuiiila förbi lite folk idag.

Skoj skit det där...

Tre fjärdedelar av Team Nej Inget var på plats idag, de andra två har åkt cross sedan innan de kunde gå, så de TJör av bara helVeTT!!!oneone!!1 kan man minst sagt säga, det är bara att försöka ta rygg...går någon böj, i bästa fall... :hihi :crash

Edit - det är fan ett hårt liv man lever, ena dagen bana med Millen, andra crossbana med geggmoppen...och det verkar bli till att singla slant om vilken moppe man skall släpa ut ur garaget imorgon (om inte vädret singlar åt mig).

Ack-o-ve...

/J

Bifogat

• IMG_0401.JPG
    IMG_0401.JPG
    232.2 KB · Visningar: 51
  • IMG_0403.JPG
    IMG_0403.JPG
    191.5 KB · Visningar: 51
  • IMG_0404.JPG
    IMG_0404.JPG
    238.9 KB · Visningar: 54
Last edited:
Kära Dagobah!
Mina drev och min kedja är i det sämsta skick man kan tänka sig, så dåligt att jag inte vågar åka en meter till. Kedjan är väldigt utsträckt och, smutsig och rosteig. Drevet bak är slitet och har dessutom fått sig ett par törnar vilket gör att tänderna ser ut att ha tuggat stenblock :|
Nästa gång jag är på gatorna är drivpaketet nytt... :)

schära dagbok
I lördags eftermidda så fundera ja på att ta en kvällstur, men istället så började ja mecka ihop ett fäste för digi-cam. En räjäl mindre typ av avgasklamma som passade precis på blinkersarmen, så en alu-bit me lite borrade hål. Så överdelen från farsgubbens gamla kamerastativ som skruvades fast i alu-plattan. Så provmontera kameran, passade som smeck :tummenupp
Hmmm, använda en digi-cam inköpt på gubbdagis för 995 pengar å har en video-funktion utan ljud. Billigt junk, men de ska fan utnyttjas.
Tidigare på dagen var ja in till "stor-bya" å fika m ett par polare, så kollade ja på Kjell & Co om fästen för kameran. Men de hade endast mini-tripoddar, men de fanns en hel video-cam för 999... hmmm :va

Ett par öl :fyllisar å kolla dumburken innan man somnade...

Söndag:
Min inbyggda "mat & sov-klocka" skrammlade på frukost vid 9:30 JÄSP!!
Hade gett mig den på att åka bort till Hälla å ev. brumma med kollektivet mot Vaxholm...
Allt förberätt, drar igång maskinen... men d e nått med vaccum-mätaren, den ger inget utslag på undertryck... Kan va trasig, tar en testrunda. Näe de e nå fel. Tillbaka å felsöka, spruckna slangar? Nix, de e backventilen som fastnat i stängt läge. Så de e bara å koppla förbi å se hur de fungerar, å mycke riktigt. Så fort man gasar å öppnar trottlarna så e undertrycket borta å stänger bensinkranen.
Men de går å köra hjälpligt där de e kurvigt.
Så kan ja prova hur kameran fungerar.
Så ihop med allt å testa försiktigt, de fungerar.
Iväg Borgåsund, Rytterne drar igång kameran... den går i 4,7 min innan den slår ihop :confused:
In en sväng längs hamnvägen förbi "Löga" för att se att Harry Batång står å tar in fordon på sigurdområdet nära järnvägskorset, så runda 360grader i rondellen brevid nya "Tinget" å tillbaka ut hacksta, gamla hallstavägen ...+200 inga problem :)
Igenom Hallsta, snabbt till 252:an tillbaka Strömsholm, Borgåsund, Kvicksund, Tumbo, Kungsör, "åsen", Västermo där ja testar kameran igen för att konstatera att den slår av efter bara nån minut. Arboga, tanka OK-bensingatan, genom bya mot Himmeta, där ramlade ner en massa H2O... huvva! Sedan in mot Sööping, gamla vägen , Munktorp, Kolbäck å hem...
Ont i röva som faaaaan :D

Slutsats:
En annan kamerajävel ska inköpas (de filmsekvenser som nu vart, blev rätt bra iaf, men formatet .mov SUUGER! :mad:).
Att köra med trimmgasare typ Mikuni RS40 och hemknåpat system för att slippa köpa en pingelkran a 2000spänn, e spännande. En ny backventil måste fixas.
Ja lär mig aldrig att läsa va som står på skyltarna ja passerar.
Röva blir aldrig bekväm me å sitta oavbrutet en massa mil på den lilla blodbuddingen till sadel.

De e väll ingen som e psykolog här inne va???
Ja behöver INTE hjälp, ja E normal :rolleyes:

Kära dagbok!

Min puls började så svagt slå efter 4,5h i limbo (gekås) 5600 riksdahler fattigare tillfredställd fru och nedlastad v70 sniglade vi oss från ullared:) Resterande tid på västkusten var ett rogivande inslag om frun nu då bara kunnat förstå att jag inte vill prova de nyinköpta jeansen och andra plagg en gång till men detta får jag väl avskriva som ett i-lands problem:D Väl hemkommen inser jag att den jag verkligen tycker om har blitt försummad så en tvätt var ett måste och se där...under all smuts fanns den min älskade (my precious) så nu är det game on :tummenupp tisdags åka någon?

Se där, det var oroväckande tyst länge... :skrämd Vi trodde du blivit förste provborrare. :hihi Idag är det MÅNDAGSÅKA med sikte på Funbike och första bästa liter-demo-hoj. :yoparty

Kan bli tisdagsåka med om vädret är med oss.

/J

Se där, det var oroväckande tyst länge... :skrämd Vi trodde du blivit förste provborrare. :hihi Idag är det MÅNDAGSÅKA med sikte på Funbike och första bästa liter-demo-hoj. :yoparty

/J

Idag har jag mest "häckat" jag har rensat Måbärshäck från ogräs, Vinbärsbuskar och lite i Hallonhäcken, HSB har gett mig vidare instruktioner att hänga upp tvätten när den är klar..sen är det bara gå med hundar o få isig lite tilltugg innan det är dags att åka till gruvan, så nada köra idag. Men skall se om jag kan "koka" ihop något samspelande imorrn fm vid fint väder, om Mark Jennings är hemma o om han kan på fm, byta baksvål och åka o titta ev prova hoj på funbike, men det är inte så kul när man är själv heller..

/J

Nej!!! är det idag??? Jag tror inte jag kan komma loss för att komma dit!!:gnissla

:DQUOTE=gabor2;4215004]Nej!!! är det idag??? Jag tror inte jag kan komma loss för att komma dit!!:gnissla[/QUOTE]

Här får du 2 till anledningar att inte komma dit:tummenupp
citerar Mike:
Missa inte Måndag 25/5, Tisdag 26/5 och Onsdag 27/5 10.00-20.00!
Provkörning av Suzuki, Honda och Kawa hos Funbike.
Representant från Arai på plats som ger möjlighet att provköra deras hjälmar. Står mer info på deras hemsida. UT OCH GASA!!!

En annan är trött efter ha kört Arosfortet...poängen för oss löjligt låg 50P, dagens högsta var 450, men ingen av oss, "töntarna" hade tydligen något rekord där på 1685P, hur mkt mutade dem er med:va:D

Hähä :D

Töntarna e här mkt och tränar speciellt nu när vi har highscore på nätet!

Hoppas alla hade skoj iafalla, första gången på fortet brukar inte resultera i massa poäng, jag hade 450 första gången då gick jag med en kompis som had varit här förr och kunde flera utantill, själv fatta jag noll :D

PS, töntarna är alltså ett LAG som brukar gå på Fortet :D

Last edited:
Igår blev det en liten lugn sväng med Rotor som numer varken behöver pappa eller svärfar med sig! *hint, hint* *nudge, nudge*

Hittade de fina vägarna ut på Gäddeholm för första gången även om jag råkade missa avfarten vid första passeringen (oj vad fort det kan gå ibland när det är rakt och bilfritt). :D

Tack för en trevlig tur Rotor med polare!

Igår blev det en liten lugn sväng med Rotor som numer varken behöver pappa eller svärfar med sig! *hint, hint* *nudge, nudge*

Hittade de fina vägarna ut på Gäddeholm för första gången även om jag råkade missa avfarten vid första passeringen (oj vad fort det kan gå ibland när det är rakt och bilfritt). :D

Tack för en trevlig tur Rotor med polare!

Nog fan hymlas det, så då var det alltså Rotor som dök upp på FB igår utan grön-skylt? Man får gratinera! :tummenupp

/J

Nog fan hymlas det, så då var det alltså Rotor som dök upp på FB igår utan grön-skylt? Man får gratinera! :tummenupp

/J

Haha, tackar!

Ja det stämmer bra, jag var på "Roliga Motorcykeln" igår utan den gröna skylten. Körde upp på förmiddagen, j-vlar va gött!

Haha, tackar!

Ja det stämmer bra, jag var på "Roliga Motorcykeln" igår utan den gröna skylten. Körde upp på förmiddagen, j-vlar va gött!

Du skulle ramlat på oss och hejat, jag, JD, Lisa mfl stod ju och tjötade bågar så mycket vi orkade mellan alla provkörningarna, precis utanför ingången. :D

/J

Du skulle ramlat på oss och hejat, jag, JD, Lisa mfl stod ju och tjötade bågar så mycket vi orkade mellan alla provkörningarna, precis utanför ingången. :D

/J

Kände inte igen "nunan" din! :D Du måste ha gömt din båge bakom en lastbil också. Säker på att du inte är James Bond? :va

Nyss hemkommen från småland, 35mil och ösregn på motarden :D
Eller nu ljög jag lite, fick åka ett par mil på en bmw gs1200 också.

Har lyckats åkt ca:170mil nu menast jag hällsat på farsan, hade nog blivit ännu mera om han inte vart tvungen att spara mil på sin nya hoj.

Skönt att sätta på sig torra strumpor hehe
Dags att vila nu

Baaiiii

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...