Dagbokstråden

Jaha då var resan ner till tyskland genomförd!
4 dagar med gasasatan på 1400an, genom vackra mosel, mot ringen, upp i tyskland, mot sverige helt utan incidenter.

O så kommer man till Kungsör 01:15 sön/mån och klyver en hare på mitten.
Har fan inte blivit så skärrad i hela mitt liv.
Ser bara haren komma in på vägbanan och bromsar så gott det går men träffar den i ca 90km, kastar som faen i hela hojen....(140-160 precis när jag ser den)

Men men frusen med harhår på underkåpan kom man hem iallafall.

/Dimman

Haha, tackar!

Ja det stämmer bra, jag var på "Roliga Motorcykeln" igår utan den gröna skylten. Körde upp på förmiddagen, j-vlar va gött!

Ahhh grattis till styrlappen, för att lära dig köra hoj så måste du (och alla andra) tillbringa mängder av tid på Hälla gocartbana. :D

Jaha då var resan ner till tyskland genomförd!
4 dagar med gasasatan på 1400an, genom vackra mosel, mot ringen, upp i tyskland, mot sverige helt utan incidenter.

O så kommer man till Kungsör 01:15 sön/mån och klyver en hare på mitten.
Har fan inte blivit så skärrad i hela mitt liv.
Ser bara haren komma in på vägbanan och bromsar så gott det går men träffar den i ca 90km, kastar som faen i hela hojen....(140-160 precis när jag ser den)

Men men frusen med harhår på underkåpan kom man hem iallafall.

/Dimman

Lätt att bli "harig" när man kör på hare, tur det gick bra! Provade en zzr 1400 igår, kan tänka mig den gjorde denna resa helt underbar:Bugar

Var det inte Rotor man såg i Sala idag strax efter 2-rycket? Jag hade varit och handlat packboxar på Karlströms...och stod i korset mittemot i en svart S80 när ni konfererade lite (du och polare med äldre båge).

/J

Tog mig en hojtur efter gymmet för att svalka av mig lite. Tog stora vägen till kolsva och svängde vänster i korset och nerför backen, och sedan uppför den andra. Skarpa högern, och sedan skarpa 150 graders vänster, efter puttrade i 60-70 då helt utan förvarning hoppar ett rådjur upp från högersida gömd bakom buskage.
Hoppade upp kanske 5-10m innan och jag hinner inte bromsa så jag svänger mot dikeskanten för att köra runt röven på rackaren, då tvekar och stannar rådjuret till och jag tänker nu jävlar smäller det.

Och det gjorde det. Men förvånad blev jag när jag fortfarande rullade framåt. Stannade kort efter och såg att rådjuret "bara" träffade blinkersen.

Hittade blinkersen i diket och åker därifrån.

Så jag kirrade blinkersen. Det var en liten gänga kvar i blinkersen så jag tog ett hydraulrör och gjorde en invänding M8 gänga som jag kan fästa resterna av gängorna från blinkersen i. Och sedan gängade jag en m10 gäng på utsidan.

Andra "händelsen" med ett rådjur. Inte är det kul :brinnerup

Bifogat

• DSC00183 copy.jpg
    DSC00183 copy.jpg
    158 KB · Visningar: 43
  • DSC00181 copy.jpg
    DSC00181 copy.jpg
    160.9 KB · Visningar: 50
  • DSC00184 copy.jpg
    DSC00184 copy.jpg
    144.1 KB · Visningar: 49
Almgren - Du ger mig hopp om ungdomen, stabilt händig och orädd att mecka lite! :yoparty
Läskigt med rådjuret... :skrämd

/J

Almgren:skar du dig en biff??:D

kära dagbok !!! Idag har jag fått ett hårstrå över läppen och ett under pungen. Denna mening kommer från en film tror jag men jag kommer fan inte ihåg vilken!!!:confused: Nån som vet??

Last edited:
SGM: Haha, man gör vad man kan.

Gabor2: Nej :( Mina förhoppningar om rökt rådjurshjärta (som är väääldigt gott på knäckebröd) brast efter jag hade vänt och såg att rådjuret hade sprungit in i skogen :(

Gabor2: Nej :( Mina förhoppningar om rökt rådjurshjärta (som är väääldigt gott på knäckebröd) brast efter jag hade vänt och såg att rådjuret hade sprungit in i skogen :(

Som norrlänningar skulle sagt...man blir förbannad:D

Rådjurssadel är inte fel heller... :yoparty Men bäst är nog mammas älgkalops - det enda är hur man får ikull en sådan med båge utan att stryka med själv? :va Tur farsgubben är storjägare (jag har jägarexamen själv, men är för mjäkig med gulliga rådjur, harar och älgar med disney-ögon :hihi ).

Sportis, du är väl jägare, ut och skjut av lite innan Almgren tar nästa något närmare centrum på bullgixxern!

Stort grattis, välkommen i gemenskapen och lite samkörningar nu:tummenupp

Ahhh grattis till styrlappen, för att lära dig köra hoj så måste du (och alla andra) tillbringa mängder av tid på Hälla gocartbana. :D

Tackar grabbar! Ja det är ju nu själva träningen och övandet börjar. Har hittills bara avverkat en 14-15 mil (måndagskörning och onsdagskörning med tjejen bakpå).

Var det inte Rotor man såg i Sala idag strax efter 2-rycket? Jag hade varit och handlat packboxar på Karlströms...och stod i korset mittemot i en svart S80 när ni konfererade lite (du och polare med äldre båge).

/J

Nope, tisdagen hade jag tyvärr fullt upp hemma med "hushållsarbete". Det måste ha varit någon dålig kopia du skymtade ;) :D

kära dagbok !!! Idag har jag fått ett hårstrå över läppen och ett under pungen. Denna mening kommer från en film tror jag men jag kommer fan inte ihåg vilken!!!:confused: Nån som vet??

Skulle det kunna vara Barnens ö? Vääääldigt mysko och svår 70-talare... Eller så kanske den bara var svår för att man var typ 8 när man såg den?!?

Uppenbarligen har ju vissa " inga namn nämda" sett den så många gånger att replikerna sitter som en smäck :D:banana

Skulle det kunna vara Barnens ö? Vääääldigt mysko och svår 70-talare... Eller så kanske den bara var svår för att man var typ 8 när man såg den?!?

Ahh!! Barnens ö !!Danke:tummenupp

Uppenbarligen har ju vissa " inga namn nämda" sett den så många gånger att replikerna sitter som en smäck :D:banana

Alla som sett den filmen har blitt skadade mer eller mindre:fakta

Last edited:
Almgren:skar du dig en biff??:D

Låter som berts betraktelser: Eller Gabors från yngre dagar:D

Code:

Hade Kay pollack gjort den idag, hade han suttit i fängelse för att vara en pedofil, rena övergreppet på barn! Alla som sett den vet nog vad jag menar..Likadant med Madicken, när de springer oskyldigt nakna runt i rummet, måste vara en pedofils högtidsstund att titta på sådant:arsele

Tjära dagbok:)

idag blev det en tur för att hämta den nya hojen...äntligen! har väntat i 3 låååååånga veckor - mycket som ska ordnas innan ni vet! kommer dit och ringer försäkr.bolaget precis innan hojaffären ska göras (roddade allt igår så det var OK) och den äldre damen i andra änden sa då "den där tror jag inte vi tar emot"...faaaan var min första tanke! ska det jävlas så ska det göra det ordentligt:mad: men allt ordnade sig - schysst med tjejförsäkring :hihi så nu är man en -03 R1 rikare (och ett par tusenlapps fattigare men vad fan gör det :rock)

Sov gott dagboken...imorrn blir det en tripp till Arbåååga för att kolla in lite nytt sydeuropeiskt blod som rinner i järnhästarna som vill ut på grönbete...

Det förresten borde väl vara din grej SGM?!:va ta med HeStslÄpet så du kan få med dig några hem...skulle väl göra succé hos HSB:n?! :Bugar

Tjära dagbok:)

idag blev det en tur för att hämta den nya hojen...äntligen! har väntat i 3 låååååånga veckor - mycket som ska ordnas innan ni vet! kommer dit och ringer försäkr.bolaget precis innan hojaffären ska göras (roddade allt igår så det var OK) och den äldre damen i andra änden sa då "den där tror jag inte vi tar emot"...faaaan var min första tanke! ska det jävlas så ska det göra det ordentligt:mad: men allt ordnade sig - schysst med tjejförsäkring :hihi så nu är man en -03 R1 rikare (och ett par tusenlapps fattigare men vad fan gör det :rock)

Sov gott dagboken...imorrn blir det en tripp till Arbåååga för att kolla in lite nytt sydeuropeiskt blod som rinner i järnhästarna som vill ut på grönbete...

Det förresten borde väl vara din grej SGM?!:va ta med HeStslÄpet så du kan få med dig några hem...skulle väl göra succé hos HSB:n?! :Bugar

Se till o ladda upplite större bilder på skönheten:banana menar inte koktkorv då:tungan

Mår lite bättre, har svettats som en gris i natt, käkat alvedon och druckit masaor h 2 o.

Kommer ner o vinkar av er med min gröna Italienska entueistbil.:D

KLart att du menade :D men dom bilderna kan vi inte lägga upp här :banana:banana
Se till o ladda upplite större bilder på skönheten:banana menar inte koktkorv då:tungan

Mår lite bättre, har svettats som en gris i natt, käkat alvedon och druckit masaor h 2 o.

Kommer ner o vinkar av er med min gröna Italienska entueistbil.:D

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...