Dagbokstråden

Millens rova har varit lite oljig på höger sida, och ibland har det kommit en droppe på avgasnings-rört' under motorn, igår gjorde det så igen, men lite mer, såpass att man anade lite oljeryk..

Rev av kåpan iförd full mundering (tur det är raskt gjort, 5 dzus-skruv) - inte mer oljigt än vanligt, så det fick vara, det var en liten fläck på röret som brändes av.
Men idag så tog jag tag i't - gjorde rent motorn (det man kom åt, man såg att det var någonstans runt nederdelen det geggade), torkade av och fick fart på rovan.

Efter en 3 minuter på tomgång såg man hur det fuktade vid en bultskalle lite längre ned på motorkåpan (fan vet om det är koppling eller stator, antar koppling) - den bulten var helt lös... :D Jajääädrar, gött att hitta på problemen, men man lär undra vad det är för klåpare som varit där tidigare (förmodligen den som skruvat koppling sist, jag är oskyldig iaf :hihi ).

Fan ta folk som skruvar på känn utan momentnycklar, fan ta dem. :gnissla

/J

Skära dagbook

Aj aj aj, ont i röva igen :näsblod
Mina provkörningar blir bara längre å längre :rolleyes:

Fot till den nerlagda macken i "CarbonCreek" å fyllde lite i tanken, såg 3 hojar mä en gul TL-R i mitten, såg ut som nån hade sporthojtröja på sig :tummenupp

Följde efter bort till Markan, men ja skulle ju ut å testa den nya inställninngen, tillbaka ut mot Borgåsund, gamla Kvicksundvägen, över bron, Tumbo, Kungsör, vika ner mot Hjälmare sund, innan vika ner mot Västermo (KALASVÄG!!! :tummenupp förutom en del bulor i böjarna), Fram i Å-kröken en avvikare förbi dockan, sedan räta ut trottlarna på gamla Valskogsrakan (Fysatan va guppig den e över 200 :D), Hejade på en blå R-etta i Valskog, In mot Söööping, stanna vid skinngubben, å vira om snuttefilten som lossade, såg en grå/svart gixxer 1000 fara förbi på leden, forstätta Munktorp å Herrskogsvägen.
Så till garaget å klia sig i hövvet å fundera på va som kan behöva ändras då tomgången e skum....:confused:
Men annars går den efter omständigheterna jävla bra :tummenupp

Nu ska man pilla damm i naveln å studera insidan av ögonlockena en stund :)

VARING VARING VARNING VARNING!!!!!!!!!!
MUNKTORP / HERRSKOGSVÄGEN ligger grus nästan hela sträckan efter en sånn där "Snabelspruta laga potthåll på billigt å dålit sätt maskin" :gnissla

Skära dagbook

Aj aj aj, ont i röva igen :näsblod
Mina provkörningar blir bara längre å längre :rolleyes:

Fot till den nerlagda macken i "CarbonCreek" å fyllde lite i tanken, såg 3 hojar mä en gul TL-R i mitten, såg ut som nån hade sporthojtröja på sig :tummenupp

Följde efter bort till Markan, men ja skulle ju ut å testa den nya inställninngen, tillbaka ut mot Borgåsund, gamla Kvicksundvägen, över bron, Tumbo, Kungsör, vika ner mot Hjälmare sund, innan vika ner mot Västermo (KALASVÄG!!! :tummenupp förutom en del bulor i böjarna), Fram i Å-kröken en avvikare förbi dockan, sedan räta ut trottlarna på gamla Valskogsrakan (Fysatan va guppig den e över 200 :D), Hejade på en blå R-etta i Valskog, In mot Söööping, stanna vid skinngubben, å vira om snuttefilten som lossade, såg en grå/svart gixxer 1000 fara förbi på leden, forstätta Munktorp å Herrskogsvägen.
Så till garaget å klia sig i hövvet å fundera på va som kan behöva ändras då tomgången e skum....:confused:
Men annars går den efter omständigheterna jävla bra :tummenupp

Nu ska man pilla damm i naveln å studera insidan av ögonlockena en stund :)

VARING VARING VARNING VARNING!!!!!!!!!!
MUNKTORP / HERRSKOGSVÄGEN ligger grus nästan hela sträckan efter en sånn där "Snabelspruta laga potthåll på billigt å dålit sätt maskin" :gnissla

Låter som tisdagsrunda det där. :D Gött! Den herrskogsrundan har jag helt slutat ta, den är inte alls trevlig med de goa' asfaltsremsorna man lagt ut - och det är alltid grus på den vägen.

Och må transportstyrelsen brinna i helvetet för den där snabelbilen... :gnissla

/J

Tisdagsrunda on? Njet..men då jag lovat lite vagt att jag skulle visa min fula nyna så gled jag förbi med min gröna Italienska skönhet förbi gyllene måsen, dock bil..för att kunna säga att jag blir lite sen, ingen där..Ut på en fin solotur, där jag innan jag kom ur stan såg almgren, han såg jag även på Lördagen när jag snurrade ute på håll dock, ofta den där killen är ute o kör:rolleyes:Över "monkcroft" och "carbonbrook" och den fina åsen till "sourbreestfeed":tungan tillbaka till Stömsholms markan, som dock var tok-öde:confused:Hem till Gabor2 som ordnade kaffet:tummenupp

Varmt o fint var det, kom ett koppel blandade hojar efter mig på suraåsen tillbaka, men några bilar o kurvor senare var de historia..då körde jag ändå inte fort, det härliga "flytet" infann sig ikväll och känslan efter en sådan tur är total:Bugar:)

Last edited:
Tisdagsrunda on? Njet..men då jag lovat lite vagt att jag skulle visa min fula nyna så gled jag förbi med min gröna Italienska skönthet förbi gyllene måsen, dock bil..för att kunna säga att jag blir lite sen, ingen där..Ut på en fin solotur, där jag innan jag kom ur stan såg almgren, han såg jag även på Lördagen när jag snurrade ute på håll dock, ofta den där killen är ute o kör:rolleyes:Över "monkcroft" och "carbonbrook" och den fina åsen till "sourbreestfeed":tungan tillbaka till Stömsholms markan, som dock var tok-öde:confused:Hem till Gabor2 som ordnade kaffet:tummenupp

Varmt o fint var det, kom ett koppel blandade hojar efter mig på suraåsen tillbaka, men några bilar o kurvor senare var de historia..då körde jag ändå inte fort, det härliga "flytet" infann sig ikväll och känslan efter en sådan tur är total:Bugar:)

Var på väg o hämta en Surzuki intruder 1400, nya piskmaskinen :D
Jasså, vart såg du mig i lördags då? körde på dagen och tog en västermorunda på kvällskvisten. Uppe i en ca 340 mil nu totalt iår, skulle gärna vara mer men inget extrajobb sätter sina spår :(.

Haha "monkcroft" "carbonbrook" vad är det för kodspråk? :D

Var på väg o hämta en Surzuki intruder 1400, nya piskmaskinen :D
Jasså, vart såg du mig i lördags då? körde på dagen och tog en västermorunda på kvällskvisten. Uppe i en ca 340 mil nu totalt iår, skulle gärna vara mer men inget extrajobb sätter sina spår :(.

Haha "monkcroft" "carbonbrook" vad är det för kodspråk? :D

Lördags såg jag dig nedaför viadukten jag kom från Volvhållet du körde förbi hb-service ca. Sen mötte jag dig även förr förra helgen då jag med dotter samt Customjärn var med kom från Kungsör, du jagade ifatt far din tror jag..lite pronto var det dpå för dig..
Monk=munk croft=torp, sourbreestfeed=sura ammar då:tungan

carbon=kol brook=bäck man kan väl ta även creek, tar efter några andra som börjat med detta, så är det nyttigt använda de små grå:D

till hjälp:
http://lexin2.nada.kth.se/sve-eng.html

267 mil för mig i år, du leder:yoparty

Tisdagsrunda on? Njet..men då jag lovat lite vagt att jag skulle visa min fula nyna så gled jag förbi med min gröna Italienska skönhet förbi gyllene måsen, dock bil..för att kunna säga att jag blir lite sen, ingen där..Ut på en fin solotur, där jag innan jag kom ur stan såg almgren, han såg jag även på Lördagen när jag snurrade ute på håll dock, ofta den där killen är ute o kör:rolleyes:Över "monkcroft" och "carbonbrook" och den fina åsen till "sourbreestfeed":tungan tillbaka till Stömsholms markan, som dock var tok-öde:confused:Hem till Gabor2 som ordnade kaffet:tummenupp

Surbröstmatning:rofl:rofl:rofl är det ett fik du inte rekomenderara:hihi

Gröna dagbok

Idag svettades man på jobbet i väntan på ........
Så hem å fort som en vässla (ljuger gör han den fan oxå) hoppa i "meckarvästen", in i garaget å anfalla de stackars lösa bakhjulet. Fram me dorn å slägga (han ljuger fortfarande) å smacka dän båda lagrena. Så dit mä de nya som monterades dit mä en sällan skådad metod av axeln, en massa distanser å muttern.
Tog lite tid men de sitter gött fast nu.
Så av mä den gamla "sågklingan" 42 kuggar, å dit mä den nya.
Hmm :rolleyes: orka, framdrevet ska dän.
Bort mä växelspaken å kåpan mä slavcylindern, tydligen har nå tidigare ägare slagit av en M6:a som håller kåpan.
Troligen en kätting som gett sig.
Dit mä 32:ans hylsa å ta i mä de jävla aparmarna så man blir gröön, så lossa muttern.
Fort dän me gamla kaststjärnan å dit mä nya å i omvänd ordning dra dit eländet.
Så sprätta kättingen bak å haka i nya å dra runt, i mä nitlåset å fram mä feltema grunkan a´700 pengar, tror fan den funkar :tummenupp
Så lite justering å fastdragning.

Sedan e gubbjäveln totalt slut å får koppla in sig på luftpumpen så han får syre till hjärnan... Too old for this shit :rolleyes:

Så om inte "gammeln" slagit till ordentligt, så ska de testas vidare imöra :tummenupp

Lördags såg jag dig nedaför viadukten jag kom från Volvhållet du körde förbi hb-service ca. Sen mötte jag dig även förr förra helgen då jag med dotter samt Customjärn var med kom från Kungsör, du jagade ifatt far din tror jag..lite pronto var det dpå för dig..
Monk=munk croft=torp, sourbreestfeed=sura ammar då:tungan

carbon=kol brook=bäck man kan väl ta även creek, tar efter några andra som börjat med detta, så är det nyttigt använda de små grå:D

till hjälp:
http://lexin2.nada.kth.se/sve-eng.html

267 mil för mig i år, du leder:yoparty

aha! haha jo då vare lite brått.

haha sura ammar :rofl

vi kanske skulle ta o koda våra resvägar på tisdagarna. Tisdagskörningsgruppen bara växer och växer, till slut kommer kling och klang, våra kompisar i blått, att infiltrera vårt outlawbrassargäng!

vi kanske skulle ta o koda våra resvägar på tisdagarna. Tisdagskörningsgruppen bara växer och växer, till slut kommer kling och klang, våra kompisar i blått, att infiltrera vårt outlawbrassargäng!

Då "bjuder" vi på hjälmdunkar döden längs en öde avstickare:D

Ahh du menar att vi ska bli lite hemliga :va ska vi åka åt olika håll så att kling och klang får problem :va:D

Men du kan ha rätt i att det kommer att bli tisdagar i sommar när vi om alla dyker upp kan bli 20 + hojar :yoparty

Gröna dagbok

Idag svettades man på jobbet i väntan på ........
Så hem å fort som en vässla (ljuger gör han den fan oxå) hoppa i "meckarvästen", in i garaget å anfalla de stackars lösa bakhjulet. Fram me dorn å slägga (han ljuger fortfarande) å smacka dän båda lagrena. Så dit mä de nya som monterades dit mä en sällan skådad metod av axeln, en massa distanser å muttern.
Tog lite tid men de sitter gött fast nu.
Så av mä den gamla "sågklingan" 42 kuggar, å dit mä den nya.
Hmm :rolleyes: orka, framdrevet ska dän.
Bort mä växelspaken å kåpan mä slavcylindern, tydligen har nå tidigare ägare slagit av en M6:a som håller kåpan.
Troligen en kätting som gett sig.
Dit mä 32:ans hylsa å ta i mä de jävla aparmarna så man blir gröön, så lossa muttern.
Fort dän me gamla kaststjärnan å dit mä nya å i omvänd ordning dra dit eländet.
Så sprätta kättingen bak å haka i nya å dra runt, i mä nitlåset å fram mä feltema grunkan a´700 pengar, tror fan den funkar :tummenupp
Så lite justering å fastdragning.

Sedan e gubbjäveln totalt slut å får koppla in sig på luftpumpen så han får syre till hjärnan... Too old for this shit :rolleyes:

Så om inte "gammeln" slagit till ordentligt, så ska de testas vidare imöra :tummenupp

Med så mycket vård och omsorg skulle min bli bortskämd så jag hoppar nog över varannan service så den vänjer sig:tummenupp

Med så mycket vård och omsorg skulle min bli bortskämd så jag hoppar nog över varannan service så den vänjer sig:tummenupp

Om du visste hur länge sedan de va "busken" fick nå omsorg, gissar ja att ja blevat inspärrad för "försumlighet om förpliktelser mot kär hoj" :rolleyes:
På obestämd tid typ
:D

Lite inspirerat fippel....och frugans hästsläp är extrautrustat att husera en sisådär 140 kusar samtidigt, fultema fick leverera förtöjningsöglor a' 1500 kg/st - 6 st på väl valda platser (golvet är tjock, stadig plåt, tog en stund att borra med den sladdlösa apparaturn') och biltemas precis EMINENTA tiedown-pryttel att sätta över styret och ned mot golvet.

Lite snabbt ihopmeckad ställning i tvåtumfyra som håller framhjulet i sidled, och ger något att köra emot framhjulet mot, blev stadig som tusan med lite vinkeljärn och ett par vanliga spikjärn. :yoparty

På det, lite överkurs med depåmattan från enduroåkat, ifall det kommer någon droppe petroleumbaserade produkter, så inte hästöket får spatt nästa gång frugan skall in me't. :D

Nu JÄDRAR skall det vridas rulle grabbar (och evis :hihi )! Klart värt det här...bandag på Åsen i sikte. :banana

/J

Bifogat

• IMG_0378.JPG
    IMG_0378.JPG
    151 KB · Visningar: 57
Last edited:
Lite inspirerat fippel....och frugans hästsläp är extrautrustat att husera en sisådär 140 kusar samtidigt, fultema fick leverera förtöjningsöglor a' 1500 kg/st - 6 st på väl valda platser (golvet är tjock, stadig plåt, tog en stund att borra med den sladdlösa apparaturn') och biltemas precis EMINENTA tiedown-pryttel att sätta över styret och ned mot golvet.

Lite snabbt ihopmeckad ställning i tvåtumfyra som håller framhjulet i sidled, och ger något att köra emot framhjulet mot, blev stadig som tusan med lite vinkeljärn och ett par vanliga spikjärn. :yoparty

På det, lite överkurs med depåmattan från enduroåkat, ifall det kommer någon droppe petroleumbaserade produkter, så inte hästöket får spatt nästa gång frugan skall in me't. :D

Nu JÄDRAR skall det vridas rulle grabbar (och evis :hihi )! Klart värt det här...bandag på Åsen i sikte. :banana

/J

Kommer inte din hoj typ ta smak av häst när den står därinne? :D

Släpet spolades ur, och tvättades med kallavfettning, grundligt. :D Men det är en viss arom av gustafskorv innan tillverkningen därinne..

Med lite tur lämnar jag en doft av varma bromsar och kletiga däck, kanske hästfan tar å självdör, frugan inser sina fatala misstag och skaffar sexhundra...önskedrömma kan man alltid. :D

/J - som är rätt nöjd att frugan har eget intresse iofs...

...snart får vi väl se sgm iklädd höga läderstövlar, ridbyxor och spö i högsta hugg när han grenslar sin (järn)häst utanför donken :rofl
hoppas inga småbarn är i närheten då...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing