SGM
BTG 8:20
Millens rova har varit lite oljig på höger sida, och ibland har det kommit en droppe på avgasnings-rört' under motorn, igår gjorde det så igen, men lite mer, såpass att man anade lite oljeryk..
Rev av kåpan iförd full mundering (tur det är raskt gjort, 5 dzus-skruv) - inte mer oljigt än vanligt, så det fick vara, det var en liten fläck på röret som brändes av.
Men idag så tog jag tag i't - gjorde rent motorn (det man kom åt, man såg att det var någonstans runt nederdelen det geggade), torkade av och fick fart på rovan.
Efter en 3 minuter på tomgång såg man hur det fuktade vid en bultskalle lite längre ned på motorkåpan (fan vet om det är koppling eller stator, antar koppling) - den bulten var helt lös...
Jajääädrar, gött att hitta på problemen, men man lär undra vad det är för klåpare som varit där tidigare (förmodligen den som skruvat koppling sist, jag är oskyldig iaf
).
Fan ta folk som skruvar på känn utan momentnycklar, fan ta dem.
/J
Rev av kåpan iförd full mundering (tur det är raskt gjort, 5 dzus-skruv) - inte mer oljigt än vanligt, så det fick vara, det var en liten fläck på röret som brändes av.
Men idag så tog jag tag i't - gjorde rent motorn (det man kom åt, man såg att det var någonstans runt nederdelen det geggade), torkade av och fick fart på rovan.
Efter en 3 minuter på tomgång såg man hur det fuktade vid en bultskalle lite längre ned på motorkåpan (fan vet om det är koppling eller stator, antar koppling) - den bulten var helt lös...

Fan ta folk som skruvar på känn utan momentnycklar, fan ta dem.

/J