Dagbokstråden

Kära dagbok
Idag har jag pendlat mellan himmel och helvete.
Vaknar som vanligt och upptäcker att jag ska stå hos en kund på demonstration av varor.......samtidigt som lillgrabben är sjuk.
Snabbt inkallas barnvakt...ja eller man får hämta den.
Kund ringer och behöver varor akut....bara åka o lämna....suck
Fort till banken och hämta BANKVÄXEL yeeeeha ska köpa hoj!!!!
Iväg och jobba hos ovannämnda kund....tänker bara på den nya men begagnade ZX10an....va fint det ska bli kl 4........
Slutar tidigare och drar till sala...Yeeeeeeeehaaaaaa.
ETT KNÄCKT grenrör som svetsats riktigt dåligt och slitet bakdäck.
(nyskick skulle den vara???)
Hem igen.......suck.....INGEN HOJ!!
En kille jag känner ringer.....
-Letar du efter hoj?
-Ja...jo men din är nog för dyr! Har bara 80k.
.....tystnad.....
-Du får den för 80K
-Menar du allvar????

Så då vart man med en Kawasaki zzr1400 med 170mil på mätaren!!!
Hämtas på söndag.

Tänk så en dag kan bli...

/Dimman

Kära dagbok
Vaknar som vanligt och upptäcker att jag ska stå hos en kund på demonstration av varor.......samtidigt som lillgrabben är sjuk.
Iväg och jobba hos ovannämnda kund....tänker bara på den nya men begagnade ZX10an....va fint det ska bli kl 4........
-Letar du efter hoj?
.....tystnad.....
-Du får den för 80K
-Menar du allvar????

Hämtas på söndag.

/Dimman

Med en sån kan man "röka" många i munnen:tummenupp 80k måste vara ett skitbra pris!!!! Vad får man för f-säkring på en sån ? Är de klassade som touring?

Då var man ett mellankort rikare:brynad

Grattisch!

Kära dagbok
-Letar du efter hoj?
.....tystnad.....
-Du får den för 80K
-Menar du allvar????

Hämtas på söndag.

/Dimman

å grattisch!

Last edited:
Idag lutar det en sväng till Västerås, dock med bil får se vad HSB har för planer
:mad: Ny digitalkamera, får väl se om jag får låna den sen:confused::va
Har vi tur springer vi över en laptop med äntligen..så El-schimpansen får väl ett besök och Mediamarkt ev onoff.

Idag lutar det en sväng till Västerås, dock med bil får se vad HSB har för planer
:mad:

:hihi Vi pratar i.k.e.a...och förmodligen massor av intressanta butiker på vägen dit, hemtex, H&M, sjuhundra skobutiker och en sväng runt guldfynd där det skall hintas vad som är "fint"...

Nääälu Tomas - jag stoppar i frugan lite frulle, skickar iväg henne till hästöket och gör klart geggmoppen för morgonens batalj, åker till Gröndal och svänger upp teamets depåtält jag...

Trist nog verkar vädret stoppa hojåka även idag, börjar vara sugen på lite twinbröt igen... :gnissla

/J

:hihi Vi pratar i.k.e.a...och förmodligen massor av intressanta butiker på vägen dit, hemtex, H&M, sjuhundra skobutiker och en sväng runt guldfynd där det skall hintas vad som är "fint"...

Nääälu Tomas - jag stoppar i frugan lite frulle, skickar iväg henne till hästöket och gör klart geggmoppen för morgonens batalj, åker till Gröndal och svänger upp teamets depåtält jag...

Trist nog verkar vädret stoppa hojåka även idag, börjar vara sugen på lite twinbröt igen... :gnissla

/J

Om allt blir som tänkt idag så kommer jag få våldföra mig på en nyare retta uppför kägglan:banana

Om allt blir som tänkt idag så kommer jag få våldföra mig på en nyare retta uppför kägglan:banana

Kul sväng dära, men från "Färsbro" hållet så märkte ja förra året att de va nå grus de svätt ut på kanterna som bilister såg till å skicka upp på asfalten i de första böjarna... Nån som vet om de e bättre så man slipper "gå på tå" dära nu?

Jusstja, bönderna e jävligt bra på att lägga ut ler & jord-kockor på vissa sträckor där oxå...

Åkte förbi "Valdens motor" för å höra om ett bakdäck till "Skavånken", men de var dåligt med sådana i lager. Så gick ja opp på ovanvåningen för att kolla om han hade nån ny "skinnkörv" som passade, å ja kunde köpa.
De verka som 54:a va de största ordinarie... vart har 56 tagit vägen??
Hypotesen då, finns de så många välvuxna "vikingar" typ mig så de flesta e slutsålda? Eller är de så ont om sådana som mig att de tillhör undantaget med större storlekar?

Hmm, får väll slita lite till på den gamla "skinnkörven" man har, fastän de krömpit i garderoben under 1 år... Hm, dra på den å lägga sig i vattenfyllt badkar så den formar sig? :rolleyes:

Hade de inte vart sketväder ute nu, så hade en tur opp till Lindesberg varit på sin plats å kollat deras mini-powermeet "Vårmönstringen".
Kollade på SMHI:s hemsida vars kristallkula inte verkade så ljus för bergslagenområdet. Hoppas de har fel om eftermiddan iaf...
(Jo, ja e väderkänslig, de har kommit med åren :gnissla )

Nu blir de å brumma in å ta en fika :öl på "spången" å dryfta väsentligheter :fakta

/J

Ikea klarade jag mig ifrån, men dock inte, massa annat..Idag MÅSTE jag ute en sväng på hojen..är en vecka sedan nu, har dock 3 st tuijjor (el va fan det heter) som skall grävas ner i jorden från kruka, först lite fm-kaffe, over and out:tummenupp

Kul sväng dära, men från "Färsbro" hållet så märkte ja förra året att de va nå grus de svätt ut på kanterna som bilister såg till å skicka upp på asfalten i de första böjarna... Nån som vet om de e bättre så man slipper "gå på tå" dära nu?

Jusstja, bönderna e jävligt bra på att lägga ut ler & jord-kockor på vissa sträckor där oxå...

Grusad i vissa fin kurvor är den men det gick ändå att braka på litegrann:tummenupp Rettan gick fint som fan nära nyhojskänsla faktiskt.

Grusad i vissa fin kurvor är den men det gick ändå att braka på litegrann:tummenupp Rettan gick fint som fan nära nyhojskänsla faktiskt.

He-he, ja kunde inte låta bli å prova.
De vart en rejäl tur å bla. förbi kägglan, å visst var de lite "kullager" på banan så de vart spännande åkning :D

Å ja e typ ute på "Provkörning i samband med reparation" som de tydligen tagit bort i regelboken va gäller å köra mä "Körförbud". 15 mil provkörning :D

Sååå, vilken helg :)

Började pissigt med att himlens portar öppnade sig så man fundera hur de kommer å bli...

Men, men Lörda vart bra me start me å fika me polare på "Spången" å promenad ner till hamnen där briggen 3-kronor låg inne för beskådning.
Så såg man hur vädret vart bättre å bättre, så på vägen till parkeringen så härde man bekanta ljud från högvarviga jappsmaskiner man inte kan ta fel på :tummenupp
Snabbt hem till Strömsholm å dra på sig "skinnkörven" å ta fram den goa maskinen likt en rysk släggkasterska att brottas mä när de svänger i böjarna :näsblod
Så varmköra muskdundret , en massa flappel å spottande från föggarna... men så iväg å tanka i Carbon-Creek för sedan ta kroken Herrskogen till Munktorp. Sedan ett test på 1:a rakan längs järnvägen. Fyyyyyfaaaaaaaan vilket RAAAAP de vart när man drar i kryckan :)
Så lugna ner sig när man kommer in i Söööping, å strax efter IC_baren hejade ja på en gråmetallic Retta, kanske nån sporthojare? :) ca kl 14.
Så leta upp Himmetavägen som avverkades utan nå kontroller å ta mig jävlar va man kan råka ut för ute på landet.
En gammal folkwagen modell 60-tal styr ut utan koll på läget, tur bromsarna fungerar. Å jisses, de va "Farmor-Anka" minst 100år som va ute på äventyr.
De va vid T-korset vid Medåker, så vänster mot Arboga. Gasa iväg åsså beslutsångest Arboga eller ta Färsbro å kolla Kägglan? Kägglan såklart :) konstaterande att de ligger lite kullager i början, spännande. Å JÄVLAr va nära de va att nån typ av uggla sopat till undertecknad, har inte vart så nära fågelkollission förut.. Så vänster mot Glanshammar å sedan Lillkyrka å gamla ifartsvägen mot Arboga förbi "Nalles". He-he efter mini-rondellen vid vinbäcken så är de en raka innan nästa, de va bara å öppna trottlarna fullt :yoparty
Sedan vart de snabbt E20 ända bort till Tumbo avfarten för snabb väg tillbaka hem via Kvicksund....
Tog en snabb koll vid Markan som precis stängt.
HEMMA! Ont i röva, som man bara kan få av att slita R:n en massa mil utan paus :D
Jussja, hejade på en Gixxer 1000 efter vägen, kom inte ihåg vart (gubben har dålit minne ibland).

Så såg ja att de va tjosan på Hälla, å de vart man sugen på som "Petrol head" man e :) Men man e frösen så de vart bil...
Åsså träffade man på lite sporthojare IRL :) Hällsade på de mycke trevliga herrarna Almgren å Härnborg, å tog lite kort...

Sedan hem å göra ett svanhopp ner i lopplådan å invänta John Blund...

Söndag, satan i gatan.. luktar bensin in i sovrummet... jisses, föggarna eller nån slang läcker, så man e lite väck efter å ha sniffat "sås"....
De tog typ 1 timme så va delarna isärtagna, å troligen slang som inte höll tätt, men de ska ihop snart å testas.

Men annars en bra helg :)

Last edited:
Sååå, vilken helg :)

Började pissigt med att himlens portar öppnade sig så man fundera hur de kommer å bli...

Men, men Lörda vart bra me start me å fika me polare på "Spången" å promenad ner till hamnen där briggen 3-kronor låg inne för beskådning.
Så såg man hur vädret vart bättre å bättre, så på vägen till parkeringen så härde man bekanta ljud från högvarviga jappsmaskiner man inte kan ta fel på :tummenupp
Snabbt hem till Strömsholm å dra på sig "skinnkörven" å ta fram den goa maskinen likt en rysk släggkasterska att brottas mä när de svänger i böjarna :näsblod
Så varmköra muskdundret , en massa flappel å spottande från föggarna... men så iväg å tanka i Carbon-Creek för sedan ta kroken Herrskogen till Munktorp. Sedan ett test på 1:a rakan längs järnvägen. Fyyyyyfaaaaaaaan vilket RAAAAP de vart när man drar i kryckan :)
Så lugna ner sig när man kommer in i Söööping, å strax efter IC_baren hejade ja på en gråmetallic Retta, kanske nån sporthojare? :) ca kl 14.
Så leta upp Himmetavägen som avverkades utan nå kontroller å ta mig jävlar va man kan råka ut för ute på landet.
En gammal folkwagen modell 60-tal styr ut utan koll på läget, tur bromsarna fungerar. Å jisses, de va "Farmor-Anka" minst 100år som va ute på äventyr.
De va vid T-korset vid Medåker, så vänster mot Arboga. Gasa iväg åsså beslutsångest Arboga eller ta Färsbro å kolla Kägglan? Kägglan såklart :) konstaterande att de ligger lite kullager i början, spännande. Å JÄVLAr va nära de va att nån typ av uggla sopat till undertecknad, har inte vart så nära fågelkollission förut.. Så vänster mot Glanshammar å sedan Lillkyrka å gamla ifartsvägen mot Arboga förbi "Nalles". He-he efter mini-rondellen vid vinbäcken så är de en raka innan nästa, de va bara å öppna trottlarna fullt :yoparty
Sedan vart de snabbt E20 ända bort till Tumbo avfarten för snabb väg tillbaka hem via Kvicksund....
Tog en snabb koll vid Markan som precis stängt.
HEMMA! Ont i röva, som man bara kan få av att slita R:n en massa mil utan paus :D
Jussja, hejade på en Gixxer 1000 efter vägen, kom inte ihåg vart (gubben har dålit minne ibland).

Så såg ja att de va tjosan på Hälla, å de vart man sugen på som "Petrol head" man e :) Men man e frösen så de vart bil...
Åsså träffade man på lite sporthojare IRL :) Hällsade på de mycke trevliga herrarna Almgern å Härnborg, å tog lite kort...

Sedan hem å göra ett svanhopp ner i lopplådan å invänta John Blund...

Söndag, satan i gatan.. luktar bensin in i sovrummet... jisses, föggarna eller nån slang läcker, så man e lite väck efter å ha sniffat "sås"....
De tog typ 1 timme så va delarna isärtagna, å troligen slang som inte höll tätt, men de ska ihop snart å testas.

Men annars en bra helg :)

Sjukt bra dag i min bok:tummenupp

Igår söndag, en em sväng till "sourhammer" och tillbaka, men inget vidare då det blåste smådjävlar anamma. Var observanta när ni kör där och kommer ner mot Ståltorp, är massa lera på vägen mellan ladugårdslängarna där, bortsopat förvisso, men ändå "damm" på vägen, så ta det varligt där boys and girls.

Igår söndag, en em sväng till "sourhammer" och tillbaka, men inget vidare då det blåste smådjävlar anamma. Var observanta när ni kör där och kommer ner mot Ståltorp, är massa lera på vägen mellan ladugårdslängarna där, bortsopat förvisso, men ändå "damm" på vägen, så ta det varligt där boys and girls.

Trist att man inte hörsammade mobilen - var förmodligen kvar på gröndal och packade ihop allt man hade lyckats släpa dit..

Dagboks-redovisning av gårdagens sextimmarslopp är på G...bilder tankas ur kameran och samlas in..

/J

Skinnstället inlämnat på lagning, gixxern står redo med en ny styrdämpare monterad och solen lyser! Typiskt.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!