Dagbokstråden

party

yuippee nu ska vi ut och slå klackarna i taket. :tuttar

:banana R-Sickan och Humlan.

Dags för sisu drinkar IGEN. :D :öl
morgon dagen :zpy :ätapiller

Last edited:
Äh herre J.... Jag VET vad ni dricker och det är banne mig rena stridsvagnsdrinkarna!

(Been there, done that, massive hang-over)

Ha så kul!

//Daddy.

humlan skrev:

Har idag varit och kollat på våran valp som är 4 veckor gammal och som får komma hem den 27 december(den ljusbruna) lägger upp foton när de är 4 dagar(diandes)samt 12 dagar lite knubbigare, mest frugan o barnen som är "uppspelta" över detta...men goa är de!!(King Charles Cavallier)

Länkar över till Kenneln i Köping som även har uppfödning med Brittiska korthårskatter:

http://home.koping.net/mihe2534/kenneln.html

Bifogat

• Nyfödda valpar 4 dagar!!.jpg
    Nyfödda valpar 4 dagar!!.jpg
    45.2 KB · Visningar: 133
  • 12 dagar.jpg
    12 dagar.jpg
    29.1 KB · Visningar: 121
humlan skrev:

Det räcker väl med bullpåsen från årsmötet, är väl tillräckligt med jäst i det för att bli :3freak :hihi :hihi

:hihi ja skulle man kunna tro....... fast är nog rätt inkörd på bull-jäst.... :rolleyes: så det gör nog ingen större skillnad :3freak

sporTlovEr skrev:
Det räcker väl med bullpåsen från årsmötet, är väl tillräckligt med jäst i det för att bli :3freak :hihi :hihi

humlan skrev:
:hihi ja skulle man kunna tro....... fast är nog rätt inkörd på bull-jäst.... :rolleyes: så det gör nog ingen större skillnad :3freak

Ena annan satsar på kvalité istället för kvantitét när man väl dricker något, ex Bacardi lemon, eller päronkonjak(obs obs, ingen skogsjäst historia) Så slipper man må tjyvens också... :fyllisar

yess. idag har jag köp en moped för 500 kr. så nu börjar jackten efter dom delar som e trasiga. spänningen är på topp. snart kommer jag kanske åkande på min aldeles egna moped :yoparty

r matte skrev:
yess. idag har jag köp en moped för 500 kr. så nu börjar jackten efter dom delar som e trasiga. spänningen är på topp. snart kommer jag kanske åkande på min aldeles egna moped :yoparty[/QUOTE

Vad blev det? för något!! Tycker moped är skitbra på vintern, skall fortsättningsvis köra 2 hjuling året runt, men i framtiden byta mopeden mot något nytt billig kineskisk 100-200 cc skoter för ca 12 000 -13 000 kr.

he he vart en gary uno.liknar den du har.men det verkar vara ett helvete att få tag i delar.

r matte skrev:
he he vart en gary uno.liknar den du har.men det verkar vara ett helvete att få tag i delar.
WOW! De e ju en skitbra moppe!
En sån hade jag när jag var 14-15-16.En Garelli Gary Uno 95:a.
Gjorde 65 utan att jag behövde trimma ett dugg!:Rockbanan

Nu bodde jag ju inte i V-ås trakterna på den tiden utan i UpplandsBro, där finns en snubbe som kallas BroLasse som har cykel/moped affär, där köpte vi våra delar iaf.
Grattis till världens fetaste moppe :D

r matte skrev:

Det är ett helsike med Ga(r)y-uno :hihi :hihi

Delar får du väl försöka tillverka själv annars, varjefall packningar o dylikt, behöver du plattstål , rör , vinkelbitar, hör av dig till mig isåfall! Kan ordna!

TinaTjejen skrev:
WOW! De e ju en skitbra moppe!
En sån hade jag när jag var 14-15-16.En Garelli Gary Uno 95:a.
Gjorde 65 utan att jag behövde trimma ett dugg!:Rockbanan

Nu bodde jag ju inte i V-ås trakterna på den tiden utan i UpplandsBro, där finns en snubbe som kallas BroLasse som har cykel/moped affär, där köpte vi våra delar iaf.
Grattis till världens fetaste moppe :D

Min anspråkslösa Tws atala(finns liknande modeller som heter callifone)gör löst o ledigt 50 på rakor, och fått upp den i 60 i utför, men den är slö slö i början...tror dock att någon har pillat lite på reedventilen, för en sådan moped skall väl göra 32 km på sin höjd, normalt sett...

r matte skrev:
yess. idag har jag köp en moped för 500 kr. så nu börjar jackten efter dom delar som e trasiga. spänningen är på topp. snart kommer jag kanske åkande på min aldeles egna moped :yoparty

hur kan man släppa något för 500 kr..?? Kan inte fungera alls..årsmodell? När du får snurr på den så begär de ca 4-6 loppor för sådanna moppar, då säljer du med vinst, o köper en ny för 500 kronor, sälj 20 moppar under vintern med 3000 kr , ren vinst då är det bara att göra matten=60 000 kronor :tummenupp sen kan man köpa en fin-fin-fin sommarmoppe på 750 cc o uppåt :banana

Mosa i lite olja & filter i KTM:en idag! Den har varit grymt svårstartad ett tag så jag prova byta stift oxå! Få se om det blir bättre!
För övrigt så hämtar jag ut mina Endurofälgar imorgon :yoparty
Få se om jag orkar montera i morgon, har åkt på en hyfsat fet infektion i fulfingret (måste ha fått den när jag klia mig i arslet)
Kommer lite bilder när den är klar!!!

Bifogat

• Efälg.jpg
    Efälg.jpg
    39 KB · Visningar: 152
Last edited:
sporTlovEr skrev:
hur kan man släppa något för 500 kr..?? Kan inte fungera alls..årsmodell? När du får snurr på den så begär de ca 4-6 loppor för sådanna moppar, då säljer du med vinst, o köper en ny för 500 kronor, sälj 20 moppar under vintern med 3000 kr , ren vinst då är det bara att göra matten=60 000 kronor :tummenupp sen kan man köpa en fin-fin-fin sommarmoppe på 750 cc o uppåt :banana

Den har massa fel. lagret till vestaken har skurit och pulvereserats så att kolven har hamnat snett i cylindern och repats sönder. sen har det hamnat massa bitar i ramlagrena så dom har ochså skurit. men delproblemet är nog löst.
kolv 140 kr på lelles ,cylindern fick jag med en ny när jag köpte moppen. alla lager + packboxar fixades på lagerservice fär 200 spänn=) så nu ska det bara införskaffas lite pakningsmatrial sen så är det bara att sätta igång. :yoparty enligt ryckterna giorde moppen 60 när den gick.

Härligt! Nu har du inga ursäkter länge! :tummenupp

Lunkan skrev:
Mosa i lite olja & filter i KTM:en idag! Den har varit grymt svårstartad ett tag så jag prova byta stift oxå! Få se om det blir bättre!
För övrigt så hämtar jag ut mina Endurofälgar imorgon :yoparty
Få se om jag orkar montera i morgon, har åkt på en hyfsat fet infektion i fulfingret (måste ha fått den när jag klia mig i arslet)
Kommer lite bilder när den är klar!!!

Försökte få fart på hojen idag, men icke :mad:
Nästa steg är att plocka ner förgasaren, byta lågf.munstycket till större, samt lämna in den för ventiljustering.

Få se om dom har nått tips på hur jag löser mitt framfälgsproblem...!

*/ ?>
Back