Jim Profit
Gudomlig sporthojare
FortNine tog upp ämnet:
Och annan åsikt i ämnet:
Och annan åsikt i ämnet:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precis. "Böjvåldet" skyddar ju D30 inte mot alls.Skulle jag gissa vilt, så ett ryggskydd i hårdplast ger också stabilitet mot att böja ryggen på tok för mycket, och arbetar potentiellt bättre i kombination med airbagställen de kör med. Ett d30 är ju enbart ett skydd mot slag, de är böjliga och följsamma till den grad att man kan rulla ihop dem.
Men vanliga ryggskydd även i hårdplast skyddar bara mot slag med, så skillnaden är vilket skydd som täcker hela ryggraden bäst, och som du faktiskt har på dig när du kör.
Du behöver samtidigt köra i skinnställ och antagligen med luftpåsar annars hjälper inte något ryggskydd mot att böja sig på mitten.Precis. "Böjvåldet" skyddar ju D30 inte mot alls.
Tror jag ska gå tillbaka till plast igen.
Nja, men om man åker in i en stolpe med ryggen först så spelar väl inte skinnstället nån roll?Du behöver samtidigt köra i skinnställ och antagligen med luftpåsar annars hjälper inte något ryggskydd mot att böja sig på mitten.
Skinnstället kommer antagligen skydda lika bra mot att du böjer dig runt stolpen som ett ryggskydd, och inget ryggskydd kommer att skydda mot att du böjer dig runt stolpen heller. Där är det luftpåsarna som möjligtvis kan hjälpa.Nja, men om man åker in i en stolpe med ryggen först så spelar väl inte skinnstället nån roll?
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |