Dödens ö

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date
Inte för att försumma alla som misst livet men...

Öl, motorcyklar och "...vanställda kvinnor med väldiga rattar."

Jag ser framför mig Paradis Ön mer än dödens ö :tummenupp

Har ni verkligen läst hela artikeln? Jag tycker att den var bra, ingen kan ju förneka att tävlingarna på Isle of Man är farliga och jag tyckte att journalisten ändå lyckades förmedla Miinins sug efter att köra tävlingarna trots farorna på ett bra sätt.

Har ni verkligen läst hela artikeln? Jag tycker att den var bra, ingen kan ju förneka att tävlingarna på Isle of Man är farliga och jag tyckte att journalisten ändå lyckades förmedla Miinins sug efter att köra tävlingarna trots farorna på ett bra sätt.

Håller med om ovanstående. Det är ju ingen "skräckhistoria" som de insändare och krönikor man läst i aftonhoran förut.

Givetvis skall man inte försumma att det är farligt, för det är det. Men det är ju en F1-tävling eller MotoGP-tävling också. Det är ju trots allt en tävling.

Jag läste den i tidningen i morse när jag flög hem. Där var det förteckning över alla omkomna på kartan som finns i artikeln.

Det var två svenskar Sven Thomas Eriksson och Mats Urban Eriksson som omkom 1985. Var det bröder? Någon som vet vad som hände, sidvagn eller två separata olyckor?

Det är väldigt tragiskt med de som omkommer även om de själva vet insatsen när de står på startlinjen.

Som tidigare har skrivit beskriver artikeln rätt bra vad det är som driver Miniin att köra även om titeln är väldigt sensationssökande.

Tyckte med det var intressent läsning och mycket som stod var ur Christer Miinins ögon sett, och lite av hans historik. Man behöver inte sluta läsa efter rubriken:confused: :va

En del vill uppleva adrenalin och utmanar ödet med mod och beslutsamhet. Isle of man skördar liv...men dom som utmanar, lever till 110 %.

Jag tycker att det är bra att en kvällstidning överhuvutaget skriver om MC-tävlingar. Förhoppnigsvis väcker det liv i någon stackars fotbollsdränkt stackare som inte hade en aaaaaaaning om att det tävlas på hoj. :rolleyes:

//M

Tänk på att reportern skriver artikeln (oftast) och redigeraren rättar till fel, skriver om och hittar på rubriker. Skjut på rätt idiot :D

Artikeln är bra, rubriken är aftonbladet-standard.

Hur orkar aftonbladet hänga upp sig? Varför inte bara låta dom ha lite kul? Dom älskar ju det.

”Första året bröt jag fem revben i en krasch på träningen. Jag körde vidare ändå, för att jag älskar sporten så mycket. Gunde Svan sket ju ner sig.”

Jag hatar kvällspress, deta var dock inte det värsta jag läst......

detta: reds amn

Last edited:

Jag kan bara hålla med!

Tycker att den här artikeln var riktigt BRA skriven :tummenupp

Jävligt bra artikel faktiskt. Om något vinklad. Men tycker det va bra att det kom med så mycke från Miinin.

Har följt miinins blogg under hans veckor på ön och det va grymt bra läsning. Jag köper ofta IOM TT-filmerna och sitter och tittar på. Jag får gåshud, börjar svettas, adrenalinkickar om vart annat och mår både bra och dåligt när jag ser filmerna. Det är hjältestatus på de som kör runt ön i mina ögon.

Håller med om ovanstående. Det är ju ingen "skräckhistoria" som de insändare och krönikor man läst i aftonhoran förut.

Givetvis skall man inte försumma att det är farligt, för det är det. Men det är ju en F1-tävling eller MotoGP-tävling också. Det är ju trots allt en tävling.

Extremt felaktig jämförelse, säkerheten i F1 är oerhört mycket bättre än för tävlingar på Isle of Man där det ofta inte finns några avåkningszoner alls och det är öppet för allmänheten.
Såg du inte sista kraschen i F1? Bra bit över 200 rätt in i betongmuren vilket resulterade i ett lårbensbrott, nog så allvarligt men tänk på vad som hade hänt om han gjort den vurpan på en hoj.

Extremt felaktig jämförelse, säkerheten i F1 är oerhört mycket bättre än för tävlingar på Isle of Man där det ofta inte finns några avåkningszoner alls och det är öppet för allmänheten.
Såg du inte sista kraschen i F1? Bra bit över 200 rätt in i betongmuren vilket resulterade i ett lårbensbrott, nog så allvarligt men tänk på vad som hade hänt om han gjort den vurpan på en hoj.
Om du tänker på Kubica ådrog han sig endast en stukad fotled, samt allmän mörbultning. Inga frakturer.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back