Jag lämnade in min öhlins styrdämpare till en mc-firma på service för den läckte lite olja. Detta var i mitten på juli. Jag fick tillbaka den efter 2 veckor och fick då betala 500:- när jag hämtade ut den. Nästa körning var 2 veckor senare och då började den läcka från samma ställe igen! Jag åkte då tillbaka till samma firma och bad dem fixa till den ordentligt denna gången.
"Visst, inga problem, vi hör av oss igen när den är fixad" blev svaret.
Efter några veckor så ringde jag upp dom för dom hade inte hört av sig.
"Vi har inte fått några packningar från öhlins". Ok, får väl vänta lite till tänkte jag. Jag ringde upp ytterligare 2 gånger men fick mer eller mindre samma svar. Öhlins kunde inte leverera bla bla bla. Nu 3 månader efter ringde han och sa att den var klar och att jag kunde komma och hämta upp den.
"Det kostar väl inget nu då?" frågade jag.
"Jo, nåt vill jag allt ha för arbetet, 350kr vill jag ha" svarade han då.
"Men du fixade ju inte den från första början" sa jag.
"Jo, men då fixade jag till den på ett annat ställe" påstod han.
"Men den läckte ju från samma ställe? fråga jag.
"Vi lämnar inga garantier, jag vet ju inte hur du har kört, den läckte inte när jag lämnade ut den härifrån första gången. Då måste jag ta hit din hoj och testa i så fall om jag ska garantera att den inte ska läcka" kläckte han ur sig.
"Men den måste ju tåla att man kör med den monterad? Den läckte ju på första passet efter jag hade fått den tillbaka?" fråga jag.
"Men packningen var bara 80%" eller nåt liknande sa han då.
"Men jag tycker det är konstigt att jag ska betala extra för att då den fixad en andra gång" sa jag.
"Aja, den ligger här, vill du hämta ut den så får du betala 350kr så får du den"
Jag förstår väl att dom behöver dra in pengar som alla andra men fixar man inte reperationen bra första gången så tycker jag personligen att man får fixa till det ordentligt utan att ta extra betalt. Särkilt när det tar sån jäkla tid.
Vad tycker Ni? Är det bra kundvård? Eller har han helt rätt och det är jag som är ute och cyklar?
"Visst, inga problem, vi hör av oss igen när den är fixad" blev svaret.
Efter några veckor så ringde jag upp dom för dom hade inte hört av sig.
"Vi har inte fått några packningar från öhlins". Ok, får väl vänta lite till tänkte jag. Jag ringde upp ytterligare 2 gånger men fick mer eller mindre samma svar. Öhlins kunde inte leverera bla bla bla. Nu 3 månader efter ringde han och sa att den var klar och att jag kunde komma och hämta upp den.
"Det kostar väl inget nu då?" frågade jag.
"Jo, nåt vill jag allt ha för arbetet, 350kr vill jag ha" svarade han då.
"Men du fixade ju inte den från första början" sa jag.
"Jo, men då fixade jag till den på ett annat ställe" påstod han.
"Men den läckte ju från samma ställe? fråga jag.
"Vi lämnar inga garantier, jag vet ju inte hur du har kört, den läckte inte när jag lämnade ut den härifrån första gången. Då måste jag ta hit din hoj och testa i så fall om jag ska garantera att den inte ska läcka" kläckte han ur sig.
"Men den måste ju tåla att man kör med den monterad? Den läckte ju på första passet efter jag hade fått den tillbaka?" fråga jag.
"Men packningen var bara 80%" eller nåt liknande sa han då.
"Men jag tycker det är konstigt att jag ska betala extra för att då den fixad en andra gång" sa jag.
"Aja, den ligger här, vill du hämta ut den så får du betala 350kr så får du den"
Jag förstår väl att dom behöver dra in pengar som alla andra men fixar man inte reperationen bra första gången så tycker jag personligen att man får fixa till det ordentligt utan att ta extra betalt. Särkilt när det tar sån jäkla tid.
Vad tycker Ni? Är det bra kundvård? Eller har han helt rätt och det är jag som är ute och cyklar?