Dålig service?

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
Jag lämnade in min öhlins styrdämpare till en mc-firma på service för den läckte lite olja. Detta var i mitten på juli. Jag fick tillbaka den efter 2 veckor och fick då betala 500:- när jag hämtade ut den. Nästa körning var 2 veckor senare och då började den läcka från samma ställe igen! Jag åkte då tillbaka till samma firma och bad dem fixa till den ordentligt denna gången.
"Visst, inga problem, vi hör av oss igen när den är fixad" blev svaret.
Efter några veckor så ringde jag upp dom för dom hade inte hört av sig.
"Vi har inte fått några packningar från öhlins". Ok, får väl vänta lite till tänkte jag. Jag ringde upp ytterligare 2 gånger men fick mer eller mindre samma svar. Öhlins kunde inte leverera bla bla bla. Nu 3 månader efter ringde han och sa att den var klar och att jag kunde komma och hämta upp den.
"Det kostar väl inget nu då?" frågade jag.
"Jo, nåt vill jag allt ha för arbetet, 350kr vill jag ha" svarade han då.
"Men du fixade ju inte den från första början" sa jag.
"Jo, men då fixade jag till den på ett annat ställe" påstod han.
"Men den läckte ju från samma ställe? fråga jag.
"Vi lämnar inga garantier, jag vet ju inte hur du har kört, den läckte inte när jag lämnade ut den härifrån första gången. Då måste jag ta hit din hoj och testa i så fall om jag ska garantera att den inte ska läcka" kläckte han ur sig.
"Men den måste ju tåla att man kör med den monterad? Den läckte ju på första passet efter jag hade fått den tillbaka?" fråga jag.
"Men packningen var bara 80%" eller nåt liknande sa han då.
"Men jag tycker det är konstigt att jag ska betala extra för att då den fixad en andra gång" sa jag.
"Aja, den ligger här, vill du hämta ut den så får du betala 350kr så får du den"

Jag förstår väl att dom behöver dra in pengar som alla andra men fixar man inte reperationen bra första gången så tycker jag personligen att man får fixa till det ordentligt utan att ta extra betalt. Särkilt när det tar sån jäkla tid.

Vad tycker Ni? Är det bra kundvård? Eller har han helt rätt och det är jag som är ute och cyklar? :confused:

om man säger så här...LÄMNA inte in den där igen om den pajar :hihi

jag skulle nog inte tjafsa om 350kr men de e ändå fel av dom... :3freak

En skojare som inte vill stå för sina misstag, om historien stämmer.
Jag tycker det är dålig stil att mjölka pengar på det där sättet, säg efter du har betalt att du inte kommer rekomendera den firman til någon.

Kontakta "KO" eller motsv, det är en principsak, betala inte! stå på dig.

vilken firma va det ?? betala inte

R1der skrev:
Jag lämnade in min öhlins styrdämpare till en mc-firma på service för den läckte lite olja. Detta var i mitten på juli. Jag fick tillbaka den efter 2 veckor och fick då betala 500:- när jag hämtade ut den. Nästa körning var 2 veckor senare och då började den läcka från samma ställe igen! Jag åkte då tillbaka till samma firma och bad dem fixa till den ordentligt denna gången.
"Visst, inga problem, vi hör av oss igen när den är fixad" blev svaret.
Efter några veckor så ringde jag upp dom för dom hade inte hört av sig.
"Vi har inte fått några packningar från öhlins". Ok, får väl vänta lite till tänkte jag. Jag ringde upp ytterligare 2 gånger men fick mer eller mindre samma svar. Öhlins kunde inte leverera bla bla bla. Nu 3 månader efter ringde han och sa att den var klar och att jag kunde komma och hämta upp den.
"Det kostar väl inget nu då?" frågade jag.
"Jo, nåt vill jag allt ha för arbetet, 350kr vill jag ha" svarade han då.
"Men du fixade ju inte den från första början" sa jag.
"Jo, men då fixade jag till den på ett annat ställe" påstod han.
"Men den läckte ju från samma ställe? fråga jag.
"Vi lämnar inga garantier, jag vet ju inte hur du har kört, den läckte inte när jag lämnade ut den härifrån första gången. Då måste jag ta hit din hoj och testa i så fall om jag ska garantera att den inte ska läcka" kläckte han ur sig.
"Men den måste ju tåla att man kör med den monterad? Den läckte ju på första passet efter jag hade fått den tillbaka?" fråga jag.
"Men packningen var bara 80%" eller nåt liknande sa han då.
"Men jag tycker det är konstigt att jag ska betala extra för att då den fixad en andra gång" sa jag.
"Aja, den ligger här, vill du hämta ut den så får du betala 350kr så får du den"

Jag förstår väl att dom behöver dra in pengar som alla andra men fixar man inte reperationen bra första gången så tycker jag personligen att man får fixa till det ordentligt utan att ta extra betalt. Särkilt när det tar sån jäkla tid.

Vad tycker Ni? Är det bra kundvård? Eller har han helt rätt och det är jag som är ute och cyklar? :confused:

Hör efter med din konsumentrådgivare i kommunen du bor om du orkar bråka. Tråkig attityd från företag i fråga, knappast någon man återkommer till.

Varbergs kommun
Adress: Konsument Varberg Informationstorget 43280 VARBERG
Besöksadress: Ö. Långgatan 24
E-post: konsumentradgivning@kommunen.varberg.se

Telefontider: Må-To 09.30-11.00
Telnr: 0340-88000
Faxnr: 0340-697025

R1der skrev:

Finns inte så många verkstäder i lilla Varberg att välja på om det nu var där du lämnade in den. Men men... Jag hade strul med en packning som gjorde att det sipprade motorolja och beställde ny packning i god till innan vår resa till Skottland. Packningen kom aldrig och verkstaden skulle fixa det med packningsmassa. Efter några timmars jobb betalar jag och kör iväg för att märka att det går inte att få i högre växel änt tvåan och vid rödljuset så sprutar det olja då packningen inte höll tätt. Joxa tillbaka hojen och han får göra om det. Kommer tillbaka innan stängningsdags (det här var på fredagen och båten till Newcastle gick på söndagen) och provar igen. Knix med växlingen och efter ett tag sprutar det olja igen. Snubben gör då som så att han ser till att få med sig hojen hem, fixar en ny packning som passar (packmassa funkade inte på en Suzuki som kräver milimeterprecision) på hans lediga dag och kör sedan hem hojen till mig. Allt det här utan att begära en krona utöver det jag betalade för första tillfället. Det kallar jag kundvård, att han sedan fick en butelj Bowmore som tack vet jag inte vad det kallas.

Tristan skrev:
Finns inte så många verkstäder i lilla Varberg att välja på om det nu var där du lämnade in den. Men men... Jag hade strul med en packning som gjorde att det sipprade motorolja och beställde ny packning i god till innan vår resa till Skottland. Packningen kom aldrig och verkstaden skulle fixa det med packningsmassa. Efter några timmars jobb betalar jag och kör iväg för att märka att det går inte att få i högre växel änt tvåan och vid rödljuset så sprutar det olja då packningen inte höll tätt. Joxa tillbaka hojen och han får göra om det. Kommer tillbaka innan stängningsdags (det här var på fredagen och båten till Newcastle gick på söndagen) och provar igen. Knix med växlingen och efter ett tag sprutar det olja igen. Snubben gör då som så att han ser till att få med sig hojen hem, fixar en ny packning som passar (packmassa funkade inte på en Suzuki som kräver milimeterprecision) på hans lediga dag och kör sedan hem hojen till mig. Allt det här utan att begära en krona utöver det jag betalade för första tillfället. Det kallar jag kundvård, att han sedan fick en butelj Bowmore som tack vet jag inte vad det kallas.
Det är så det skall gå till! Gör något rätt för sig på ett bra sätt så brukar jag också belöna dom! Ge och ta...

Hultan skrev:
Det är så det skall gå till! Gör något rätt för sig på ett bra sätt så brukar jag också belöna dom! Ge och ta...

Lämnade in hojen på en firma i malmö för byte av packboxar precis innan jag vinterförvarade hojen någon gång i november förra året, relamerade packboxen som började läcka någon gång i början på maj (har nog kört en månad då) det bytte dom och krävde inte en spänn i ersättning. Service i högsta grad!!!

Hultan skrev:
Kontakta "KO" eller motsv, det är en principsak, betala inte! stå på dig.

Jo, det är det jag med tycker, pengarna i sig skiter jag i. Fast jag vet inte om jag orkar bråka dock.

Säg till dom att de antingen ger tillbaka styrdämparem utan betalning, eller så betalar du och skriver ut deras namn på sveriges största motorcykelforum. Man kan ju undra vilket de förlorar mäst på.

Anmäl firman hos KO

Om jag var du skulle jag bråka. Tänk om en annan mc snubbe (som inte hänger på SH) går till samma firma och han i affären kör samma grej igen.

Om du bråkar lite "kanske" du sparar en massa bekymmer för oss andra mc åkare också. Nu sa jag KANSKE.
En :fatta! del lär sig ju alldrig

Hota han lite med anmälan, uthägnd på SH osv.

Berätta gärna hur det gick

lycka till
Mvh Blue Queen

Alla gör fel,men det som är viktigt är vad man gör efter att man gjort det.
Skulle aldrig sätt min fot på den firman igen,
riktigt dålig attityd hos säljaren

Reparationsgaranti brukar vara 3-6 månader beroende på firma. Om de inte erbjuder en sådan bör du absolut inte nyttja deras tjänster i framtiden då de, i mina ögon, inte är seriösa.

Lös ut din styrdämp och efter det säg att du kommer att berätta om denna incident i varenda forum du hittar. De kan inte säga ngt om det och de kommer att få sig en funderare - Förhoppningsvis!

jag hade inte betalat en krona! det är som en annan sa här att det är en principsak.. gör dom det inte riktigt från början så kan det OMÖJLIGT vara ditt fel.. tror han att du ska stå still och styra lite granna då och då i garagen eller? :kocko

jag blir vansinnig.. betala INTE! :mad:

hota med att spränga hela skiten! :D

Inlämnat i Varberg? Vilken firma?

man flyttar ju upp den 1:e februari så det kan ju vara bra och veta hos vilken firma man inte ska lämna in hojen! :)

Ulvheden skrev:
Inlämnat i Varberg? Vilken firma?

man flyttar ju upp den 1:e februari så det kan ju vara bra och veta hos vilken firma man inte ska lämna in hojen! :)

Välkommen till en fin stad! :tummenupp
Det är ingen Varbergsfirma, jag vill inte utge namnet innan jag vet vad som händer.

Tack! :D

Helsköna vägar runtomkring med! :tummenupp

R1der skrev:
Välkommen till en fin stad! :tummenupp
Det är ingen Varbergsfirma, jag vill inte utge namnet innan jag vet vad som händer.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8