Funatic
fluffo
Jösses. Någon har haft en riktigt dålig dag...
För mig personligen hade det varit helt ok att betala de nya delarna, dock inte den extra arbetstiden. Att dessutom uppföra sig på ett sådant sätt mot en kund är inte bara oförskämt utan fullkomligt idiotiskt. Det drabbar ju långsiktigt sett ingen förutom företaget.
Självklart är det inte ert fel att det är lång leveranstid på delarna, men förstå grabben också. Han lämnar in en grej på lagning, den funkar inte efter första lagningen, han får åka tillbaks till er några gånger extra (Vilket han faktiskt enligt lag kan kräva milersättning för) och sedan är det en person i butiken som uppträder hotfullt och kastar hans grejer i papperkorgen?!
Sätt dig själv i hans situation en stund och tänk efter.
Nä, be killen om ursäkt offentligt - det gör inte ont - ge tillbaks hans 150 spänn för arbetet eller skicka en blomma som ursäkt, men var för guds skull inte dum igen.
Ps. NI ÄR SKYLDIGA ENLIGT SVENSK LAG ATT LÄMNA 3 MÅNADERS GARANTI PÅ UTFÖRT ARBETE. Något att tänka på? Ds.
Tack för ordet,
Funatic, butikschef.
För mig personligen hade det varit helt ok att betala de nya delarna, dock inte den extra arbetstiden. Att dessutom uppföra sig på ett sådant sätt mot en kund är inte bara oförskämt utan fullkomligt idiotiskt. Det drabbar ju långsiktigt sett ingen förutom företaget.
Självklart är det inte ert fel att det är lång leveranstid på delarna, men förstå grabben också. Han lämnar in en grej på lagning, den funkar inte efter första lagningen, han får åka tillbaks till er några gånger extra (Vilket han faktiskt enligt lag kan kräva milersättning för) och sedan är det en person i butiken som uppträder hotfullt och kastar hans grejer i papperkorgen?!
Sätt dig själv i hans situation en stund och tänk efter.
Nä, be killen om ursäkt offentligt - det gör inte ont - ge tillbaks hans 150 spänn för arbetet eller skicka en blomma som ursäkt, men var för guds skull inte dum igen.
Ps. NI ÄR SKYLDIGA ENLIGT SVENSK LAG ATT LÄMNA 3 MÅNADERS GARANTI PÅ UTFÖRT ARBETE. Något att tänka på? Ds.
Tack för ordet,
Funatic, butikschef.
Delta racing skrev:Packboxarna fanns inte att tillgå vid första reparationen coh då styrdämparen var allmänt blöt i ena änden av en vurpskada som slitit bort så mycket material att delar av o-ringen saknades och till och med pluggen var nedsliten en aning tätade jag den med bästa gängtätningen vi har och den var tät vid mina tester. Påtalade vid utlämnandet att huset borde bytas men prova att köra. Några veckor senare kom "Rider" tillbaks med dämparen som onekligen läckte vid packboxen och då var faktiskt pluggen tät trots att ingen o-ring var där. 8 sept beställde jag packboxar av Scott/Öhlins. Den 4 november kom dom (nästan 2 mån leveranstid), monterades och jag ringde och meddelade att allt var klart. Packboxarna kostade 200:- + lite merarbete blev 350:- det var ju inte jag som varken vurpat eller kört med dämparen så jag ville ha betalt och det hade ju blivit en merkostnad om jag fått tag i packboxarna vid första tillfället. Så totalt blir summan samma som om vi gjort allt direkt men till det behövdes delar som alltså inte fanns just då.
Lång leveranstid berodde alltså inte på oss. Kunden bör lyssna på vad det är som kostar innan man går ut och skriver ensidiga anklaganden i massmedia.
Med förhoppning att någon läsare förstår innebörden av detta hälsar jag till alla motorcykelåkare från Bengt på Delta i Falkenberg
Last edited: