Dålig service?

Jösses. Någon har haft en riktigt dålig dag...

För mig personligen hade det varit helt ok att betala de nya delarna, dock inte den extra arbetstiden. Att dessutom uppföra sig på ett sådant sätt mot en kund är inte bara oförskämt utan fullkomligt idiotiskt. Det drabbar ju långsiktigt sett ingen förutom företaget.

Självklart är det inte ert fel att det är lång leveranstid på delarna, men förstå grabben också. Han lämnar in en grej på lagning, den funkar inte efter första lagningen, han får åka tillbaks till er några gånger extra (Vilket han faktiskt enligt lag kan kräva milersättning för) och sedan är det en person i butiken som uppträder hotfullt och kastar hans grejer i papperkorgen?!

Sätt dig själv i hans situation en stund och tänk efter.

Nä, be killen om ursäkt offentligt - det gör inte ont - ge tillbaks hans 150 spänn för arbetet eller skicka en blomma som ursäkt, men var för guds skull inte dum igen.

Ps. NI ÄR SKYLDIGA ENLIGT SVENSK LAG ATT LÄMNA 3 MÅNADERS GARANTI PÅ UTFÖRT ARBETE. Något att tänka på? Ds.

Tack för ordet,

Funatic, butikschef.

Delta racing skrev:
Packboxarna fanns inte att tillgå vid första reparationen coh då styrdämparen var allmänt blöt i ena änden av en vurpskada som slitit bort så mycket material att delar av o-ringen saknades och till och med pluggen var nedsliten en aning tätade jag den med bästa gängtätningen vi har och den var tät vid mina tester. Påtalade vid utlämnandet att huset borde bytas men prova att köra. Några veckor senare kom "Rider" tillbaks med dämparen som onekligen läckte vid packboxen och då var faktiskt pluggen tät trots att ingen o-ring var där. 8 sept beställde jag packboxar av Scott/Öhlins. Den 4 november kom dom (nästan 2 mån leveranstid), monterades och jag ringde och meddelade att allt var klart. Packboxarna kostade 200:- + lite merarbete blev 350:- det var ju inte jag som varken vurpat eller kört med dämparen så jag ville ha betalt och det hade ju blivit en merkostnad om jag fått tag i packboxarna vid första tillfället. Så totalt blir summan samma som om vi gjort allt direkt men till det behövdes delar som alltså inte fanns just då.
Lång leveranstid berodde alltså inte på oss. Kunden bör lyssna på vad det är som kostar innan man går ut och skriver ensidiga anklaganden i massmedia.
Med förhoppning att någon läsare förstår innebörden av detta hälsar jag till alla motorcykelåkare från Bengt på Delta i Falkenberg

Last edited:
RRacer skrev:
Du skulle nog inte bli så glad om handlarn skickade DINA grejor i bingen! Eller? :arsele

Exakt min poäng med frågan :kocko man slänger INTE någon kunds grejer i papperskorgen, den här handlaren har tabbat sej nåt kopiöst anser jag, o vi är många som undrar VARFÖR papperskorgen var enda alternativet!

Kräv att få en sprängskiss på det hela där det noga är utmärkt vad det är dom har bytt! Säg även till dom att du vill se de trasiga delarna. Det kan ju vara så att den läckte på två ställen. Men det kan ju också vara så att det sista läckaget kom till pga slarv när dom gjorde rep utav det första. Det bör du nog kanske se om du får de gammla trasiga delarna :)

Jisses! Du har fortfarande inte förklarat VARFÖR du kastade kundens dämpare i papperskorgen? Antingen ljuger du eller kunden ang detta!
En sak till! Man tar inte betalt en 2:a gång för arbete då är det bättre att förklara för kunden att "huset" bör bytas istället för att försöka laga det igen eller hur! Packboxarna har jag förståelse att du ska ha betalt för. Hur lång tid tar det att sätta ihop den? Har själv monterat ihop en sådan och vet hur lång tid det tar "om man har alla verktyg". Om ni nu kanske är återförsäljare av Öhlins så borde ni ha luftning utr om inte! hur luftade ni dämparen då?

Delta racing skrev:
Packboxarna fanns inte att tillgå vid första reparationen coh då styrdämparen var allmänt blöt i ena änden av en vurpskada som slitit bort så mycket material att delar av o-ringen saknades och till och med pluggen var nedsliten en aning tätade jag den med bästa gängtätningen vi har och den var tät vid mina tester. Påtalade vid utlämnandet att huset borde bytas men prova att köra. Några veckor senare kom "Rider" tillbaks med dämparen som onekligen läckte vid packboxen och då var faktiskt pluggen tät trots att ingen o-ring var där. 8 sept beställde jag packboxar av Scott/Öhlins. Den 4 november kom dom (nästan 2 mån leveranstid), monterades och jag ringde och meddelade att allt var klart. Packboxarna kostade 200:- + lite merarbete blev 350:- det var ju inte jag som varken vurpat eller kört med dämparen så jag ville ha betalt och det hade ju blivit en merkostnad om jag fått tag i packboxarna vid första tillfället. Så totalt blir summan samma som om vi gjort allt direkt men till det behövdes delar som alltså inte fanns just då.
Lång leveranstid berodde alltså inte på oss. Kunden bör lyssna på vad det är som kostar innan man går ut och skriver ensidiga anklaganden i massmedia.
Med förhoppning att någon läsare förstår innebörden av detta hälsar jag till alla motorcykelåkare från Bengt på Delta i Falkenberg

red_ninja skrev:
Vilken färg är det på papperskorgen? :rolleyes:

RRacer skrev:
Du skulle nog inte bli så glad om handlarn skickade DINA grejor i bingen! Eller? :arsele

red_ninja skrev:
Exakt min poäng med frågan :kocko man slänger INTE någon kunds grejer i papperskorgen, den här handlaren har tabbat sej nåt kopiöst anser jag, o vi är många som undrar VARFÖR papperskorgen var enda alternativet!

Ok, jag missförstod tydligen ditt inlägg, men för mig så verkade det som om du tyckte diskussionen var överflödig/fånig/irrelevant eller något i den andemeningen.

RRacer skrev:
Ok, jag missförstod tydligen ditt inlägg, men för mig så verkade det som om du tyckte diskussionen var överflödig/fånig/irrelevant eller något i den andemeningen.

OK de ä lugnt, detta är ju den intressantaste tråden på hela forumet.
Väntar med spänning på "Bengts" nästa inlägg!

R1der... nu är det bara så. Ring PLUS! Låt Sverker ta tag i nackskinet på Bengt. "Ska det vara såhär? VA?!?! Nu kommer du med en massa mumbo jumbo som konsumenten inte kan förstå"

Svaret han gav rättfärdigar ingenting. Att försvara ett misstag man gjort röjer alla tvivel om att denna person kommer ge en ärlig ursäkt.

Ring Sverker

Paroxyst skrev:
R1der... nu är det bara så. Ring PLUS! Låt Sverker ta tag i nackskinet på Bengt. "Ska det vara såhär? VA?!?! Nu kommer du med en massa mumbo jumbo som konsumenten inte kan förstå"

Svaret han gav rättfärdigar ingenting. Att försvara ett misstag man gjort röjer alla tvivel om att denna person kommer ge en ärlig ursäkt.

Ring Sverker

R1der är utomskärs en vecka, så Sverker får vänta ett tag.

Funatic skrev:
Jösses. Någon har haft en riktigt dålig dag...

För mig personligen hade det varit helt ok att betala de nya delarna, dock inte den extra arbetstiden. Att dessutom uppföra sig på ett sådant sätt mot en kund är inte bara oförskämt utan fullkomligt idiotiskt. Det drabbar ju långsiktigt sett ingen förutom företaget.

Självklart är det inte ert fel att det är lång leveranstid på delarna, men förstå grabben också. Han lämnar in en grej på lagning, den funkar inte efter första lagningen, han får åka tillbaks till er några gånger extra (Vilket han faktiskt enligt lag kan kräva milersättning för) och sedan är det en person i butiken som uppträder hotfullt och kastar hans grejer i papperkorgen?!

Sätt dig själv i hans situation en stund och tänk efter.

Nä, be killen om ursäkt offentligt - det gör inte ont - ge tillbaks hans 150 spänn för arbetet eller skicka en blomma som ursäkt, men var för guds skull inte dum igen.

Ps. NI ÄR SKYLDIGA ENLIGT SVENSK LAG ATT LÄMNA 3 MÅNADERS GARANTI PÅ UTFÖRT ARBETE. Något att tänka på? Ds.

Tack för ordet,

Funatic, butikschef.

Vad som hände i butiken är det bara två personer som vet och jag är ingen av dem. Men min erfarenhet av Bengt är att han är hjälpsam och försöker fixa prylarna till en så låg kostnad som möjligt för kunden, vilket också är allmänt känt i närområdet bland de som kör båge. Vilket också är en av anledningarna till att man söker sig till just Bengt i stället för tex. Halmstad Gustav som har betydligt högre priser.

OM det nu är så att kunden har bett Delta att reparera styrdämparen så gott det går och Bengt då har informerat kunden om att delar till ganska höga kostnader borde bytas men att det kan vara värt att försöka reparera så borde det ju stå ganska klart för kunden att det är ett FÖRSÖK.

Det är också upp till kunden att fatta beslut om vad som skall göras med prylen inte företaget som skall göra jobbet. Kunden betalar!

Det är en massa spekulationer här fram och tillbaks, även från min sida, men det beror på att vi inte exakt vet vad som hänt och inte. Jag tycker därför att ni som går hårdast åt skall försöka vara lite mer återhållsamma eftersom bara 2 personer VET allt.

Nu en liten generell inflikning bara:
- Finns det NÅGON som helt omotiverat brusar upp och beter sig så som beskrivet?

Ett kännt ordspråk lyder:
- Ingen rök utan eld!

Frågan som nu är ställd till Bengt, om papperskorgen, tycker även jag kräver en förklaring från Bengt. Men det KAN vara så att han väljer att INTE svara med tanke på den stämmning som råder här.

Fundera på hur ni skulle reagera på om han svarade något av följande:

- Kunden ljuger, bla...bla...bla (förklaring på vad som hände)

- Ja, jag kastade den i papperskorgen och ber om ursäkt för det men, ... bla...bla...bla..(förklaring på vad som gjorde honom så irriterad).

- Nej, det var kunde som kom in och hotade mig, jag har inte kastat någon styrdämpare i papperskorgen.

Hur många fler olika svarsalternativ finns det? Och vem skulle ni tro på Bengt eller kunden?

Förmodligen skulle några av er fortfarande, oavsett svaret, ha samma uppfattning som Ni redan har, eller? Dvs. jag tror inte Bengt skulle vinna något på om han bemöter kritiken officiellt.

Förstår ni nu varför jag skrev att jag fattar mina egna beslut om vem/vilka jag skall tycka illa om och varför!?

Kunden är minst sagt missnöjd och det är en kund, som jag frömodar, Delta har förlorat för alltid. Och om Bengt nu skall göra upp med kunden i godo, oavsett vad som hänt, så skall han INTE göra det offentligt bara för att han blir offentligt anklagad. Sådant här skall man kunna sköta på tu man hand.

// Niklas

Last edited:
Paroxyst skrev:

Ring Sverker
Varför skall han ringa Sverker. Det verkar ju vara tillräkligt med Sverkrar här eller?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8