Dålig Service på Kahrle's Mc I Norrköping

Kunden har inte alltid rätt.
Kunden har otroligt fel aldeles för ofta tyvärr och sen gapar och skriker kunden om att dom minsann alltid har rätt vilket inte stämmer. Det finns rättigheter och det finns skyldigheter även för en kund vilket 90%av alla kunder inte förstår.

/En reklamatiosansvarig på ett av de mest generösa företagen.

Dags för en :corn

Har köpt både hoj, tillbehör och service där och alltid fått trevligt och proffisionellt bemötande.

Sedan tror jag det är väldigt svårt för en butik, verkstad etc med hyggligt stor verksamhet att själva hålla kontakten med alla kunder. Det är nog lätt att det emellanåt faller saker mellan stolarna.

Första budordet är: "kunden har alltid rätt" men ibland går det bara inte att vara trevlig mot alla. Man har själv kanske haft en riktigt pissig dag, personkemin kanske inte funkar alls, eller så kanske kunden inte har rätt och beter sig som en idiot. Ibland faller allt på plats samtidigt...

Absolut, jobbar själv inom "service" yrket så jag vet att det inte är lätt alla gånger. Men i det här fallet har de fått många chanser och varje gång har det blivit fel.

Köpte min stövlar där för nått/några år sen, har bara bra att säga om personalen/servicen :)

Bra, då vet vi ju va du tycker också o du tycker att de är bra, jag har blivit dåligt bemött så jag tycker inte att de är bra. Skulle jag totalsåga butiken skulle jag skrivit ännu mer av hur jag blev bemött men jag väljer att inte göra det.

Du behöver inte skriva så mycket mer, det framgår med all tydlighet ändå vad du tycker. Du fick dina byxor utbytta och reklamationen gick via tillverkaren. Tacka fan för att det tar lite tid.

Ja jag e seriös!

Är DU seriös nu??

Va fan tror du, om brallorna går sönder är det väl klart att jag reklamer dem, sen när jag blir bemött på ett otrevligt, oproffsigt sätt så delar jag med mig av det så att andra slipper göra samma mistag som jag.

Klart jag är seriös, ska man verkligen såga ett företag som mitt i värsta vårruschen tar "hela" 2 månader på sej att reklamera ett par byxor?? Nej tycker jag och tydligen många med mej. //HogstaChopper

2953254 Hur f*n kan du ens komma på tanken å reklamera ett par braller? Och sen hänga ut firman med namn och "varning"?? Du ska nog sats på en annan hobby än mc. Har firman t.o.m gått med på reklamation så ska du vara mer än nöjd. Att det sen tar ca 2 månader är smällar man får ta...//Janne
Du bör kanske läsa allt du skrivit... Det handlar nog om ditt ifrågasättande om sjävla reklamationen!

Hur låga krav har du på service egentligen? Två månader är ju jävligt lång tid.

Har själv jobbat med radio/TV för länge sen och var noga med att ringa och stressa och kolla hur det gick med rep och garantiärenden SAMT såg till att hålla killen/tjejen uppdaterad på hur det gick. Visst, man kanske inte hinner osv. men det är ändå inte kundens fel.

Du behöver inte skriva så mycket mer, det framgår med all tydlighet ändå vad du tycker. Du fick dina byxor utbytta och reklamationen gick via tillverkaren. Tacka fan för att det tar lite tid.

Arlen Ness textillbrallor, kostade 1999, sprack i baken där de hade använt 2 olika material.

Skyll på butiken men vet också att Arlen Ness verkligen inte är de snabbaste på reklamerade produkter. Saker och ting ska skickas, kollas, kollas igen, tänkas på, semestras, kollas lite till och sen kommer beslut. Sen tar det samma process innan de skickar grejjerna. Hade jag vart du hade jag nog funderat två gånger innan jag anklagade butiken.

Kahrles ja

Jag beställde lite gummibussningar till min hoj där i våras, 8st av samma sort. Inga problem, men det kunde ta lite tid att få hem dom till min gamla hoj, vilket jag givetvis får acceptera.
- "Vi ringer när dom kommer, inga problem!"

Ett antal veckor senare har jag tröttnat på att vänta och inget höra, så jag ringer dom istället:

- "Bussningar, skulle dom vara beställda här?"

- Japp, och ni skulle ringa när dom kom, kunde ta någon vecka.

- "Ok, ska leta och återkommer!".

Ingen ringer så jag ringer upp igen:

- "Bussningar? Känner jag inte till ska kolla, återkommer..."

- No way, du får kolla medans jag väntar i telefon nu.

- "Öh, jaha, ska leta lite..."
- "Jodå, dom har funnits här ett tag nu, bara att komma ned och hämta."

Åker ned och upptäcker att bussningarna till min stora glädje har kommit, men inte åtta likadana, utan två som är rätt, och två av en sort och fyra av en annan som är fel???
Jaja, misstag kan ju alla göra, och vi hade lite problem att hitta rätt bland alla som fanns när jag beställde, så det är bara att beställa hem nya då...

Pröjsar i förskott för alla åtta då jag betalar för dom två jag tar med mig, och lämnar butiken med orden:

- "Ringer så fort dom kommer, promise" ringande i öronen...

Nya veckor passerar, ingen ringer. Fet tröttnar och åker till en firma i stan och får dom tillverkade istället, ringer sedan till dom för att konstatera att jag inte längre behöver bussningarna, och får då förstås själv göra mig besväret att ta mig till butiken för att få pengarna tillbaka. Orkar inte tjafsa om en eventuell insättning på konto etc istället.

Samma sak om det är något man ringer för att fråga om, i bästa fall får man ett svar ett par dagar senare. Ringer man däremot till ex vis Mc-Shopen i Karlstad får man svar direkt...

Såna här grejor gör ju tyvärr att man ledsnar lite, det är inte kul när man går och väntar på att montera ihop med nylackade prylar, och så händer absolut ingenting. Bemötandet hade ju kunnat vara bättre med dom strulande bussningarna och beställningarna med, det hade ju varit trevligt. Å andra sidan så har jag beställt där när det har fungerat, och bemötandet dom allra flesta gånger har väl varit riktigt bra, så jag är inte beredd att såga dom ännu. Dom är ju ganska nya, och alla där har väl inte riktigt den kundfeeling man behöver ha, men förhoppningsvis kommer det vartefter.

Men visst, det ska nog inte hända så många fler gånger, för då ledsar man väl...

Last edited:
Klart jag är seriös, ska man verkligen såga ett företag som mitt i värsta vårruschen tar "hela" 2 månader på sej att reklamera ett par byxor?? Nej tycker jag och tydligen många med mej. //HogstaChopper

Jag ska faktiskt reklamera mina Sinisalo-brallor idag, som har gått upp i en söm. Om jag köper en produkt för x antal tusen kronor så är jag inte intresserad av vilket väder det är om de går sönder, jag vill ha en fungerande produkt.

Jag ska faktiskt reklamera mina Sinisalo-brallor idag, som har gått upp i en söm. Om jag köper en produkt för x antal tusen kronor så är jag inte intresserad av vilket väder det är om de går sönder, jag vill ha en fungerande produkt.
Visst vill man ha en fungerande produkt, och den behöver inte kosta x antal tusen, den ska givetvis fungera oavsett pris.

Men ok, om prylen man har köpt inte var så dyr så kanske man inte orkar göra sig besväret att reklamera den, men det är ju i så fall ens eget beslut.

Jag har inte påstått att Karhles ska sågas, utan jag tänker själv ge dom ett par chanser till, och det som ska till om jag ska handla där i fortsättningen är väl mest att dom ska ta mig som kund på ett större allvar. Dvs, har dom lovat att höra av sig när produkten har kommit hem så ska dom göra det med, och gärna samma dag (eller dagen därpå). Man ska inte själv behöva ringa och eftersöka prylarna för att få beskedet att "dom har legat här ett tag" då. Spelar ingen roll om det är bussningar, en hel hoj, eller enbart en nyckelring, ett lovat samtal är ett lovat samtal.

Att sedan reklamationer ibland kan ta tid får man väl till viss del leva med. Men om rätt ska vara rätt så ska man inte behöva vänta på att dom ska skicka något till sin leverantör, för som kund reklamerar man ju själv varan till butiken och ingenting annat. Att dom sedan i sin tur får ett reklamationsärende gentemot deras leverantör är egentligen deras sak, och inget man som deras kund ska behöva få lida för, även om jag personligen tycker dom kan få en chans att göra det om det inte tar alltför lång tid.

Köpte ett bar byxor förra sommaren som gick sönder i början av denna säsong. Lämnade in dem för reklamation i början på April och har efter påtryckningar fått klartecken att jag kan hämta ett par nya NU....
Ca två månader efter att jag lämnade in dem. riktigt risig service.

Personalen känns ointresserad och likgilltig inför att ge bra service och få kunder att komma tillbaks och köpa andra prylar.

Jag har köpt min sista pryl på kahrles i alla fall...

// danne

Iofs inte din ÅF på prylarna som bestämmer om det ska vara en giltig reklamation. Utan det är ju tillverkan, T.ex Dainiese, Alpine star eller vad det nu va för märke det är ju dem du ska klaga på för dålig service.

Och om du lyckats reklamara och fått nya brallor nästan ett år efter inköps datum ska du ju vara glad. :)

///Micke

Och kunden har alltid rätt! :tummenupp

Det där är inte precis nån lagtext. Det är ett gammalt talesätt som någon handlare under förra seklet tillämpade, och vissa näringsidkare har - helt frivilligt - valt detta som en vägvisare för hur deras personal ska bete sig mot kunderna. Följaktligen ingenting som kan åberopas i tid och otid, något som ganska få kunder förstår.

Last edited:
Visst vill man ha en fungerande produkt, och den behöver inte kosta x antal tusen, den ska givetvis fungera oavsett pris.

Men ok, om prylen man har köpt inte var så dyr så kanske man inte orkar göra sig besväret att reklamera den, men det är ju i så fall ens eget beslut.

Jag har inte påstått att Karhles ska sågas, utan jag tänker själv ge dom ett par chanser till, och det som ska till om jag ska handla där i fortsättningen är väl mest att dom ska ta mig som kund på ett större allvar. Dvs, har dom lovat att höra av sig när produkten har kommit hem så ska dom göra det med, och gärna samma dag (eller dagen därpå). Man ska inte själv behöva ringa och eftersöka prylarna för att få beskedet att "dom har legat här ett tag" då. Spelar ingen roll om det är bussningar, en hel hoj, eller enbart en nyckelring, ett lovat samtal är ett lovat samtal.

Att sedan reklamationer ibland kan ta tid får man väl till viss del leva med. Men om rätt ska vara rätt så ska man inte behöva vänta på att dom ska skicka något till sin leverantör, för som kund reklamerar man ju själv varan till butiken och ingenting annat. Att dom sedan i sin tur får ett reklamationsärende gentemot deras leverantör är egentligen deras sak, och inget man som deras kund ska behöva få lida för, även om jag personligen tycker dom kan få en chans att göra det om det inte tar alltför lång tid.

Ska de ha en chans att bättra sig tycker jag att du skulle dragit ärendet direkt med Peter Karhle. Det är ju i botten hans organisation som har brister i såna ärenden och det är hans ansvar att det blir en uppryckning!

Iofs inte din ÅF på prylarna som bestämmer om det ska vara en giltig reklamation. Utan det är ju tillverkan, T.ex Dainiese, Alpine star eller vad det nu va för märke det är ju dem du ska klaga på för dålig service.

Fel! En serviceinriktad ÅF går mellan kunden och tillverkaren och tar smällen istället för att kunden ska behöva ta den! Det finns faktiskt ÅF som förstår sånt.

Ska de ha en chans att bättra sig tycker jag att du skulle dragit ärendet direkt med Peter Karhle. Det är ju i botten hans organisation som har brister i såna ärenden och det är hans ansvar att det blir en uppryckning!

Att publikt gå ut med problem kring ett visst företag brukar vara ett osedvanligt bra sätt att få företag att rycka upp sig. :fakta

Last edited:
Fel! En serviceinriktad ÅF går mellan kunden och tillverkaren och tar smällen istället för att kunden ska behöva ta den! Det finns faktiskt ÅF som förstår sånt.

Ja men de är få räknade. Hade du gjort det om du drivit affär och det kommit in ca 200st som vill reklamera varje sesong. Om en får det så vill ju alla ha nya saker.

Men det beror ju lite på vad sakerna/saken kostar också... Men visst jag tycker med att en del handlare skulle kunna ta smällen för i en del fall så är det ju strunt summor för dem.

///Micke

Jag tycker att kritiken är rättfärdigad.

Köper man något av en butik som sedan går sönder, så ska butiken byta det direkt.

Är man service minded och mån om sina kunder så ser man till att det blir bytt snarast. Sedan kan BUTIKEN reklamera produkten mot tillverkaren.

Last edited:
Hur f*n kan du ens komma på tanken å reklamera ett par braller? Och sen hänga ut firman med namn och "varning"?? Du ska nog sats på en annan hobby än mc. Har firman t.o.m gått med på reklamation så ska du vara mer än nöjd. Att det sen tar ca 2 månader är smällar man får ta...//Janne

ska väll inte gå sönder om man inte vurpat?

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back