Kahrles ja
Jag beställde lite gummibussningar till min hoj där i våras, 8st av samma sort. Inga problem, men det kunde ta lite tid att få hem dom till min gamla hoj, vilket jag givetvis får acceptera.
- "Vi ringer när dom kommer, inga problem!"
Ett antal veckor senare har jag tröttnat på att vänta och inget höra, så jag ringer dom istället:
- "Bussningar, skulle dom vara beställda här?"
- Japp, och ni skulle ringa när dom kom, kunde ta någon vecka.
- "Ok, ska leta och återkommer!".
Ingen ringer så jag ringer upp igen:
- "Bussningar? Känner jag inte till ska kolla, återkommer..."
- No way, du får kolla medans jag väntar i telefon nu.
- "Öh, jaha, ska leta lite..."
- "Jodå, dom har funnits här ett tag nu, bara att komma ned och hämta."
Åker ned och upptäcker att bussningarna till min stora glädje har kommit, men inte åtta likadana, utan två som är rätt, och två av en sort och fyra av en annan som är fel???
Jaja, misstag kan ju alla göra, och vi hade lite problem att hitta rätt bland alla som fanns när jag beställde, så det är bara att beställa hem nya då...
Pröjsar i förskott för alla åtta då jag betalar för dom två jag tar med mig, och lämnar butiken med orden:
- "Ringer så fort dom kommer, promise" ringande i öronen...
Nya veckor passerar, ingen ringer. Fet tröttnar och åker till en firma i stan och får dom tillverkade istället, ringer sedan till dom för att konstatera att jag inte längre behöver bussningarna, och får då förstås själv göra mig besväret att ta mig till butiken för att få pengarna tillbaka. Orkar inte tjafsa om en eventuell insättning på konto etc istället.
Samma sak om det är något man ringer för att fråga om, i bästa fall får man ett svar ett par dagar senare. Ringer man däremot till ex vis Mc-Shopen i Karlstad får man svar direkt...
Såna här grejor gör ju tyvärr att man ledsnar lite, det är inte kul när man går och väntar på att montera ihop med nylackade prylar, och så händer absolut ingenting. Bemötandet hade ju kunnat vara bättre med dom strulande bussningarna och beställningarna med, det hade ju varit trevligt. Å andra sidan så har jag beställt där när det har fungerat, och bemötandet dom allra flesta gånger har väl varit riktigt bra, så jag är inte beredd att såga dom ännu. Dom är ju ganska nya, och alla där har väl inte riktigt den kundfeeling man behöver ha, men förhoppningsvis kommer det vartefter.
Men visst, det ska nog inte hända så många fler gånger, för då ledsar man väl...